معرفی فیسلیفت خانواده فولکسواگن اطلس با چهره تازه و حذف موتور VR6
معرفی فیسلیفت خانواده فولکسواگن اطلس با چهره تازه و حذف موتور VR6
نسخهٔ فیسلیفت فولکسواگن اطلس هفتنفره و اطلس کراس اسپرت پنجنفره با تغییرات ظاهری و کابین کاملاً جدید و لوکستر فقط با پیشرانهٔ چهار سیلندر ارائه میشود.
فولکسواگن نسخهٔ فیسلیفت دو کراساوور اطلس و اطلس کراس اسپرت را در نمایشگاه شیکاگو رونمایی کرده است. این دومین فیسلیفت اطلس هفتنفره محسوب میشود که ابتدا در سال ۲۰۱۷ معرفی شد اما برای نسخهٔ پنجنفرهٔ کراس اسپرت که سال ۲۰۲۰ راهی بازار ایالاتمتحده شد اولین فیسلیفت بهحساب میآید.
اصلیترین تغییرات ظاهری این دو کراساوور در قسمت جلو صورت گرفته است و در اینجا شاهد چراغهای بزرگتری هستیم که توسط یک نوار LED باریک در بالای جلوپنجره به هم متصل شدهاند. این تغییرات به همراه جلوپنجرهٔ بزرگتر و ورودیهای هوا متصلبههم در سپر، اطلسهای بازار آمریکا را از ترامونت و ترامونت X بازار چین متمایز کرده و کمی حال و هوای فورد اکسپدیشن به آنها بخشیده است.
در پروفیل جانبی بهجز ارائهٔ رینگهای جدید با اندازههایی بین ۱۸ تا ۲۱ اینچی بسته به تیپ، تغییری صورت نگرفته اما در عقب چراغها کاملاً به هم متصل شدهاند. در این چراغها یک نوار LED سراسری کار شده و مثل قبل یک زه کرومی زیر آنها به چشم میخورد. اطلس کراس اسپرت با یک دیفیوزر خود را از برادر بزرگتر متمایز کرده درحالیکه هردو نسخه به اسپویلرهای بزرگتری مجهز شدهاند. نمونههایی که در تصاویر میبینید از تیپ R-Line هستند که از رینگهای ۲۱ اینچی، نشان R چهار سر اگزوز کرومی تزئینی برخوردارند.
علاوه بر تغییرات بیرونی، فولکسواگن در داخل اطلس نیز برای مدل ۲۰۲۴ سرمایهگذاری زیادی کرده است و روی ارائهٔ متریال لوکستر و تجهیزات استاندارد بیشتر تمرکز داشته است. داشبورد خودروها با انتقال دریچههای تهویه به زیر نمایشگر لمسی ۱۲ اینچی که در کنار صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی قرار گرفته به همراه نوشتهٔ چراغدار Atlas یا Atlas Cross Sport در سمت سرنشین و نورپردازی داخلی ۳۰ رنگ، کاملاً از نو طراحی شده است.
تمام تیپهای اطلس و اطلس کراس اسپرت مدل ۲۰۲۴ بهصورت استاندارد با تجهیزات پیشرفتهای مثل صفحه آمپر دیجیتالی، کنترل تهویهٔ سه منطقهای، تهویهٔ صندلیهای جلو، گرمکن غربیلک فرمان، شارژر بیسیم گوشی، شش پورت USB-C و کنترل صوتی ارائه میشوند درحالیکه سیستمهای کمکراننده نیز با کروز کنترل تطبیقی سفارشی، قابلیت نیمه خودران را فراهم میکنند.
خانوادهٔ اطلس مدل ۲۰۲۴ اما فقط با یک پیشرانهٔ چهار سیلندر به بازار عرضه میشود زیرا فولکسواگن موتور شش سیلندر را حذف کرده است. البته حالا برای این کراساوورها موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ جدیدی ارائه شده که ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور ۳۵ اسب بخار از موتور چهار سیلندر قبلی قویتر شده و تنها ۷ اسب بخار از پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری VR6 قدرت کمتری دارد. پیشرانهٔ چهار سیلندر جدید همچنین گشتاور بیشتری هم دارد که در محدودهٔ دور موتور گستردهتری در دسترس است و به همین دلیل فولکسواگن انتظار بهبود پرفورمنس و کاهش مصرف سوخت را دارد.
انتقال نیرو هم صرفاً توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد. در حالت استاندارد، نیرو به چرخهای جلو منتقل میشود اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Motion هم برای همهٔ تیپها وجود خواهد داشت. فولکسواگن اطلس و اطلس کراس اسپرت مدل ۲۰۲۴ در ابتدای سهماههٔ سوم سال ۲۰۲۳ راهی نمایندگیهای فروش در ایالاتمتحده خواهد شد.