هاست پرسرعت
بازی

معرفی متفاوت‌ترین انیمه‌ها در ژانر وحشت

معرفی متفاوت‌ترین انیمه‌ها در ژانر وحشت

ما در صنعت انیمه شاهد برخی از متفاوت‌ترین و منحصر به فردترین آثار ژانر وحشت هستیم که تعریف جدیدی از ترس را ارائه کرده‌اند.

صنعت انیمه به حدی گسترده و بزرگ است که هر سبک و سیاقی را پوشش داده و هر نوع روایتی که علاقه داشته باشید را می‌توانید در آن جستجو کنید. با این حال به سبب این که در حال نزدیک شدن به مراسم هالووین می‌باشیم، در نظر گرفتیم تا نگاهی به یکی از ژانرهای متفاوت این صنعت داشته باشیم.

ژانر وحشت در صنعت انیمه تعریف کاملاً متفاوتی با فیلم و سریال‌های هالیوودی داشته و خود را از کلیشه‌های رایج باقی صنعت‌ها دور کرده است. همین مسئله باعث شده تا شاهد آثاری در این سبک و ژانر باشیم که تنها مختص به جن و زامبی‌ها و این‌چنین موارد نبوده و با استفاده از مفاهیمی عمیق و گاهاً فلسفی ارائه کاملاً متفاوتی از وحشت را برای مخاطبین مهیا کرده است.

به همین نیز در ادامه این مقاله قصد داریم تا به معرفی 10 انیمه متفاوت در ژانر وحشت بپردازیم که با به کارگیری المان‌های متفاوت و منحصر به فرد موفق شده‌اند تا روی ترس‌های خاصی از بشریت دست گذاشته و به واسطه آن‌ها مخاطبین خود را به چالش بکشند. پس برای مطالعه این مقاله جذاب با ما همراه باشید.

انیمه Theatre of Darkness: Yamishibai

معرفی متفاوت‌ترین انیمه‌ها در ژانر وحشت

این انیمه که تحت عنوان Yamishibai: Japanese Ghost Stories نیز شناخته می‌شود، از سال 2013 پخش خود را آغاز نمود و در طی 10 فصل روایاتی که به تصویر کشید که قادر بود تا موهای تن شما را سیخ نماید.

این مجموعه با دست گذاشتن روی داستان‌های محلی و بعضاً کودکانه، وقایعی ماوراءالطبیعی را پدید آورده که علی‌رغم مدت زمان کوتاهی که قسمت‌های هر یک از فصل‌های آن برخوردار می‌باشد، اما به شدت می‌تواند مخاطبانش را شوکه نموده و آن‌ها را غافلگیر کند. تنها کافی است تا در تاریکی شبانگاه به مشاهده قسمت‌های آن پرداخته تا ترسی را تجربه کنید که خواب را از شما گرفته و تا ساعت‌ها ذهن و افکارتان را به خود مشغول نماید.

انیمه Tokyo Ghoul

معرفی متفاوت‌ترین انیمه‌ها در ژانر وحشت

انیمه Tokyo Ghoul که در سال 2014 و براساس مانگای سوئی ایشیدا (Sui Ishida) پخش خود را آغاز نمود، با بهره‌گیری از عناصر علمی تخیلی و آینده‌نگرانه شیوه جدیدی از وحشت را به مخاطبین معرفی کرد که علی‌رغم افت فصل‌های بعدی، اما همچنان از ارزش بالایی در ژانر خود برخودار می‌باشد.

در این انیمه ما شاهد جهانی هستیم که جان انسان‌ها به وسیله غول‌های گوشت‌خوار مورد تهدید قرار گرفته و بشریت برای نجات خود دست به دامن شکارچی‌های بسیار ماهر و بی‌رحمی شده است. این انیمه بسیار زیبا و در عین حال وحشتناک، سرشار از وقایع خشون‌آمیز و هولناک است که دنیای استرس‌زایی را پدید آورده و مخاطبینش را نسبت به روایات شکل گرفته درگیر می‌نماید.

انیمه Devilman Crybaby

معرفی متفاوت‌ترین انیمه‌ها در ژانر وحشت

انیمه Devilman Crybaby که نسبت به باقی گزینه‌های این مقاله جدیدتر بوده و در سال 2018 پخش خود را آغاز نموده است، جواهری نایاب در ژانر وحشت می‌باشد که قطعاً تجربه‌ای مثال زدنی را برای شما به ارمغان می‌آورد که شبیهش را در هیچ کجا نمی‌توانید پیدا کنید.

تبلیغات

این مجموعه در حالی که از طنزی سیاه بهره گرفته است، اما همچنان عنصر ترس و وحشت خاصی را برای مخاطب مهیا می‌کند که نمی‌توانید منکر جذابیت‌های آن بشوید. در این انیمه ما شاهد دو دوست بسیار صمیمی هستیم که خود را در دنیایی پر از انواع و اقسام شیاطین یافته و وقایعی رقم می‌خورد که یکی از آن‌ها نیز در دام این شیاطین افتاده و به یکی از آن‌ها تبدیل می‌شود. روایت دوستی آن‌ها و تقابل افکار و فلسفه‌های زندگی آن‌ها که در نهایت به یک نقطه شکست می‌رسد، بسیار جذاب و تماشایی بوده و در عین سفر زیبایی که مخاطب را با خود همراه می‌کند، پایانی شوکه‌کننده و غیرقابل انتظار را رقم می‌زند که می‌تواند تا مدت‌های طولانی شما را به فکر فرو برده و ذهنتان را درگیر نماید.

انیمه Paranoia Agent

معرفی متفاوت‌ترین انیمه‌ها در ژانر وحشت

انیمه سریالی Paranoia Agent که با پخش خود در سال 2004 یک شگفتی تمام عیار را در این صنعت رقم زد، با الهام از روایات پارانویایی مرز بین واقعیت و خیال را به چالش کشیده است.

داستان این مجموعه حول محور قتل بی‌رحمانه و خشونت‌آمیز زنی است که به زودی در تمام نقاط شهر تکرار شده و تئوری‌های مختلفی حول محور باعث و بانی آن شکل می‌گیرد. در این بین اما ما شاهد دو کاراگاهی هستیم که سعی دارند این پرونده را حل کرده و این جنایات هولناک را پایان دهند؛ با این حال هرچه این دو بیشتر درگیر پرونده می‌شوند، با واقعیات عجیب و غریب و غیرقابل باوری روبرو می‌گردند که حل معما را بیش از پیش با چالش مواجه می‌کند. این انیمه از حس و حال بسیار مرموزی برخوردار است که ارزش تماشای آن را دوچندان کرده است.

انیمه Parasyte

معرفی متفاوت‌ترین انیمه‌ها در ژانر وحشت

در سال 2014 شاهد پخش یکی از عجیب‌ترین انیمه‌های تمام طول تاریخ به نام Parasyte بودیم که داستانی بسیار اعتیادآور داشته و ترس کاملاً متفاوتی را به مخاطب القا می‌کند.

این مجموعه روایت‌گر حمله همه‌جانبه بیگانگان به زمین بوده که ساکنین این سیاره را به انگلی خطرناک مبتلا می‌کند. با این حال یک نوجوان 17 ساله در تماس با این انگل قرار گرفته و برخلاف باقی انسان‌ها ارتباط خاصی با آن برقرار می‌کند و محبور می‌شود تا یاد بگیرد که چگونه بدن خود را با آن هم‌سو نموده و یکسان‌سازی این انگل و بدن این نوجوان وقایعی را رقم می‌زند که می‌تواند کلید پیروزی بشریت در برابر نابودی باشد. Parasyte مسائلی را برای مخاطب رقم می‌زند که در عین القای حس ترس و وحشت، می‌تواند هزاران سوال برای بیننده ایجاد و ذهن او را نسبت به خود درگیر نماید. مسئله‌ای که با توجه به شیوع همه‌گیری ویروس کرونا بیش از پیش می‌تواند نظر مخاطبین امروزی را جلب نماید.

انیمه Hellsing

معرفی متفاوت‌ترین انیمه‌ها در ژانر وحشت

با وجود این که انیمه Hellsing در سال 2001 پخش شده است، اما در سال 2006 شاهد نسخه کامل و بروزتر این مانگا تحت عنوان Hellsing Ultimate بودیم که سبب خلق یکی از اعتیادآورترین ساخته‌های چند دهه اخیر صنعت انیمه شده است.

این مجموعه روایت‌گر برهه‌ای از تاریخ کشور انگلستان می‌باشد که مورد حمله خون‌آشام‌ها قرار گرفته و حیات بشریت در مرز نابودی قرار گرفته است. در این بین اما سر و کله سازمانی مرموز پیدا شده که می‌تواند تهدید این موجودات خبیث را خنثی نماید. این انیمه در عین برخورداری از صحنه‌های اکشن ناب و تماشایی، اما وحشت خالصی را نیز به مخاطب معرفی می‌کند که به مانند آثار کلاسیک دهه 90 سینما بوده و تا مدت‌ها در یاد شما باقی خواهد ماند.

انیمه Perfect Blue

معرفی متفاوت‌ترین انیمه‌ها در ژانر وحشت

ساتوشی کن (Satoshi Kon) را می‌توان به عنوان یکی از نابغه‌های صنعت انیمه خطاب کرد که آثار به یاد ماندنی و بزرگی را خلق کرده است، اما هیچکدام به اندازه اثر او در سال 1997 تحت عنوان Perfect Blue مخاطب را درگیر روایت روان‌شناختی خود نمی‌کند.

در این انیمه شاهد دختری هستیم که از زندگی روتین خود جدا شده و برای تحقق رویاهای خود وارد مسیر جدیدی در زندگی می‌شود. با این حال رویای تبدیل شدن به یک بازیگر بزرگ آن‌طور که وی انتظار داشت پیش نرفته و او وارد یک کلنجار روانی بین مرز واقعیت و خیال می‌شود که با مزاحمت‌های یکی از طرفدارانش خود را وسط یک آشوب به تمام معنا پیدا می‌کند. این انیمه را می‌توان به عنوان یکی از وحشتناک‌ترین و خشونت‌بارترین ساخته‌های چند دهه اخیر نام برد که قطعاً اعصاب و روان بینندگانش را به چالش کشیده و هر فردی تحمل تماشای آن را نخواهد داشت.

انیمه Boogiepop Phantom

معرفی متفاوت‌ترین انیمه‌ها در ژانر وحشت

انیمه Boogiepop Phantom در سال 2000 منتشر شد و وقایعی را به تصویر کشید که کمتر کسی تا آن زمان مانندش را در مدیوم انیمه تجربه کرده بود و عملاً یک سنت‌شکنی بزرگ را رقم زد که تاثیر بزرگی بر آثار این ژانر گذاشت.

داستان این انیمه روایت‌گر نور عجیبی است که در آسمان شهر ظاهر شده و مسبب رخ دادن اتفاقات غیرقابل توضیحی می‌شود که گربیان‌گیر دانش‌آموزان یک مدرسه شده و وقایع هولنکای رقم زده می‌شود. در حالی که هر یک از قسمت‌ها به شیوه‌ای معماگونه حاوی پیام‌های مختلفی می‌باشد که قتل‌های فجیع رخ داده را به یکدیگر مرتبط می‌کند، در عین شوکه کردن مخاطبین خود می‌تواند لحظاتی هیجان‌انگیز و به یاد ماندنی را برای آن‌ها شکل داده و با داستان سرایی بی‌نظیر خود تا ابد در یاد عاشقان این ژانر باقی بماند.

انیمه Higurashi When They Cry

معرفی متفاوت‌ترین انیمه‌ها در ژانر وحشت

انیمه Higurashi When They Cry در سال 2006 علی‌رغم رنگ و لعاب عامیانه‌ای که برخوردار بود، اما حاوی روایتی به شدت تاریکی و مخوف بود که قطعاً بینندگانش را با پایان شوکه‌کننده خود مبهوت کرده است.

این انیمه روایت‌گر زندگی پسر جوانی است که وارد یک دهکده به نظر معمولی شده و روزهای خود را به شکلی عادی سپری می‌کند. با این حال کم کم رازهای تاریک این دهکده سر باز کرده و خبر از واقعه هولناکی می‌دهد که می‌تواند به یک قتل عام فجیع ختم شود. این انیمه که از عناصر اسلشر بهره گرفته و آن را با المان‌های منحصر به فرد صنعت انیمه ترکیب کرده است، به حدی تماشایی و وحشتناک است که نسخه بازسازی شده آن در ساخت 2020 ساخته و پخش شد تا طرفداران این ژانر هیچگاه چنین جواهر نایابی را فراموش نکنند. اگر که خود را طرفداران ژانر وحشت خطاب می‌کنید، تماشای انیمه Higurashi When They Cry جزو اولویت‌های زندگی شما خواهد بود.

انیمه Death Note

معرفی متفاوت‌ترین انیمه‌ها در ژانر وحشت

شاید با دیدن نام Death Note در این مقاله تعجب کرده باشید، با این حال باید بدانید که این انیمه اثری کلاسیک در ژانر وحشت می‌باشد که به شیوه‌ای ترسناک و دلهره‌انگیز به ذات انسان‌ها پرداخته و روی دیگر تحقق آرزوها را به شکلی بی‌رحمانه به تصویر می‌کشد.

در این انیمه ما شاهد جوانی سخت‌کوش به نام لایت یاگامی هستیم که با پیدا کردن یک دفترچه جادویی می‌تواند زندگی و مرگ هر انسانی روی کره زمین را کنترل نماید. او که یک جوان بسیار معمولی می‌باشد، خود را در جایگاه قاضی و جلاد یافته و به شکلی خودسر دست به اعمالی می‌زند که عملاً انسانیت وی را زیر سوال می‌برد. Death Note به این سبب در ژانر وحشت قرار می‌گیرد که نشان می‌دهد یک فرد به ظاهر عادی و آرام در صورت پیدا کردن قدرتی بی حد و اندازه تا چه میزان می‌تواند ذاتی کثیف و شرورانی از خود بروز داده و بدون در نظر گرفتن این که چه کسی گناهکار است یا خیر، دست به کشتاری عظیم زده و خود را در جایگاه یک خدا تصور کند.


آیا شما انیمه دیگری در این ژانر سراغ دارید که بتواند تعریف جدید و متفاوتی از وحشت ارائه نماید؟ آیا اثری وجود توانسته باشد تا به گونه‌ای منحصر به فرد در شما وحشت و ترس ایجاد نماید که فرغ از کلیشه‌های رایج این ژانر باشد؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: IGN

vahid gamerDota2Lonesome guyGAMER 1995ata.expressامیرMHNPorfosorهادی صفاییMishsgod of warشرک????امینHunTeR007IrNZahragamer2

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا