هاست پرسرعت
خودرو

معرفی نیسان پاترول / آرمادا ۲۰۲۳؛ رقیب ۵۰ هزار دلاری لندکروزر

معرفی نیسان پاترول / آرمادا ۲۰۲۳؛ رقیب ۵۰ هزار دلاری لندکروزر

بزرگ‌ترین خودروی تولید نیسان برای سال ۲۰۲۳ تغییراتی خواهد داشت؛ اما قیمت مشابه مدل‌های قبلی را حفظ خواهد کرد. این شرایط ممکن است به افزایش فروش جهانی برای آرمادا (پاترول) کمک کند.

آرمادا و پاترول، دو مدل از محصولات نیسان برای کشورهای مختلف هستند که البته تفاوت چندانی ندارند. آرمادا مخصوص بازار امریکا و کانادا عرضه می‌شود؛ درحالی‌که پاترول، مخصوص آسیا و استرالیا است. به همین دلیل، ظاهر آرمادا و امکانات داخل آن نسبت به پاترول، لوکس‌تر هستند.

نیسان پیاترول

نیسان ژاپن در سال ۱۹۵۱ اقدام به مونتاژ خودرویی مشابه جیپ امریکایی با نام پاترول کرد. نسل دوم این خودرو نیز ظاهری مشابه جیپ داشت اما از نسل سوم، به یک شاسی‌بلند مدرن با طراحی مستقل تبدیل شد. پاترول بین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۹ در خط تولید ژاپن حضور داشت و توسط پارس خودرو ایران از سال ۱۹۸۴ تا ۲۰۰۳ مونتاژ می‌شد.

پاترول از نسل ششم در سال ۲۰۱۰  کلاس شاسی‌بلندهای اسپرت و مناسب آفرود را ترک کرد تا سبک لوکس ژاپنی، مشابه تویوتا لندکروزر داشته باشد. این تصمیم، فروش پاترول و آرمادا در سراسر جهان، خصوصا کشورهای عرب خاورمیانه را افزایش داد. نسل فعلی با تمام ابعاد طول و عرض و ارتفاع، اندکی بزرگ‌تر از تویوتا لندکروزر است اما ۳۰ تا ۴۰ درصد هزینه‌ی خرید پایین‌تر دارد.

نیسان پاترول آرمادا 2023

پاترول /آرمادا همچنان براساس مدل سال ۲۰۱۰ تولید می‌شوند و تغییر نسل نداشته‌اند. تغییر چهره (فیس‌لیفت) آرمادا در سال ۲۰۲۱، ظاهر این خودرو را دگرگون کرد اما تحول فنی برای پیشرانه نداشت. مدل ۲۰۲۳ نیسان آرمادا نیز صرفا، تزئینات اضافی و بهبودهای ایمنی ارائه می‌کند.

نیسان پاترول آرمادا 2023

موتور ۵/۶ لیتری V8 تنفس طبیعی برای آرمادا سفارش امریکا، ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. نسخه‌ی پایه، دیفرانسیل عقب و فاقد AWD است. گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته برای تمام مدل‌های ارائه می‌شود و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۶ تا ۶/۵ ثانیه فراهم می‌کند. وزن خالص آرمادا تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل ۲۵۷۰ تا ۲۷۴۰ کیلوگرم است. این شاسی بلند پهن‌پیکر، میانگین مصرف سوخت ۱۵ لیتر در صد کیلومتر دارد.

کابین نیسان پاترول آرمادا 2023

آستانه قیمت آرمادا و پاترول در بازارهای مختلف ۵۰ تا ۵۲ هزار دلار است. نصب سیستم دو دیفرانسیل ۲ هزار دلار به هزینه خرید اضافه می‌کند. شورولت تاهو ۵۵ هزار دلاری، سابوربن و جی‌ام‌سی یوکن ۵۹ هزار دلاری، جیپ واگونیر ۶۰ هزار دلاری و فورد اکسپدیشن ۵۵ هزار دلاری، مهم‌ترین رقبای نیسان آرمادا هستند.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا