هاست پرسرعت
خودرو

معرفی پیکسی ربات فوتبالی و هیدروژنی تویوتا!

معرفی پیکسی ربات فوتبالی و هیدروژنی تویوتا!

تویوتا در سراسر دنیا به خاطر تولید خودرو شناخته می‌شود اما در برخی صنایع دیگر نیز حضور دارد و اخیراً نیز از یک ربات خودکار و هیدروژنی جالب با نام پیکسی رونمایی کرده است.

چندین دهه است که تویوتا جزو پیشتازان صنعت خودرو در جهان به شمار می‌رود اما به توسعه تکنولوژی‌های جدید نیز علاقه دارد و بخش جامعه مهندسی TES را در سال ۱۹۴۷ تأسیس کرده است. این بخش اگرچه روی پروژه‌های مرتبط با خودرو تمرکز دارد اما در سال ۲۰۱۷ چندین ربات را تولید کرد. TES اخیراً یک ربات هیدروژنی را معرفی کرده است که می‌تواند بازی فوتبال را شروع کند. این ربات که پیکسی نام دارد با چالش‌هایی مواجه بوده است. تیم مهندسی تویوتا تجربه زیادی در زمینه رباتیک ندارد اما تلاش‌های زیادی در این زمینه انجام داده است. نهایتاً رباتی معرفی شده که می‌تواند توپ را با سرعت ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر در ساعت شوت کند و به این ترتیب تیم مهندسی تویوتا اعتمادبه‌نفس لازم جهت بهبود پروژه خود را پیدا کرده‌اند. البته آن‌ها باید در این زمینه بیشتر کار کنند و با جمع‌آوری داده‌های زیاد از بازیکنان واقعی بتوانند رباتی پیشرفته‌تر تولید نمایند.

شاید این ربات با زمینه کاری تویوتا ارتباطی نداشته باشد اما TES از برخی قطعات خودرویی برای پیکسی استفاده کرده است. برای مثال حسگرهای داخل ربات در سیستم‌های کمک‌راننده دیده می‌شوند و لباس آن نیز از مواد اضافی کیسه هوا تولید می‌شود. محصول نهایی نیز یک ربات انسان‌نماست که می‌تواند ضربه پنالتی نیز بزند. البته مراسم رونمایی پیکسی در پیش چشم ۳۰۰ کودک به خوبی پیش نرفته است زیرا یک روز قبل از نمایش آن اعضای تیم فهمیدند استخوان گردن پلاستیکی آن شکسته و زمانی برای تعویض قطعه وجود ندارد. خوشبختانه یکی از اعضای تیم با یافتن یک راه‌حل جالب قطعه‌ای چوبی را پیدا کرده و ۲۰ دقیقه قبل از مراسم معرفی پیکسی این مشکل رفع شده است. این ربات با سرعت ۸۵ کیلومتر در ساعت به توپ فوتبال ضربه می‌زند و به‌طور متوسط سرعت ضربات آن به ۸۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

TES دارای ۲۸ هزار کارمند است و اعضای فول تایم آن سرمایه لازم جهت توسعه تکنولوژی‌های لازم را دریافت می‌کنند و امکان دسترسی به تأسیسات تحقیقاتی تویوتا را دارند. هدف تویوتا از تأسیس این بخش توسعه تکنولوژی‌ها، مهارت‌ها و دانشی است که باعث بهبود محصولات این برند شود. دلیل انتخاب ربات فوتبالی نیز جذابیت گسترده این رشته ورزشی بوده است. جدای از بهبود مهارت‌های فنی، یکی از اهداف تیم موردبحث زنده کردن روح ساختن اشیا در بین اعضای تیم TES اعلام شده است. یکی از مدیران ارشد تویوتا می‌گوید:

اگر ما نتوانیم در دیگران علاقه‌ای ایجاد کنیم پس این کار چیزی بیشتر از یک تمرین خودپسندی نخواهد بود.

دنیای خودرو و رباتیک ارتباط نزدیکی به هم دارند. هیوندای در سال ۲۰۲۰ حدود ۸۰ درصد سهام بوستون داینامیک را خریداری کرد و به منظور تولید ربات‌های هوشمندتر در سال ۲۰۲۲ سرمایه‌ای ۴۰۰ میلیون دلاری را به این شرکت تزریق نمود. تسلا نیز اواخر سال ۲۰۲۲ از ربات انسان نمای خود رونمایی کرد و شرکت رم تراکس نیز یک ربات شارژ القایی برای وانت پیکاپ برقی خود تولید کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۷ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا