هاست پرسرعت
خودرو

ملاقات با آلفارومئو 33 استراداله؛ سوپراسپرتی برقی و متفاوت

ملاقات با آلفارومئو 33 استراداله؛ سوپراسپرتی برقی و متفاوت

یکی از شاخص‌ترین محصولات چند سال اخیر آلفارومئو سوپر اسپرت ۳۳ استراداله است که به دو صورت برقی و بنزینی عرضه می‌شود.

۳۳ استراداله در تاریخ این خودروساز ایتالیایی جایگاه ویژه‌ای خواهد داشت زیرا آخرین سوپر اسپرت کمپانی با پیشرانه درون‌سوز به شمار می‌رود. البته نسخه برقی آن‌هم قابل سفارش است هرچند از بین ۳۳ دستگاه در نظر گرفته شده برای تولید تنها چند نفر این مدل برقی را سفارش داده و اکثرشان پیشرانه ۶ سیلندر بنزینی را انتخاب کرده‌اند. برای اولین بار می‌توانیم از نزدیک با مدل برقی این خودرو روبرو شویم.

ژان فیلیپ ایمپاراتو مدیرعامل آلفارومئو در شبکه‌های اجتماعی ویدئویی کوتاه از ۳۳ استراداله برقی را منتشر کرده است. همان‌طور که انتظار می‌رود از نظر طراحی ظاهری تفاوت چندانی بین نسخه‌های درون‌سوز و برقی وجود ندارد و البته تنها نکته قابل‌ذکر عدم صدای پیشرانه ۳ لیتری توئین توربو در این ویدئوست و بجای آن تنها صدای ناله ضعیفی از موتورهای برقی به گوش می‌رسد. در واقع این همان صدایی است که در آینده بیشتر به گوش خواهد خورد و خبری از مدل‌های اسپرت با پیشرانه‌های درون‌سوز حجیم نخواهد بود.

با اینکه مدل بنزینی قدرت کمتری دارد اما به نظر می‌رسد اکثر طرفداران دنیای خودرو همین نسخه را انتخاب کنند. قدرت مدل برقی به ۷۵۰ اسب بخار می‌رسد درحالی‌که نسخه ۶ سیلندر ۱۳۰ اسب بخار توان کمتری تولید می‌کند. البته صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت دو نسخه ۳۳ استراداله زیر ۳ ثانیه است و حداکثر سرعت آن‌ها نیز فراتر از ۳۲۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود. سوپر اسپرت الهام‌بخش آلفارومئو در نسخه برقی شعاع حرکتی بیش از ۴۵۰ کیلومتری دارد.

این کوپه برجسته از درهای پروانه‌ای سود می‌برد و فرایند ساخت بدنه‌اش با همکاری شرکت کاروزریا تورینگ سوپر لگرا انجام شده است. نسخه درون‌سوز نیروی تولیدی پیشرانه را به چرخ‌های عقب می‌فرستد درحالی‌که مدل برقی از نوع چهار چرخ محرک است. همچنین در مدل بنزینی ۳۳ استراداله گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ساخت ZF نصب می‌شود. ایتالیایی‌ها هرگز به قیمت محصول موردبحث اشاره نکرده‌اند و همگی آن‌ها نیز قبل از معرفی عمومی به فروش رسیده‌اند هرچند برخی خبرگزاری‌ها قیمت این خودرو را حدود ۲.۸ میلیون دلار اعلام کرده‌اند. اگرچه آلفارومئو ۳۳ استراداله در آگوست ۲۰۲۳ رونمایی شده اما تحویل اولین نمونه‌های تا ژوئن امسال آغاز نخواهد شد. در سال ۲۰۲۶ نیز قرار است یک سوپر اسپرت تمام برقی رونمایی شود که احتمالاً نام آن نیز از محصولات قدیمی این برند گرفته می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۶ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا