هاست پرسرعت
فناوری

مکان اتصال مستقیم گوشی‌های هوشمند به اینترنت استارلینک فراهم می‌شود

مکان اتصال مستقیم گوشی‌های هوشمند به اینترنت استارلینک فراهم می‌شود

استارلینک سرویس اینترنت ماهواره ای است که توسط شرکت اسپیس ایکس برای فراهم کردن دسترسی به اینترنت پرسرعت در مناطق دور افتاده و کم برخوردار طراحی شده است. این شبکه شامل مجموعه‌ای از ماهواره هایی است که در مدار پایین زمین قرار گرفته و دسترسی به اینترنت پهنای باند  را فراهم می کند. تا سپتامبر سال ۲۰۲۲ این شبکه شامل بیش از ۳۰۰۰ ماهواره بود و قرار است این تعداد به ۱۲۰۰۰ ماهواره افزایش پیدا کند. این سرویس بیش از ۵۰۰ هزار مشترک تا ژوئن سال ۲۰۲۲ داشته است اما ایلان ماسک قصد دارد شمار مشترکانش را افزایش دهد.

به گزارش gsxr از ایسنا، شرکت اسپیس ایکس در تلاش است تا امکان اتصال مستقیم تلفنهای هوشمند به شبکه استارلینک را فراهم کند. به منظور استفاده از استارلینک، کاربران به تجهیزات خاصی مانند آنتن و رسیور نیاز دارند. با این حال، شرکت اسپیس ایکس سرگرم کار روی فناوری است که به کاربران اجازه می‌دهد تلفنهای هوشمند خود را مستقیما به شبکه استارلینک متصل کرده و نیاز به تجهیزات ویژه را حذف می کند. این امر دسترسی به اینترنت پرسرعت از فضا و بهره بردن از توانمندیهای استارلینک را برای کاربران راحتتر می کند.

شرکت اسپیس ایکس برای موافقت کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا برای تجهیز بعضی از  ماهواره های نسل دوم استارلینک به سخت افزار “مستقیم به سلولار”، درخواست کرده است. این امر به کاربران اجازه خواهد داد تلفنهای هوشمند خود را مستقیما به شبکه استارلینک متصل کرده و به اینترنت پرسرعت از فضا دسترسی داشته باشند.

بر اساس گزارش گیزمو چاینا، اسپیس ایکس در حال حاضر ۳۵۰۰ ماهواره استارلینک نسل اول به فضا فرستاده و از کمیسیون ارتباطات فدرال برای پرتاب ۷۵۰۰ ماهواره نسل دوم پیش از پایان دهه جاری مجوز گرفته است. با سخت‌افزار جدید “مستقیم به سلولار”، این شرکت امیدوار است خدمات صوتی، پیام رسانی و مرور وب را با حداکثر سرعت ۱۸.۳ مگابیت بر ثانیه، برای کاربران فراهم کند. این درخواست گام کلیدی برای تحقق هدف اسپیس ایکس برای فراهم کردن خدمات برای تلفنهای هوشمند از طریق شرکت تی موبایل است. این شرکت در اوت اعلام کرد برنامه‌هایی برای اتصال دو شبکه داده دارد تا مناطقی در آمریکا که پوشش موبایل ندارند را تحت پوشش قرار دهد.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا