هاست پرسرعت
خودرو

مک لارن آماده تولید جانشین هایپرکار P1 و یک شاسی‌بلند می‌شود!

مک لارن آماده تولید جانشین هایپرکار P1 و یک شاسی‌بلند می‌شود!

تاکنون شایعات زیادی درباره تولید محصولات جدید و آتی مک لارن به گوش رسیده اما ظاهراً این بار اخبار موثقی مبنی بر تولید جانشین هایپرکار P1 و یک شاسی‌بلند جدید منتشر شده است.

ظاهراً در جلسه‌ای که بین نمایندگی‌های این خودروساز بریتانیایی برگزار شده برنامه‌های مربوط به تولید یک هایپرکار هیبریدی جدید به عنوان جانشین P1 افسانه‌ای و همچنین یک خودروی چهار درب و چهارنفره منتشر شده است. با توجه به محبوبیت کراس اوورها و شاسی بلندها در دنیای امروزی، چنین خودرویی می‌تواند باعث وارد مک لارن به بازی پرسودی شود که رقبا نیز در آن قدم گذاشته‌اند.

البته فعلاً جزئیات بیشتری از این خودروها در دست نیست هرچند اتوموتیونیوز به نقل از برخی نمایندگان ناشناس مک لارن که در این جلسه حضور داشته‌اند تولید پرچم‌دار هیبریدی جدید از سری محصولات اولتیمیت در سال ۲۰۲۶ را تائید کرده است. به عنوان یادآوری باید گفت سری محصولات اولتیمیت مک لارن شامل خودروهایی همچون سنا، اسپیدتیل و الوا هستند. همچنین گفته شده سیستم هیبریدی این خودرو حدود ۷۰ درصد سبک‌تر از نمونه‌های کنونی مک لارن خواهد بود و قدرت بسیار بیشتری خواهد داشت.

اگرچه به نام و مشخصات دقیق محصولات جدید مک لارن اشاره‌ای نشده است اما قطعاً یکی از آن‌ها جانشین P1 خواهد بود، خودرویی که در سال ۲۰۱۵ با خط تولید خداحافظی کرد. قوای محرکه پلاگین هیبریدی P1 قدرت ۹۰۴ اسب بخار را داشته است. اخیراً نیز شاهد تولید خودروی آرتورا با پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی هیبریدی که ۶۷۱ اسب بخار قدرت دارد بوده‌ایم. اگر خودروی جدید از سیستم هیبریدی سبک‌تر و قدرت بیشتری نسبت به آرتورا سود ببرد قطعاً پرفورمنس قابل‌توجهی خواهد داشت. اگر هم قوی‌تر و سبک‌تر از P1 باشد عملکرد آن خارق‌العاده خواهد بود.

دیگر خبر منتشر شده از جلسه نمایندگان مک لارن به اندازه تولید هایپرکار یاد شده هیجان‌انگیز نیست اما می‌تواند از نظر مالی برای این خودروساز بسیار مهم باشد. ظاهراً بریتانیایی‌ها به شرکت‌کنندگان در جلسه گفته‌اند منتظر خودرویی در کلاس جدید تا سال ۲۰۲۸ باشند، خودرویی که چهار درب و چهار صندلی خواهد داشت. به غیر از این چیز دیگری به بیرون درز نکرده اما می‌دانیم که مدیرعامل مک لارن طرفدار شاسی بلندهاست و قبلاً تجربه توسعه پورشه کاین و فراری پورسانگوئه را داشته است. قبلاً اخبار گوناگونی درباره برنامه‌های مک لارن برای تولید یک شاسی‌بلند منتشر شده‌اند اما اخبار تائید نشده‌ای درباره تولید یک خودروی سدان نیز وجود داشته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۴ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا