هاست پرسرعت
خودرو

میزان صرفه‌جویی در هزینه های سوخت خودروهای برقی چقدر است؟

میزان صرفه‌جویی در هزینه های سوخت خودروهای برقی چقدر است؟

شما احتمالاً می‌دانید که خودروهای برقی برای سلامت فردی و محیط‌زیست بسیار ایمن‌تر از محصولات بنزینی و دیزلی هستند و هزینه های سوخت مالکان را نیز پایین می آورند. البته هنوز هم بسیاری از افراد و سازمان‌ها به دنبال اثبات نادرست بودن این ادعاها هستند.

بسیاری از خودروسازان نیز در طول سال‌های گذشته همین هدف را دنبال کرده‌اند و حالا فورد می‌خواهد به ما بگوید داستان واقعی از چه قرار است. خودروهای برقی هیچ آلایندگی‌ای را از اگزوز خود بیرون نمی‌دهند. به این ترتیب خبری از اگزوز و دودهای خطرناک آن نخواهد بود. اگرچه این خودروها در طول فرایند تولید خود آلایندگی بیشتری نسبت به خودروهای درون‌سوز دارند اما نبود آلایندگی در زمان استفاده سریعاً باعث جبران این نقیصه خواهد شد.

میزان صرفه‌جویی در هزینه های سوخت خودروهای برقی چقدر است؟

اگرچه بسیاری از مالکان خودروهای برقی از سبزتر بودن خودروهای خود آگاهی دارند اما شاید آن‌ها علاقه بیشتری به کاهش مصرف سوخت و هزینه‌های ناشی از آن داشته باشند. حفظ محیط‌زیست مهم است اما حفظ پول برای مالکان اهمیت بیشتری خواهد داشت. فورد داده‌های مربوط به مقایسه کاهش هزینه‌های استفاده از خودروهای برقی و نمونه‌های بنزینی را منتشر کرده و نشان داده که این خودروها چقدر باعث کاهش آلایندگی دی‌اکسید کربن می‌شوند. به عنوان بخشی از گزارش فورد، این خودروساز آمریکایی می‌گوید اگر شما یک خودروی برقی را برانید و از شبکه برق آمریکا برای شارژ آن استفاده کنید می‌توانید در مقایسه با یک خودروی درون‌سوز مشابه تا ۶۰ درصد باعث کاهش انتشار دی‌اکسید کربن شوید. هرچقدر خودرو بزرگ‌تر باشد این میزان کاهش آلایندگی نیز بیشتر خواهد بود.

بنا به گزارش الکترک و به نقل از فورد، مالکان وانت پیکاپ برقی F-150 لایتنینگ می‌توانند در طی مدت‌زمانی که از خودرو تا دوران اوراق شدن از آن استفاده می‌کنند صرفه‌جویی بیش از ۲۷.۲ هزار دلاری در هزینه های سوخت داشته باشند. این یافته‌ها بر پایه قیمت‌های کنونی بنزینی و در مقایسه با F-150 بنزینی به دست آمده‌اند. مالکان فورد E ترانزیت هم می‌توانند صرفه‌جویی ۱۹.۲ هزار دلاری در هزینه‌های سوخت داشته باشند و این رقم برای مالکان موستانگ مک ای حدود ۱۵ هزار دلار خواهد بود. آیا شما از دیدن این ارقام سورپرایز شدید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا