هاست پرسرعت
خودرو

ناسا به دنبال ساخت جت مسافربری مافوق صوت با سرعت ۵ هزار کیلومتر بر ساعت!

ناسا به دنبال ساخت جت مسافربری مافوق صوت با سرعت ۵ هزار کیلومتر بر ساعت!

ناسا به همراه بوئینگ در حال بررسی امکان ساخت هواپیمای مافوق صوت با سرعت ۵ ماخ است که دو برابر از کنکورد سریع‌تر خواهد بود.

ناسا در مورد هواپیمای هیدروژنی مافوق صوت خود که قرار است دو برابر سریع‌تر از کنکورد باشد، اطلاعات جدیدی منتشر کرده است. آژانس فضایی ایالات‌متحده در حال کار روی ساخت جت مسافربری با سرعت ۴ ماخ (نزدیک به ۵ هزار کیلومتر بر ساعت) است که فاصلهٔ بین نیویورک تا لندن را ظرف تنها ۱.۵ ساعت طی می‌کند. اگر چنین هواپیمایی نهایتاً ساخته شود، چهار برابر سریع‌تر از جت‌های تجاری حال حاضر خواهد بود. این هواپیما همچنین می‌تواند رکورد کنکورد را هم بشکند که در سال ۱۹۹۶ ظرف دو ساعت و ۵۳ دقیقه از نیویورک به لندن رسید.

ناسا به دنبال ساخت جت مسافربری مافوق صوت با سرعت ۵ هزار کیلومتر بر ساعت!

ناسا دراین‌باره گفته است:

پرواز از نیویورک به لندن تا چهار برابر سریع‌تر از آنچه هم‌اکنون انجام می‌شود ممکن است رؤیایی دور از دسترس به نظر برسد اما ناسا در حال بررسی است که آیا بازار تجاری می‌تواند از سفر با چنین سرعتی پشتیبانی کند یا نه.

ناسا اعلام کرده که ۵۰ مسیر هوایی مختلف را برای این جت شناسایی کرده است:

مطالعات ناسا به این نتیجه رسیدند که بازارهای مسافربری در حدود ۵۰ مسیر که شهرها را به هم متصل می‌کند برای این هواپیما وجود خواهد داشت. ازآنجایی‌که ایالات‌متحده و سایر کشورها پرواز مافوق صوت بر فراز خشکی را ممنوع کرده‌اند، یافته‌های این مطالعات سفرهای بین اقیانوسی مثل مسیرهای بر فراز اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام را نشان داده‌اند.

ناسا به دنبال ساخت جت مسافربری مافوق صوت با سرعت ۵ هزار کیلومتر بر ساعت!

بااین‌حال، برای موفقیت این هواپیما، قوانین پرواز مافوق صوت باید تغییر کند. ناسا اما قصد دارد تحقیقات بیشتری در مورد امکان سفرهای هوایی انجام دهد تا پروازهای تجاری بین ۲ تا ۴ ماخ (۲۴۷۰ تا ۴۹۴۰ کیلومتر بر ساعت) را به واقعیت تبدیل کند. در این پروژه، بوئینگ هم مشارکت دارد و تیمی به همراه دیگر برندهای بزرگ مثل رولزرویس و GE آئرواسپیس را رهبری خواهد کرد.

ناسا در این بار می‌گوید:

هر تیم عناصر مختلف شامل بدنهٔ هواپیما، قوای محرکه، مدیریت حرارتی و مواد کامپوزیتی که تحمل سرعت‌های مافوق صوت را دارند توسعه خواهند داد.

مدیر پروژهٔ تکنولوژی فراصوت ناسا هم می‌گوید:

ما همه از اینکه باید ملاحظات ایمنی، کارایی، اقتصادی و اجتماعی را در نظر بگیریم آگاه هستیم. مهم است که نوآوری را با مسئولیت‌پذیری ارائه کنیم تا مزیت‌های آن را در اختیار مسافران بگذاریم و به محیط‌زیست آسیب نرسانیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۱ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا