هاست پرسرعت
خودرو

نبرد آفرود جالب بین نسل فعلی و قبلی مرسدس G63 AMG

نبرد آفرود جالب بین نسل فعلی و قبلی مرسدس G63 AMG

دو نسل مرسدس G63 AMG در یک سری چالش‌های آفرودی باهم به رقابت می‌پردازند تا ببینیم عملکرد آن‌ها در مقایسه با یکدیگر چگونه است.

بیش از ۳۰ سال طول کشید تا مرسدس بنز نسل دوم G کلاس را معرفی کند. این نسل رسماً اوایل سال ۲۰۱۸ معرفی شد و آفرودر نمادین آلمانی‌ها را با تکنولوژی‌های مدرن و جدیدترین امکانات روز تجهیز کرد. برخی نگران بودند که در نسل جدید G کلاس توانایی‌های آفرود افسانه‌ای این ماشین کمرنگ شود اما این‌طور نبود. حال کارواو در ویدئوی جدید خود G63 AMG جدید را در برابر نسل قبلی مدل ۲۰۱۳ قرار داده است تا ببینیم این دو ماشین در برابر هم چه عملکردی دارند.

مرسدس G63 AMG

نسل دوم G63 از یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند که به یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک متصل است تا نیروی خود را به هر چهارچرخ بفرستد. از سوی دیگر، در سینهٔ G63 قدیمی یک موتور ۵.۵ لیتری V8 توئین توربو قرار دارد که ۵۴۴ اسب بخار قدرت و ۷۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک هم رابط بین موتور و چرخ‌ها است. G63 مدل ۲۰۱۳ در ظاهر ممکن است شبیه نسل جدید به نظر برسد اما زیر این پوسته اکسل‌های صلب و سیستم فرمان توپی چرخشی قرار دارد.

مرسدس G63 AMG

مردان کارواو چندین چالش آفرودی مختلف را پیش روی این دو شاسی‌بلند قرار داده‌اند که برای سنجش توانایی‌های بیراهه نوردی آن‌ها طراحی شده است. این چالش‌ها سیستم تعلیق، فاصله از زمین، زوایای حمل و فرار و… را آزمایش می‌کند. از لحاظ مشخصه‌های آفرود، G63 جدید روی کاغذ کمی ضعیف‌تر است زیرا از زمین ۲۴۱ میلی‌متر فاصله دارد و زوایای حمل و فرار آن به ترتیب ۳۱ و ۳۰ درجه است درحالی‌که فاصله G63 قدیمی از زمین ۲۶۰ میلی‌متر است و زوایای حمل و فرار آن ۳۳ و ۲۹ درجه هستند.

مرسدس G63 AMG

بااین‌حال، این دو ماشین در انتهای رقابت‌ها امتیاز یکسانی کسب کردند و در تمام چالش‌ها عملکرد مناسبی داشتند. البته G63 قدیمی عرض کمتری دارد که این ویژگی در برخی چالش‌ها باعث برتری آن می‌شود اما در عوض نسل جدید در قسمت‌های دیگری مثل آزمایش سیستم کنترل پایین رفتن از شیب‌ها بهتر عمل کرد. همچنین درحالی‌که G کلاس قدیمی در مسابقهٔ سربالایی سریع‌تر بود اما در آزمایش مسیر سنجاقی شکل از همتای جدید خود شکست خورد. به‌طورکلی، G63 جدید پیشرفت بزرگی نسبت به نسل قبلی داشته و با اینکه بزرگ‌تر از نسل قبلی شده ولی مرسدس توانایی‌های آفرود آن را قربانی نکرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۴۵ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا