هاست پرسرعت
خودرو

نبرد جذاب پورشه 911 GT3 RS و مک‌لارن 750S در پیست

نبرد جذاب پورشه 911 GT3 RS و مک‌لارن 750S در پیست

مک‌لارن ۷۵۰S و پورشه ۹۱۱ GT3 RS در یک پیست کوتاه ۱.۵ کیلومتری به مصاف هم رفته‌اند تا تقابلی بین قدرت و داون‌فورس را نظاره‌گر باشیم.

پورشه ۹۱۱ GT3 RS یکی از فوق‌العاده‌ترین خودروهای راننده محور حال حاضر بازار محسوب می‌شود. پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی این ماشین ۵۲۵ اسب بخار قدرت و ۴۶۵ نیوتن متر گشتاور دارد. با پیشرانه‌ای که در عقب نصب شده و وزن ۱۴۵۰ کیلوگرم، این ۹۱۱ با هر تعریفی یک هیولا محسوب می‌شود. در GT3 RS اما ویژگی مهم‌تری از قدرت موتور وجود دارد. پکیج آیرودینامیکی با طراحی هوشمندانه و آن بال بزرگ عقب، در سرعت ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت ۸۶۰ کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌کند. این داون‌فورس دو برابر از نسل قبلی و سه برابر از ۹۱۱ GT3 کنونی بیشتر است.

نبرد جذاب پورشه 911 GT3 RS و مک‌لارن 750S در پیست

با این اعداد و ارقام، GT3 RS در پیست بسیاری از خودروهای قوی‌تر از خود را قلع‌وقمع می‌کند اما آیا می‌تواند حریف مک‌لارن ۷۵۰S شود؟ کریس هریس این دو ماشین را به پیست برده است تا پاسخ این سؤال را مشخص کند. قطعاً پورشه با تمام تسلیحاتش مقابل سوپراسپرت بریتانیایی کار سختی خواهد داشت زیرا مک‌لارن با پیشرانهٔ V8 کمی سبک‌تر و بسیار قوی‌تر است. پیشرانهٔ ۴ لیتری توئین توربوی ۷۵۰S که پشت سر راننده نصب شده است، ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو در کنار وزن ۱۳۹۰ کیلوگرمی، نسبت قدرت به وزن بسیار بهتری را برای سوپرکار بریتانیایی فراهم می‌کند.

نبرد جذاب پورشه 911 GT3 RS و مک‌لارن 750S در پیست

کریس هریس این دو ماشین را به پیست Llandow Circuit برده است که با طول ۱.۵ کیلومتر، خیلی کوتاه است و برای GT3 RS فضای کافی را فراهم نمی‌کند تا بتواند از داون‌فورس خود نهایت بهره را ببرد. به همین دلیل، پورشه در این رقابت مغلوب مک‌لارن می‌شود اما اختلاف بین دو خودرو کمتر از یک ثانیه است. ۷۵۰S یک دور این پیست را در ۴۸.۱۳ ثانیه طی می‌کند درحالی‌که تایم پورشه ۴۹.۰۸ ثانیه است؛ بنابراین، جالب است بدانیم آیا در پیستی طولانی‌تر مثل پیست ویرجینیا نتیجه متفاوت خواهد بود یا نه.

نبرد جذاب پورشه 911 GT3 RS و مک‌لارن 750S در پیست

مشخصات فنی

پورشه ۹۱۱ GT3 RS

مک‌لارن ۷۵۰S

پیشرانه ۴ لیتری H6 ۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۵۲۵ اسب بخار ۷۵۰ اسب بخار
گشتاور ۴۶۵ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۴۵۰ کیلوگرم ۱۳۸۹ کیلوگرم
قیمت ۲۴۲,۹۵۰ دلار ۳۰۸,۱۹۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۱ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا