هاست پرسرعت
خودرو

نجات و کارواش شورولت کامارو کلاسیک پس از ۱۲ سال!

نجات و کارواش شورولت کامارو کلاسیک پس از ۱۲ سال!

سومین نسل شورولت کامارو در دهه ۸۰ میلادی محبوبیت زیادی بین کلکسیونرها دارد و می‌خواهیم فرایند تمیزکاری و کارواش یکی از این مدل‌ها را پس از ۱۲ سال نگهداری در شرایط نامناسب تماشا کنیم.

برخی مدل‌های کامارو IROC-Z و Z/28 که در شرایط خوبی به سر می‌برند با قیمت‌های بالای ۲۰ هزار دلار فروخته می‌شود و شاید برخی نمونه‌ها با کارکرد پایین قیمت ۵۰ هزار دلاری را نیز ثبت کنند. حتی مدل‌های پایه و تمیز کامارو نسل سوم را می‌توان با قیمت‌های گزافی به فروش رساند که این امر حاکی از بازار خوب خودروی عضلانی موردبحث است. البته خودرویی که مشاهده می‌کنید یک شورولت کامارو دهه ۸۰ میلادی نسخه ساده با وضعیت نه چندان خوب بوده و نباید به این زودی‌ها انتظار فروش آن با قیمت بالایی را داشت. این کامارو به مدت ۱۲ سال در بیرون از خانه نگهداری شده و به نظر می‌رسد بدنه آن از صدف پوشیده شده و در نهایت قارچ‌ها و خزه‌ها روی آن جا خوش کرده‌اند. تیم WD دیتیلینگ پس از آشنایی با این خودرو چالش بزرگی را در تمیزکاری تجربه می‌کنند.

خوشبختانه کارواش فشار قوی این تیم باعث از بین رفتن قارچ‌های روی بدنه می‌شود. بد نیست بدانید جنرال موتورز در دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ میلادی با مشکلاتی در زمینه رنگ‌آمیزی محصولات خود روبرو بود اما رنگ قرمز این کامارو مشکل خاصی ندارد هرچند در بخش پشتی می‌توان از بین رفتن رنگ را تشخیص داد. البته برای بهبود درخشش و ظاهر خودرو یک پولیش‌کاری ضروری خواهد بود.

زیر کاپوت کاماروی موردبحث پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۸ لیتری انژکتوری قرار دارد. این نیروگاه آهنین با استفاده از تنظیمات الکترونیکی ۱۳۵ اسب بخار قدرت و ۲۲۴ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. از نظر پرفورمنس نیز نباید انتظار چندانی داشت هرچند این کامارو به دوره‌ای تعلق دارد که پیشرانه‌های داغ آن ۲۲۵ اسب بخار قدرت داشته‌اند. پیشرانه این کامارو فعلاً صفر اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما به لطف کمک‌های رابی لیتون خودرو روشن شده است. البته وضعیت لوله‌های سوخت و باک خودرو خوب نیست و نشانه‌های خوردگی در آن دیده می‌شود. کابین کامارو هم وضعیت اسفناکی دارد به گونه‌ای که حداقل یک موش مرده در آن دیده می‌شود و همه سطوح با گردوغبار پوشانده شده‌اند. با اینکه کامارو ۶ سیلندر یاد شده جذابیت‌های کامارو Z/28 سال ۱۹۸۳ را ندارد اما برای سواری‌های روزمره گزینه خوبی خواهد بود. باید دید این کامارو در نهایت می‌تواند به زندگی عادی خود بازگردد یا خیر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۶۹ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا