هاست پرسرعت
بازی

نقدها و نمرات فیلم Nope

نقدها و نمرات فیلم Nope

فیلم Nope جدیدترین اثر ساخته جوردن پیل است و حالا منتقدان نظرات خود درباره این فیلم را منتشر کردند.

جوردن پیل (Jordan Peele) در سال‌های اخیر توانسته آثار ترسناک بسیار خوبی را برای بینندگان به نمایش در بیاورد و خود را به عنوان کارگردان و نویسنده‌ای برجسته ثابت کند. جدیدترین اثر او نیز فیلم خیر (Nope) است که کیکه پالمر (Keke Palmer)، دنیل کالویا (Daniel Kaluuya) و استیون ین (Steven Yeun) نقش‌های اصلی آن را بازی می‌کنند.

جوردن پیل علاوه بر کارگردانی این فیلم، نویسندگی فیلم‌نامه آن را برعهده داشته است که اثری در ژانر ترسناک و علمی-تخیلی به شمار می‌رود. این فیلم داستان ساکنین شهری کوچک را روایت می‌کند که شاهد پدیده‌ای مرموز در بالای مزرعه خود هستند و حالا قصد دارند تا از این یواف‌او فیلمبرداری کنند.

این فیلم برای جاه‌طلبی و اصالت خود قابل تحسین است و اثری برجسته در کارنامه روبه‌رشد جوردن پیل به شمار می‌رود. در وب سایت راتن تومیتوز تاکنون ۱۱۲ نقد برای این فیلم منتشر شده که امتیاز ۸۲ درصد را برای آن به ارمغان آورده است. در وب سایت متاکریتیک نیز امتیاز ۷۷ از صد بر اساس ۴۶ نقد دیده می‌شود. در ادامه نظر برخی از منتقدان برتر در مورد این فیلم قرار دارد.

نظر منتقدان درباره فیلم Nope

  • راتن تومیتوز | ۱۱۲ نقد – امتیاز ۸۲ درصد
  • متاکریتیک | ۴۶ نقد – امتیاز ۷۷ از صد
فیلم Nope

«100/100 Empire | منتقد: کمبوله کمپبل»

فیلم «خیر» اثری بسیار بلندپروازانه و برانگیزنده است و به عنوان یک اثر بلاک‌باستری اوریجینال، فیلمی نادر در دنیای سینما به شمار می‌رود. این اثر به خوبی می‌تواند بیننده‌ها را سرگرم کند.

«91/100 Collider | منتقد: راس بونیم»

زیبایی واقعی این فیلم، سبک کارگردانی جوردن پیل است. او با به تصویر کشیدن چنین داستانی به بیننده‌ها ثابت کرده است که او در زمینه ساخت داستان‌های بسیار عجیب و در عین حال جذاب و تماشایی مهارت بسیار زیادی دارد.

«91/100 IndieWire | منتقد: دیوید ارلیچ»

این فیلم شامل برخی از الهام‌بخش‌ترین طراحی بیگانه‌ها از زمان کارهای هنری اچ آر گیگر (H.R. Giger) است. این اثر راه‌های تازه‌ای برای به تصویر کشیدن داستان پیدا کرده و اثر هالیوودی نادری به شمار می‌رود که مطمئنا بیننده را راضی می‌کند.

«91/100 IGN | منتقد: سیدهانت ادلاکها»

فیلم جدید جوردن پیل اثری سرگرم‌کننده در ژانر علمی-تخیلی و ترسناک به شمار می‌رود که از آن می‌توان به عنوان یکی از سرگرم‌کننده‌ترین فیلم‌های تابستانی چند سال اخیر یاد کرد.

«90/100 The Hollywood Reporter | منتقد: لوویا گیارکی»

این فیلم ممکن است سلیقه همه افراد نباشد اما طرفداران آثار قبلی جوردن پیل و همچنین طرفداران آثار علمی-تخیلی متفکرانه و مهیج از تماشای این اثر لذت خواهند برد.

«80/100 Screen Rant | منتقد: بن کندریک»

فیلم «خیر» ساخته جوردن پیل در مورد یک معجزه بد است و پیچشی طنزآمیز و مهیج از ژانر علمی-تخیلی هالیوود را ارائه می‌کند و ادای احترامی به فیلم‌سازی محسوب می‌شود.

«60/100 Variety | منتقد: اوون گیلبرمن»

فیلم «خیر» طرح داستانی چندانی ندارد و تنها مجموعه‌ای از اتفاقات هستند که به شیوه‌ای خودسرانه و امپرسیونیستی به جریان در می‌آیند. منطقی کمی در داستان به چشم می‌خورد و همین باعث شده تا اشتیاق بیننده برای دنبال کردن داستان کم شود.

«55/100 Polygon | منتقد: رابرت دنیلز»

فیلم «خیر» به جای یک داستان بیشتر شبیه به یک ایده است. این فیلم به جای اینکه کلیتی جذاب داشته باشد، شامل مجموعه‌ای از صحنه‌های مجذوب‌کننده است. فیلم زیبا است اما جوردن پیل بیش از حد تحت تاثیر زیبایی آن قرار گرفته و نتوانسته کاراکترهای آن را به خوبی توسعه بدهد.

Sky ManDARKSIRENmeysamb@alistarmarioThe Cat Lady

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا