هاست پرسرعت
خودرو

نمونه استثنایی از فراری انزو با رنگ خاص و کارکرد ۲۲۷ کیلومتر!

نمونه استثنایی از فراری انزو با رنگ خاص و کارکرد ۲۲۷ کیلومتر!

حراجی خودروهای کلکسیونی در کانادا، میزبان یک دستگاه فراری انزو با شرایط کم‌نظیر است. قیمت این خودرو، حدود ۴ تا ۵ میلیون دلار امریکا برآورد می‌شود.

تیراژ تولید ۳۹۹ دستگاه برای فراری انزو، به تنهایی عامل مهمی در افزایش قیمت و ارزش کلکسیونی این خودرو است. از سویی دیگر، فقط ۹ نمونه فراری انزو با رنگ نقره‌ای Argento Nurburgring 101/C وجود دارد. غالب نمونه‌های ساخته شده از این مدل، قرمز، سیاه و زرد هستند.

انزو بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ به عنوان پرچمدار سبد محصولات فراری تولید شد. موتور این خودرو، ۶ لیتر V12 تنفس طبیعی با قدرت ۶۵۰ اسب بخار و گشتاور ۶۵۷ نیوتن‌متر است. گیربکس انزو ۶ سرعته مشابه خودروهای فرمول یک فراری بود و نقش مهمی در سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳/۱۵ ثانیه داشت. این مدل نهایت سرعت ۳۵۵ کیلومتر برساعت و میانگین مصرف سوخت ۲۵ تا ۳۰ لیتر بنزین در صد کیلومتر دارد.

فراری انزو 2003

آستانه قیمت فراری انزو برای سفارش‌دهندگان اولیه، ۶۶۰ تا ۶۷۰ هزار دلار بود. تمام ظرفیت تولید خودرو، پیش از آغاز مونتاژ، فروخته شد. خیلی زود، ارزش کلکسیونی انزو از یک میلیون دلار فراتر رفت و امروزه، حتی برای نسخه‌های کارکرده و تعمیر شده، بیش از ۳ میلیون دلار پرداخت می‌شود.

فراری انزو 2003 پشت فرمان

علاوه‌بر رنگ خاص بدنه، کارکرد ۲۲۷ کیلومتری برای فراری انزو کانادایی، اهمیت دارد. باتوجه به افزایش قیمت خیره‌کننده در خودروهای کلاسیک، یافتن فروشنده برای این مدل، سخت‌تر از قبل شده است. فضای داخلی فراری انزوی مذکور، چرم نارنجی دارد که در ترکیب با نقره‌ای روشن روی بدنه، تنها نمونه‌ی دنیا محسوب می‌شود.

فراری انزو 2003 نمای اصلی

روی شاسی، عدد ۱۳۲۶۶۲ حک شده و محل تحویل خودرو، ژاپن بوده است. حتی پلاستیک روی gsxr‌ها همچنان وجود دارد. دفترچه راهنما، کلیدهای اصلی و یدک، سه عدد ساک دستی با برند فرای و دیگر تجهیزات جانبی خودرو، کاملا نو و دست نخورده تحویل خریدار خواهند شد. فراری انزو کانادایی مدل ۲۰۰۳ است و توسط مالک اولیه (تحویل‌گیرنده از فراری) فروخته می‌شود.

فراری انزو 2003 نمای کابین

تمام مواردی که در بالا ذکر شد، ارزش کلکسیونی فراری انزو را بالا می‌برند. به همین دلایل کارشناسان معتقدند حراج خودرو در کانادا با ثبت قیمتی حدود ۴ تا ۵ میلیون دلار انجام شود. سال ۲۰۲۱، فراری انزو با کارکرد ۵۶۸ کیلومتر به قیمت ۳/۸ میلیون دلار فروخته شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳۶ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا