هاست پرسرعت
بازی

نهاد نظارتی عربستان قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن را تأیید کرد

نهاد نظارتی عربستان قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن را تأیید کرد

نخستین نهاد نظارتی‌ای که قرارداد 70 میلیارد دلاری مایکروسافت (Microsoft) و اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) را تأیید کرد، متعلق به کشور عربستان سعودی است.

به گزارش یکی از کاربران توییتر با نام کاربری Klobrille، نهاد ناظر بر رقابت بازار عربستان سعودی (Saudi Arabia’s General Authority for Competition) اعلام کرده است که نسبت به قرارداد مذکور در صنعت بازی‌های ویدیویی اعتراضی ندارد. نهادهای نظارتی جهان این قرارداد را همانند سایر قراردادهای بزرگ این‌چنینی، مورد بررسی قرار می‌دهند تا از پایبندی آن به قانون رقابت بازار (Competition Law) اطمینان حاصل کنند.

انتظار می‌رود که کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) نیز به زودی موضع خود را نسبت به این معامله اعلام نماید. همتای این سازمان در بریتانیا که نهاد ناظر بر رقابت و بازار (CMA) نام دارد، تاریخ 1 سپتامبر (10 شهریور) را برای اعلام موضع خود معرفی کرده است.

تبلیغات

اخیراً بر سر همین قرارداد، جدالی میان دو شرکت مایروسافت و سونی در گرفته بود. سونی اعلام کرد که این قرارداد و به تبع آن مالکیت مجموعه‌ی محبوب Call of Duty می‌تواند در کنسول انتخابی کاربران اثر بگذارد. مایکروسافت در ادامه پاسخ داد که این نگرانی‌ها بی‌مورد است و از میان شرکت‌هایی که به انجمن دفاع اقتصادی برزیل (CADE) بیانیه داده‌اند، تنها سونی به بی‌رقیب بودن Call of Duty در این سبک از بازی‌ها اشاره کرده است و نسبت به این قرارداد اعتراض دارد.

همچنین، مایکروسافت چند بار خاطرنشان کرد که مجموعه‌ی Call of Duty به انحصار کنسول‌های این شرکت در نخواهد آمد. البته، چندی پیش طی گزارشی ادعا شد که اکتیویژن بلیزارد با احتساب Call of Duty: Modern Warfare II، تنها سه نسخه‌ی بعدی این مجموعه را برای کنسول‌های پلی استیشن عرضه می‌کند.

DARKSIRENHerfeiyعمو فیل کبیرZ2656THE GLADIATORarmanLeon S. KennedyOrhan gencebayTlou part 2 game of the centuryRezaDeadshotPorfosormeysambنظر دهندهAmirhossein80Invisible bearded usersamsaliheSky Manاتزیو آدیتورهEmperor Nima ShamsAlborzmore

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا