هاست پرسرعت
امنيت

نکاتی برای افزایش امنیت در خرید اینترنتی

نکاتی برای افزایش امنیت در خرید اینترنتی

جرایم سایبری یک اپیدمی است. به گفته FBI تنها در ایالات متحده، سالانه نزدیک به نیم میلیون شکایت در مورد آن ثبت می‌شود. در اینجا نحوه ایمن ماندن و جلوگیری از جرایم آورده شده است.

فقط از سایت‌هایی با استفاده از HTTPS خرید کنید
فقط از سایت‌هایی خرید کنید که از رمزگذاری HTTPS استفاده می‌کنند . اگر سایت از HTTP استفاده می‌کند، هر داده‌ای که از طریق اتصال منتقل می‌شود، از جمله جزئیات پرداخت و گذرواژه ها، رمزگذاری نشده است، به این معنی که هر کسی که دانش اولیه جرایم سایبری را داشته باشد، می‌تواند آن را بخواند.

اتصال به سایتی که از HTTPS استفاده می‌کند تضمین می‌کند که تمام داده‌های ارسال شده، رمزگذاری شده است و مجرمان احتمالی نمی‌توانند داده‌های شما را استراق سمع کنند.

به خاطر داشته باشید که اگرچه یک اتصال رمزگذاری شده (HTTPS) که بهتر از HTTP است، این فقط به این معنی است که  اتصال شما ایمن است. و به این معنا نیست که وب سایت امن است. این وب‌سایت همچنان می‌تواند پر از آسیب‌پذیری‌ها و پایگاه‌های اطلاعاتی در معرض دید باشد و ممکن است نقاط ضعف زیادی داشته باشد.

مراقب باشید از چه کسی خرید می‌کنید
اگرچه مجرمان سایبری پیچیده‌تر می‌شوند، شما به طور کلی می‌توانید یک سایت کلاهبرداری را نسبتاً آسان تشخیص دهید. در اینجا برخی از نشانه‌های آشکار وجود دارد که باید به دنبال آن‌ها باشید:

طراحی ضعیف سایت: اولین چیزی که احتمالاً هنگام مراجعه به یک سایت متوجه آن می‌شوید طراحی آن است. سایت‌های تجارت الکترونیک، به ویژه، منابع زیادی را به ایجاد یک سایت زیبا با قابلیت استفاده عالی در دسکتاپ و موبایل اختصاص می‌دهند. اگر سایتی به نظر می‌رسد که ظرف چند ساعت جمع شده است، احتمالاً ایده خوبی نیست که به آن اعتماد کرده و اطلاعات کارت اعتباری را وارد کنید.

املا/گرامر ضعیف: مانند طراحی سایت، سایت‌های معتبر تلاش و منابع زیادی را برای محتوای سایت انجام می‌دهند. سایت‌هایی با مشکلات فاحش بدیهی است که خطر بیشتری دارند.

نام‌ها، نشانی‌های اینترنتی یا ایمیل‌های عجیب کسب‌وکار: به طور کلی تشخیص این موارد بسیار آسان است، اما برخی از آنها می‌توانند یواشکی باشند. همچنین مراقب ایمیل‌ها یا آدرس‌هایی باشید که تغییرات تقریباً محسوسی در نام خود نسبت به شرکت واقعی دارند.

جزئیات تماس: سایت‌های تجارت الکترونیک همیشه راهی برای برقراری ارتباط ارائه می‌دهند. اگر وب‌سایت راهی برای صحبت با پشتیبانی ارائه نمی‌کند، احتمالاً به این معنی است که غیرقانونی است.

به طور کلی با کسانی که می‌شناسید خرید کنید. و اگر آن‌ها را نمی‌شناسید، قبل از خرید با آن‌ها، آنچه را که دیگران در مورد آن‌ها می‌گویند بخوانید.

مراقب معاملات مشکوک باشید
حملات فیشینگ به هیچ وجه جدید نیستند، اما همچنان در دنیای جرایم سایبری رایج هستند.

در تمام طول سال، به ویژه در فصول تعطیلات، از طریق ایمیل، رسانه‌های اجتماعی و حتی پیامک‌ها، تلاش‌های فیشینگ برای شما ارسال می‌شود. روی آن لینک کلیک نکنید.

اگر مطمئن نیستید که چگونه بفهمید یک پیام بازاریابی قانونی است، در اینجا چند علامت وجود دارد که باید به دنبال آن‌ها باشید:

در برخورد با ایمیل‌های مشکوک بهتر است با فرستنده ارتباط برقرار نکنید و به خصوص مهم است که هیچ اطلاعات حساسی را به اشتراک نگذارید.

روی هیچ لینکی در ایمیل کلیک نکنید و در عوض، اگر در مورد ایمیل یا فرستنده شک دارید، از سایت رسمی و قانونی دیدن کنید. این می‌تواند شما را از سردرد نجات دهد، زیرا حتی تنها با کلیک کردن روی پیوند  نرم افزارهای مخرب می‌توانند بر روی دستگاه شما نصب شوند.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا