هاست پرسرعت
بازی

نگاهی به انتظارات از فیلم John Wick: Chapter 4

نگاهی به انتظارات از فیلم John Wick: Chapter 4

در سال آینده می‌توانیم شاهد اکران چهارمین دنباله از فیلم John Wick باشیم؛ اثری که انتقام‌جویی این آدمکش زبردست را وارد مرحله جدیدی خواهد کرد.

در زمانی که سینما چندان روی خوشی به کیانو ریوز (Keanu Reeves) نشان نداده و وی در حال فراموش شدن بود، کمپانی لاینزگیت وارد شد و در سال 2014 فرنچایزی را آغاز کرد که نه تنها مسبب بازگشت پرقدرت این ستاره محبوب به سینما شد، بلکه ژانر اکشن را وارد دوران جدیدی کرد و آن را از ورطه تکرار نجات داد.

فمجموعه جان ویک با همکاری کیانور ریوز و چاد استاهلسکی (Chad Stahelski) چنان طوفانی در سینما و ژانر اکشن به راه انداخت که در فاصله کمتر از یک دهه، چهار فیلم از این فرنچایز در سراسر جهان اکران شد و موفقیتی بی‌سابقه را رقم زد. اثری که روایت‌گر قاتل مخوف ولی بازنشسته‌ای بود که در سوگ همسرش، مسئولیت یک سگ را بر عهده گرفته و طی یکسری اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی مجبور می‌شود به زندگی تاریک گذشته‌اش بازگردد.

بازگشت جان ویک برخلاف انتظاراتش پیش رفته و کشمکش‌های او تا جایی پیش می‌رود که برای سرش یک جایزه جهانی تعیین می‌گردد. جایزه‌ای که باعث می‌شود تا حرفه‌ترین آدمکش‌های تمام دنیا برای شکار جان ویک وارد عمل شده تا نبردی خونین برای مرگ و زندگی شکل بگیرد.

انتقام خون تنها یادگار همسر فوت شده جان ویک به حدی پیچیده می‌شود که خود را مقابل سازمانی تحت عنوان “های تیبل” دیده و عملاً یک جبهه مقامت در برابر آن‌ها ایجاد می‌کند. در چهارمین فیلم از مجموعه جان ویک شاهد مبارزه آدمکش محبوب این فرنچایز با برخی از مخوف‌ترین افراد دنیا خواهیم بود که وظیفه دارند تا نام جان ویک را از صفحه روزگار محو نمایند.

با توجه به محبوبیت فوق‌العاده‌ای که این مجموعه در حال حاضر برخوردار است، انتظارات از John Wick: Chapter 4 بسیار بالا خواهد بود. به همین منظور در این مقاله قصد داریم تا نگاهی به مسائلی داشته باشیم که انتظار داریم در این دنباله مورد روایت قرار بگیرند.

شرایط جان ویک پس از پایان‌بندی فیلم سوم

نگاهی به انتظارات از فیلم John Wick: Chapter 4

جان ویک در پایان فیلم John Wick Chapter 3: Parabellum و پس از کشتار بزرگی که به راه انداخته بود، توسط نزدیک‌ترین دوستانش مورد خیانت قرار گرفت و از بالای هتل کنتیننتال به پایین انداخته شد؛ اتفاقی که قطعاً منجر به ایجاد صدمات جسمانی وحشتناکی برای او شده است.

تبلیغات

با این حال در پایان دیدیم که توسط دوست قدیمی خود که فرمان‌روای آدمکش‌های خیابانی محسوب می‌شود، نجات یافته است. در نخستین تریلر از فیلم چهارم نیز مشاهده کردیم که وی سخت مشغول تمرین بوده تا بتواند سلامتی خود را بازیابد. با توجه به تمام رنج‌هایی که های تیبل برای او و دوستش به ارمغان آورده‌اند، قطعاً این دو دلایل کافی برای ایستادگی در برابر مرگ را داشته و باید منتظر بازگشت جان ویک با تمام قدرت باشیم.

متحدان جان ویک چه کسانی خواهند بود؟

نگاهی به انتظارات از فیلم John Wick: Chapter 4

طبق گزارشات ضد و نقیضی که منتشر شده است، فرمان‌روای آدمکش‌های خیابانی تنها متحد جان ویک در Chapter 4 نخواهد بود؛ زیرا علی‌رغم این که وینستون به جان شلیک کرد تا از بالای ساختمان سقوط نماید، این عمل وی می‌تواند برای نجات وی از مرگ قطعی به دست های تیبل بوده باشد. رابطه جان ویک و وینستون از همان فیلم اول به مانند یک پدر و پسر بوده و بعید است که صاحب هتل کنتیننتال به این راحتی به تنها آدمکش متعمد خود خیانت کرده باشد.

همچنین هیرویوکی سانادا (Hiroyuki Sanada) یکی از تازه‌ترین شخصیت‌های فیلم چهارم محسوب می‌شود که طبق تریلر منتشر شده می‌تواند به عنوان متحد جان ویک در کنارش قرار بگیرد. در عین حال نیز نباید فراموش کرد که جان لگویزمائو و سوفیا که به ترتیب در فیلم‌های دوم و سوم حضور یافته بودند، می‌توانند برای کمک به دوست ارزشمند خود وارد صحنه شده و به یاری او بشتابند؛ زیرا با توجه به قدرت و نفوذ های تیبل، جان ویک به تمام افراد معتمد خود برای رویارویی با آن‌ها نیاز پیدا خواهد کرد.

شخصیت‌های خبیث فیلم چهارم چه کسانی خواهند بود؟

نگاهی به انتظارات از فیلم John Wick: Chapter 4

طی آثار پیشین این فرنچایز، صدها انسان به انواع و اقسام روش‌های ممکن به دست جان ویک کشته شده‌اند و این اعداد در John Wick: Chapter 4 همچنان رو به افزایش خواهد بود. با توجه به این که رسماً سازمان های تیبل برای توقف جان ویک وارد میدان شده است، پس قطعاً باید انتظار خطرناک‌ترین آدمکش‌های این مجموعه را در فیلم چهارم داشته باشیم.

طبق نخستین تریلر منتشر شده، شاهد حضور بازیگران جدیدی همچون کلنسی براون (Clancy Brown)، دانی ین (Donnie Yen) و بیل اسکاشگورد (Bill Skarsgård) هستیم که احتمالاً جزو افراد بالا رتبه سازمان های تیبل محسوب شده و رویارویی با آن‌ها قطعاً برای جان ویک که تا مرز کشته شدن پیش رفته است، امری دشوار و چالش‌برانگیز خواهد بود.

جان ویک چگونه در برابر سازمان های تیبل ایستادگی خواهد کرد؟

نگاهی به انتظارات از فیلم John Wick: Chapter 4

از همان نخستین فیلم این مجموعه در سال 2014 شاهد اشارات گسترده‌ای به سازمانی مخوف تحت عنوان های تیبل بودیم که آدمکش‌های تمام جهان زیر نظر آن‌ها خدمت کرده و از سیستم بسیار پیچیده و منظمی برخوردار هستند. این سازمان آن‌چنان بزرگ و پیچیده است که در سراسر جهان هتل‌های مختلفی را در اختیار گرفته و طی آثار قبلی این مجموعه شاهد حضور جان ویک در برخی از آن‌ها بوده‌ایم.

با این حال هر سازمانی در دنیا یک مقر اصلی دارد و های تیبل نیز نباید از این قاعده مستثنی باشد. مکانی که احتمالاً تحت کنترل افراد رده بالای این سازمان بوده و به واسطه خطرناک‌ترین افراد جهان کنترل می‌شود. با توجه به این که جان ویک رسماً در مقابل این سازمان قرار گرفته است، می‌توانیم انتظار این مسئله را داشته باشیم که سرانجام با مکان اصلی و افراد رده بالای این سازمان ملاقات داشته باشیم.

فیلم چهارم چه تاثیری بر شرایط فعلی و آینده این فرنچایز خواهد داشت؟

نگاهی به انتظارات از فیلم John Wick: Chapter 4

با توجه به این که در سال آینده می‌توانیم شاهد اکران John Wick: Chapter 4 باشیم و ساخت فیلم پنجم نیز در جریان می‌باشد؛ این سوال برای طرفداران این فرنچایز ایجاد خواهد شد که آینده این مجموعه به چه صورت خواهد بود؟ فرنچایز جان ویک تا چه زمانی ادامه خواهد یافت؟ آیا فیلم پنجم به پایان این فرنچایز منتهی می‌شود؟

تنها جوابی که می‌توان برای این سوالات پیدا کرد، مصاحبه ستاره این فرنچایز یعنی کیانو ریوز می‌باشد که اعلام کرده بود تا زمانی که فیلم‌های جان ویک فروش داشته و مردم به آن علاقه داشته باشند، او نیز شخصیت جان ویک را به تصویر خواهد کشید. این بازیگر 57 ساله سینما که به خاطر تمرینات بدنی و فراگیری هنرهای رزمی متعدد، از شرایط جسمی مناسبی بهره می‌برد، پابه‌پای این مجموعه پیش خواهد رفت و شرایط ادامه این فرنچایز را تنها یک مسئله می‌تواند تعیین نماید: میزان استقبال مردم از دنباله‌هایی که در آینده اکران خواهند شد.

با توجه به این که جان ویک وارد مبارزه مستقیم با سازمان های تیبل شده است، می‌توان احتمال داد که این فرنچایز به پایان راه خود نزدیک می‌شود. با این حال هیچ چیزی قطعی نبوده و همان‌طور که در دنباله‌های پیشین جان ویک شاهد گسترش شخصیت‌های شرور داستان بودیم، شاید نویسندگان این فرنچایز پس از نابودی سازمان های تیبل دست به معرفی سازمان یا افراد جدیدی بزنند که بسیار خطرناک‌تر و پیچیده‌تر هستند.

حتی می‌توان این احتمال را در نظر گرفت که کمپانی لاینزگیت دست به ساخت یک پیش درآمد بر این مجموعه زده و دوران جوانی جان ویک را به تصویر بکشد. یک دوره زمانی بسیار مهم ولی ناشناخته که رقم زننده این فرنچایز بوده و پانسیل بالایی برای ساخت یک پروژه اختصاصی را دارا می‌باشد. در هر حال تمامی این احتمالات تنها به میزان استقبال سینماگران از دنباله‌های بعدی بستگی داشته و باید دید که فیلم‌های چهارم و پنجم این مجموعه چه فروشی را در سینما رقم خواهند زد.


نظر شما چیست؟ انتظارات خود از فیلم John Wick: Chapter 4 را با ما به اشتراک گذاشته و اعلام کنید که آینده این فرنچایز را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

منبع: گیم‌رنت

vahid gamerکاپیتان قیمتEmperor Nima ShamsموایAlbertامیر حسینmeysambعلیمحمدرضا نوروزی

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا