هاست پرسرعت
بازی

سازندگان Wo Long: Fallen Dynasty از تفاوت آن با Nioh می‌گویند

سازندگان Wo Long: Fallen Dynasty از تفاوت آن با Nioh می‌گویند

دو تن از اعضای استودیوی تیم نینجا (Team Ninja) در مصاحبه‌ی اخیر خود با رسانه‌ی IGN به تفاوت‌های میان دو بازی Wo Long: Fallen Dynasty و Nioh پرداخته‌اند.

اگرچه به تازگی تریلری از گیمپلی این بازی منتشر شد، اما هنوز موارد زیادی باقی مانده است که از سولزبورن (Soulsborne) جدید استودیوی تیم نینجا نمی‌دانیم. پس از ساخت دو نسخه از مجموعه‌ی Nioh، این استودیو تصمیم گرفت به مسیری جدید گام بگذارد. اکنون، تفاوت‌های این مسیر جدید شرح داده شده است.

رسانه‌ی IGN، طی مصاحبه‌ای با تهیه‌کننده و مدیر تولید این بازی یعنی فومیهیکو یاسودا (Fumihiko Yasuda) و ماساکی یاماگیوا (Masaaki Yamagiwa)، به این موضوع پرداخته است. واضح است که مهم‌ترین تفاوت Wo Long با عناوین قبلی سازندگان، در جهان بازی نهفته است.

یاسودا در این باره می‌گوید:

بازی در چین جریان دارد و ما توانسته‌ایم مکان‌هایی با ابعاد بزرگ‌تر از جهان Nioh که در ژاپن قرار داشت، خلق کنیم. حتی قلعه‌ها نیز نسبت به قبل بزرگ‌تر هستند و کاوش عمودی‌محور در دنیای بازی افزایش یافته است، زیرا شخصیت اصلی Wo Long توانایی پرش دارد.

فومیهیکو یاسودا

مبارزات Nioh بر پایه‌ی مهارت‌های نینجایی و استفاده از شمشیر سامورایی بنا شده بود، اما مبارزات Wo Long به هنرهای رزمی چینی مربوط می‌شود.

او در ادامه می‌گوید:

تبلیغات

بزرگ‌ترین تفاوت از نظر گیمپلی، در تأکید بر سرعت است. دیگر شاهد نوار استقامت (Stamina Gauge) Nioh نیستیم، بنابراین شما مدام در موقعیت‌هایی قرار می‌گیرید که واکنش‌های سریعتان را طلب می‌کند. این امکان را دارید که تهاجمی‌تر بازی کنید، اما راه‌های زیادی نیز برای گریختن از آسیب حملات دشمنان وجود دارد.

فومیهیکو یاسودا

عدم وجود نوار استقامت و مبارزات سریع‌تر ما را به یاد ساخته‌ی پیشین فرام سافتور (FromSoftware) یعنی Sekiro: Shadows Die Twice می‌اندازد، اما یاسودا و یاماگیوا می‌گویند که این افزایش سرعت برای عنوانی که بر هنرهای رزمی چینی تمرکز دارد، طبیعی به نظر می‌رسد. یاماگیوا نیز می‌گوید که طی مراحل ضبط حرکات بازی (Motion Capture)، از اساتید این هنرهای رزمی استفاده شده است. البته، این حرکات برای تطابق با اکشن خیالی این بازی کمی دچار تغییر شده‌اند.

در تریلر جدید Wo Long، شخصیت اصلی را حین استفاده از طیف وسیعی از سلاح‌هایی نظیر نیزه‌، شمشیر بلند و دو شمشیر می‌بینیم. طراحی سلاح‌ها و الگوی حملاتشان در مقایسه با اکشن Nioh که کمی محدودتر بود، متفاوت به نظر می‌رسد. به گفته‌ی یاماگیوا، در بازی نهایی بیش از 10 نوع سلاح متفاوت در دسترس خواهد بود.

شاید خاص‌ترین ویژگی Wo Long سازوکار میزان روحیه باشد. (Morale Ranking System) در این عنوان، هم بازیکن و هم دشمنان از سطح‌بندی روحیه برخوردارند. اگر سطح روحیه‌ی دشمن از شما بالاتر باشد، شکست او سخت‌تر خواهد بود. شکست دادن دشمنان به روحیه‌ی شما می‌افزاید و مردن، سطح آن را تنزل می‌دهد. سطح روحیه‌ی دشمنان نیز به مواجهه‌شان با بازیکن بستگی دارد. یاماگیوا می‌گوید که این پویایی، یکی از پایه‌های اصلی طراحی مراحل Wo Long است.

با رسیدن به سطوح بالاتر، طلسم‌های جادویی (Wizardry Spells) جدیدی را به دست می‌آورید. همچنین، شما می‌توانید موجودات افسانه‌ای را نیز برای کمک فرابخوانید. در تریلر، پرنده‌ی ورمیلیون (Vermilion Bird) احضار می‌شود که از موجودات افسانه‌ای چینی است. هر چه در بازی پیشرفت کنید با موجودات بیش‌تری آشنا می‌شوید.

ماساکی یاماگیوا

بازی Wo Long: Fallen Dynasty سال 2023 برای رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس/اس و ایکس باکس وان منتشر خواهد شد.

DARKSIRENامینSoulTlou part 2 game of the centurymeysambsamulArtoriasDr.PyroSky Manmasoud pc gamerامیر گیمرتاد خالی بند (مطمئنم استارفیلد 2022 میاد)sorenaEl Diabloداچ پلن دِر لیندJin sakaiAhmad_TRamir_hasanpoor

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا