هاست پرسرعت
تکنولوژی

افزایش تعرفه تلفن ثابت تصویب شد

افزایش تعرفه تلفن ثابت تصویب شد

مجید سلطانی در نمایشگاه تلکام ۱۴۰۰،  در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چه برنامه‌ای برای حمایت از صنایع مخابراتی دارید، گفت: شرکت مخابرات لوکوموتیو صنعت آی‌سی‌تی در کشور است و اگر این لوکوموتیو آسیب ببیند قطعاً اثر مستقیمی در توسعه بومی‌سازی، تولید و صنعت ICT خواهد داشت. به سبب سیاست‌گذاری‌های گذشته، شرکت مخابرات با مسائل درآمدی روبرو شد و توازن میان درآمد و هزینه شرکت به هم خورد و این ضربه بزرگی به شرکت مخابرات و شرکت‌های همکار و صنعت آی‌سی‌تی زد.

به گزارش gsxr از ایسنا،  وی افزود: در جلساتی که اوایل سال با سندیکاها داشتیم متوجه شدیم که فقط ۲۵ درصد صنعت مخابراتی ما فعال است و در این بخش مشکلات جدی داریم، اما با تغییر دولت و نگاه مثبت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اخیراً کارهای خوبی انجام شده است و آینده شرکت مخابرات و صنعت آی‌سی‌تی را روشن می‌بینیم، زیرا نگاه حمایتی به شرکت مخابرات برقرار شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: شرکت مخابرات بنگاه اقتصادی بزرگی است که باید حمایت شود و همه کشورهای دنیا از صنایع مادر و از بنگاه‌های اقتصادی خودشان حمایت کنند.  با حمایت‌ها و سیاست‌های درستی که در آینده شاهد هستیم و با منطقی شدن تعرفه‌ها در بخش B۲B و B۲C که در آینده‌ای نزدیک عملی می‌شود، این شرکت به توازن خواهد رسید و نه تنها در توسعه زیرساخت‌ها حرکت جهشی خواهد کرد بلکه این حرکت جهشی مستقیم به صنعت آی‌سی‌تی کمک می‌کند و کارخانه‌ها می‌توانند به تولید و ظرفیت خودشان برگردند.

هزینه اتصال فیبر نوری در داخل منازل به عهده مشتریان است
سلطانی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا هزینه اتصال فیبر نوری در داخل منازل به عهده مشتریان است، بیان کرد: این موضوع استاندارد همه جای جهان است و معمولاً کشیدن فیبر نوری تا منازل به عهده اپراتورها، اما داخل منازل به عهده مشتریان است. البته ما در طرح‌های فناورانه FTTH و FTTC (فناوری‌های زیرساختی مرتبط با فیبر نوری) از سالیان قبل اقداماتی انجام داده‌ایم که به سبب مشکلات منابع، سرعت آن کند شد و ما هم‌اکنون همه امکانات فیبر نوری را در کشور داریم به شرط این که کمبود منابع محقق شود.

وی افزود: با مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات و حمایت دولت و مجلس به ویژه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که از مخابرات صورت گرفته است در بحث فیبر نوری با سرعتی جهشی پیش خواهیم رفت و طرح ما آماده اجرا است و برنامه آن در همه استان‌ها و حتی محله‌ها، کوچه‌ها و روستاها طراحی شده است و به محض تأمین منابع آغاز به کار خواهیم کرد و ما در همین شرایط هم هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در بخش توسعه فیبر نوری سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: از نظر ما سیاستگذاری در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بسیار مهم است و دولت و مجلس در خصوص صنعت مخابرات و مصوبات مربوط به آن باید دقت کنند، زیرا هرگونه بی‌دقتی موجب می‌شود که با شرایطی که امروز داریم، مواجه شویم.

سلطانی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که برنامه مخابرات برای دسترسی ۱۰ درصد کاربران به اینترنت پرسرعت تا پایان سال ۱۴۰۴ چیست، اظهار کرد: ما طرح خود را آماده کرده‌ایم و در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و این طرح در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال نهایی شدن است و به محض تصویب آن همه شرکت‌ها، تکلیف خود را انجام خواهند داد.

اصلاح تعرفه حداقل نگهداری تلفن ثابت آماده نظر ستاد تنظیم بازار

وی در پاسخ به سوالی درباره تعرفه‌های مخابراتی گفت: با تغییر دولت دو اقدام مهم انجام شد و دو کمیسیون خوب در وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات داشتیم که آثار مصوبات آن را مردم خواهند دید.  اصلاح تعرفه حداقل نگهداری تلفن ثابت به تصویب کمیسیون تنظیم مقررات رسیده است و با تأیید ستاد تنظیم بازار عملی می‌شود.

سلطانی افزود: تعرفه‌ها در بحث B۲B (بازرگانی الکترونیکی میان شرکت‌ها) از سال  ۱۳۹۵ تغییر نکرده بود که در کمیسیون اخیر مصوب شد که بر این اساس هزینه‌های اجاره برق به شرکت‌های همکار و همچنین بحث فضا اصلاح می‌شود و این رشد درآمدی قابل ملاحظه‌ای برای مخابرات خواهد داشت. موضوع دیگر بحث اصلاح تعرفه حداقل نگهداری خط تلفن ثابت است که ۱۲ سال این تعرفه‌ها تغییری نکرده است و قطعاً اگر این مصوبه اجرایی شود اثر خوبی برای توسعه مخابرات و ارائه خدمات با سرعت و دقت بیشتر خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح تعرفه‌ها باید به تأیید ستاد تنظیم بازار هم برسد، بیان کرد: بر اساس مصوبه ابلاغی معاون اول رئیس جمهوری باید ستاد تنظیم بازار تأیید کند که فکر می‌کنم به زودی به تأیید برسد.

افزایش تعرفه تلفن ثابت تصویب شد – مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا