هاست پرسرعت
تکنولوژی

با 6 سلسله اصلی جانداران کره زمین آشنا شوید

با 6 سلسله اصلی جانداران کره زمین آشنا شوید

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

هر موجود زنده بر روی کره زمین به یک سلسله خاص از موجودات تعلق دارد. دانشمندان درباره تعداد این سلسله‌ها با هم اختلاف نظر دارند، اما اغلب آن‌ها 6 سلسله معرفی کرده‌اند. در ادامه با دیجی رو همراه باشید تا نگاهی به این گروه‌بندی داشته و با ویژگی‌های اصلی هر کدام آشنا شویم.

آرکی باکتری (Archaea bacteria)

آرکی باکتری

آرکی باکتری‌ها باکتری‌هایی با غشای داخلی هستند و در دریچه‌های حرارتی اعماق اقیانوس‌ها، چشمه‌های آب گرم یلواستون، و آب دریاهای شور یافت می‌شوند.

یوباکتری (Eubacteria)

یوباکتری

یوباکتری‌ها موجودات تک سلولی فاقد هسته هستند. کل قلمرو را باکتری‌ها تشکیل می‌دهند. در واقع، بیش از هر موجود دیگری بر روی زمین، اشکال مختلف باکتری وجود دارد. برخی از این باکتری‌ها مانند باکتری‌های موجود در ماست برای ما مفید هستند و برخی دیگر می‌توانند باعث بیماری‌مان شوند.

پروتیست‌ها یا آغازیان (Protists)

پروتیست‌ها

پروتیست‌ها که از آن‌ها با عنوان آغازیان هم یاد می‌شود، اغلب موجوداتی تک سلولی و دارای هسته هستند. آن‌ها معمولاً در آب زندگی می‌کنند. برخی از پروتیست‌ها قادر به حرکت هستند، در حالی که برخی دیگر همواره در یک مکان می‌مانند. از انواع پروتیست‌ها می‌توان به جلبک، پارامسیوم و آمیب اشاره کرد.

قارچ (Fungi)

قارچ

قارچ‌ها معمولاً ارگانیسم‌های بی‌حرکتی هستند که مواد مغذی را برای حفظ و بقای خود جذب می‌کنند. این دسته شامل موجوداتی چون قارچ‌ها، کپک‌ها و مخمرها است.

گیاهان (Plants)

گیاهان

گیاهان موجودات حاوی کلروفیل هستند. کلروفیل رنگدانه سبز لازم برای فرایند فتوسنتز است که در طی آن انرژی نور خورشید به غذا تبدیل می‌شود. دیواره سلولی گیاهان توسط ماده‌ای به نام سلولز محکم شده و باعث می‌شود تا در یک مکان ثابت بمانند. گیاهان به دو گروه تقسیم می‌شوند: گیاهان گل‌دار و میوه‌دار و گیاهانی که گل یا میوه نمی‌دهند. همگی ما با دسته اول به خوبی آشنایی داریم، اما دسته دوم شامل مواردی همچون علف‌ها، درختچه‌ها، سرخس‌ها، خزه‌ها و درختان مخروطی می‌شود.

حیوانات (Animals)

حیوانات

حیوانات پیچیده‌ترین موجودات روی زمین هستند. این موجودات چند سلولی بوده، برای بقای خود غذا می‌خورند و مجهز به سیستم عصبی هستند. حیوانات به دو دسته مهره‌داران و بی‌مهرگان تقسیم شده و شامل انواع مختلفی از موجوات اعم از پستانداران، دوزیستان، خزندگان، پرندگان و ماهی‌ها می‌شوند.

بامن

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا