هاست پرسرعت
تکنولوژی

نگاهی به آمار تماس بین مشترکین تلفن ثابت با اپراتورهای موبایل

نگاهی به آمار تماس بین مشترکین تلفن ثابت با اپراتورهای موبایل

تلفن ثابت، همچنان نقشی مهم در ارتباط بین مردم ایفا می‌کند. این نوع ارتباط عمدتا در ادارات و سازمان‌ها، و نیز منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد، و در درجه آخر نیز زمانی که تلفن همراه به هر دلیلی در دسترس نیست.
نگاهی به مدل کاربران تلفن ثابت برای ایجاد ارتباط با یک مشترک موبایل(و بالعکس) می‌تواند تصویری نسبتا خوب از میزان پوشش اپراتورها را ارائه دهد.

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در همین زمینه، اطلاعات جالبی از تماس مشترکان تلفن ثابت با تمامی اپراتورهای کشور ارائه کرده و مطابق آن، آمار متفاوتی از تماس ورودی و خروجی در ارتباط با تلفن ثابت عرضه شده است.
 
تماس از تلفن ثابت با اپراتورها
تا پایان سه ماهه دوم سال 1400(یعنی شش ماهه نخست سال)، مجموع  مکالمه‌ها از تلفن ثابت به اپراتورهای مختلف تلفن همراه در کشور،  4 میلیارد و 577 میلیون و 321 هزار و 68 دقیقه بوده که در این میان سهم همراه اول به عنوان بزرگ ترین اپراتور کشور، 3 میلیون و 458  میلیون و هشتصد و شصت و یک هزار و چهارصد و چهل و سه دقیقه بوده است. همچنین ایرانسل با یک میلیارد و 68 میلیون و 212 هزار و 496 دقیقه، و رایتل نیز با بیش از 49 میلیون دقیقه مکالمه از سوی تلفن ثابت، در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.
بدین ترتیب دیده می‌شود که همراه اول، هفتاد و پنج درصد از این حجم تماس را به خود اختصاص داده است، و شاید به تعبیری بتوان گفت از هر چهار دقیقه تماس برقرار شده از سوی تلفن ثابت با اپراتورها، سه دقیقه آن به همراه اول تعلق دارد.
 
تماس از اپراتورها با تلفن ثابت
همچنین در ادامه آمار مزبور، اعلام شده که در آمار مکالمات ورودی از سوی اپراتورها به تلفن ثابت نیز، مجموعا 3 میلیارد و 562 میلیون و 601 هزار و 64 دقیق تماس حاصل شده است که در این میان، همراه اول با دو میلیارد و 955 میلیون و 105 هزار و 202 دقیقه، بالاترین آمار را دارد. همچنین ایرانسل با حدود 558 میلیون دقیقه، و رایتل نیز با حدود 48 میلیون دقیقه، در رده دوم و سوم قرار دارند.
اینجا نیز به وضوح دیده می‌شود که همراه اول سهمی بیش از 80 درصد را از آن خود کرده است، بدین معنا که از هر 5 دقیقه تماس کاربران موبایل با تلفن ثابت، بیش از 4 دقیقه آن از آن مشترکان همراه اول است.
 
بررسی و تحلیل این آمار، به خوبی سهم غالب اپراتور اول در ایجاد ارتباط بین کاربران، به ویژه با شبکه تلفن همراه کشور را نشان می‌دهد.
 

نگاهی به آمار تماس بین مشترکین تلفن ثابت با اپراتورهای موبایل

 
 
 

نگاهی به آمار تماس بین مشترکین تلفن ثابت با اپراتورهای موبایل – مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا