هاست پرسرعت
خودرو

نیسان پث فایندر ۲۰۲۴ با طراحی برجسته معرفی شد

نیسان پث فایندر ۲۰۲۴ با طراحی برجسته معرفی شد

درحالی‌که نیسان آمریکای شمالی از پث فایندر ۲۰۲۴ با پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری رونمایی کرده است، نسخه بازار چین این شاسی‌بلند با قوای محرکه کاملاً متفاوت پرده‌برداری شد.

پث فایندر ۲۰۲۴ بازار چین با طراحی و مشخصات باب میل چینی‌ها در دسترس خواهد بود و هم‌اکنون امکان سفارش آن وجود دارد. جوینت ونچر نیسان دانگ فنگ مسئول تولید پث فایندر جدید است، خودرویی که نسبت به مدل بازار آمریکا تفاوت‌های زیادی را نشان می‌دهد. تصاویر منتشر شده توسط وزارت صنعت چین نشان دهنده خودرویی با نمای جلوی با ابهت، جلوپنجره بزرگ و چراغ‌های کشیده به طرفین است.

استایل بدنه نیسان پث فایندر ۲۰۲۴ کاملاً مشابه کانسپتی است که چند ماه قبل معرفی شد و تنها تغییر واضح نسخه تولیدی را می‌توان نبود نوارهای LED دانست که چراغ‌های جلو و عقب را به یکدیگر متصل می‌کنند. با توجه به مشخصات منتشر شده، پث فایندر بازار چین چند میلی‌متری طویل‌تر از نسخه بازار آمریکاست و البته باید به این نکته نیز اشاره شود که این خودرو از سه ردیف صندلی سود می‌برد. هنوز مشخص نیست که پث فایندر ۲۰۲۴ بازار چین از پلتفرم مشترک با نسخه بازار آمریکا استفاده می‌کند یا خیر هرچند احتمال استفاده از پلتفرم مدرن‌تر CMF-CD در آن ضعیف است.

همان‌طور که در بالا اشاره شد یکی از تفاوت‌های اصلی نسخه بازار چین و آمریکای پث فایندر به قوای محرکه آن مربوط می‌شود. خودرویی که توسط جوینت ونچر نیسان دانگ فنگ تولید می‌شود از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با ۲۴۸ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. این نیرو از طریق گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ‌ها فرستاده می‌شود. دلیل استفاده از پیشرانه کوچک‌تر برای پث فایندر بازار چین مالیات بیشتر برای پیشرانه‌های حجیم عنوان شده است. به عنوان سخن پایانی باید گفت پث فایندر در بازار آمریکا قیمت پایه ۳۷ هزار دلاری دارد و تنها پیشرانه آن یعنی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری تنفس طبیعی ۲۸۴ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. البته یکی از نسخه‌های آن با نام راک کریک به نسخه ارتقا یافته همین پیشرانه با ۲۹۵ اسب بخار قدرت مجهز شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۰ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا