هاست پرسرعت
سيستم عامل

هارمونی رسما وارد عرصه رقابت با اندروید و iOS می‌شود

هارمونی رسما وارد عرصه رقابت با اندروید و iOS می‌شود

چند سال پیش، پس از این که هواوی هدف تحریم آمریکا قرار گرفت، مجبور شد با عجله، سیستم عامل خود را عرضه کند. هواوی این سیستم عامل را با نام هونگ منگ (Hongmeng) در چین و هارمونی (Harmony) در سطح جهانی عرضه کرد. این شرکت از زمان راه‌اندازی این سیستم عامل موبایل، به طور مداوم آن را ارتقا داده است و هارمونی اکنون ویژگی‌هایی دارد که حتی سیستم‌های عامل قدیمی‌تر iOS و اندروید آنها را ندارند. با این حال، پس از گذشت حدود سه سال از ساخت هارمونی، این سیستم عامل خارج از چین، پیشرفت چندانی نداشته است. هواوی می‌گوید پیش از عرضه جهانی، باید کارهای خاصی انجام شود. جدیدترین به‌روزرسانی سیستم عامل هارمونی OS ۳.۱ به صورت عمومی تست شده است.

به گزارش gsxr از ایسنا، در حال حاضر، بسیاری از مدل‌ها، بخشی از تست این نسخه هارمونی هستند. با توجه به روند توسعه، این نسخه احتمالا در سری هواوی P۶۰ عرضه خواهد شد و باید به موقع برای این سری آماده شود. اما این سوال پیش می‌آید که در نسخه جدید سیستم عامل هارمونی ۳.۱ دقیقا چه چیزی به‌روز شده است؟

یکی از جنبه‌هایی که سیستم عامل هارمونی را یک سر و گردن از سایر سیستم‌های عامل دیگر بالاتر قرار می‌دهد، یکپارچگی عمیق آن است. در سیستم عامل هارمونی، اکثر قابلیت‌ها به اپلیکیشن‌های شخص ثالث نیاز ندارند. این ویژگی در مورد سیستم‌های عامل دیگر صدق نمی‌کند. در حال حاضر  سیستم عامل هارمونی، حدود دو درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. با این حال، هواوی خوش‌بین است که با به‌روزرسانی‌های خود، حرفی برای گفتن خواهد داشت.

ارتقاء سیستم عامل هارمونی ۳.۱
به طور خلاصه، ارتقاء سیستم عامل هارمونی ۳.۱ امتیاز بزرگی برای سیستم عامل هواوی بوده است. گزارش‌های کاربرانی که این سیستم را تست کرده‌اند، بسیار مثبت بوده است. نکات اصلی به‌روز رسانی به این ترتیب است:

۱- ارتقای اصلی این است که زمان استارت و اجرای اپلیکیشن‌ها، اکنون کوتاه‌تر و روانتر بوده و زمان آن تقریبا دو برابر کمتر از قبل است.

۲- این به‌روزرسانی همچنین تجربه کاربر را از بسیاری از جهات بهبود می‌دهد و با افکتهای ویژه پویا در مرکز اعلان همراه است. همچنین امکان تنظیم اندازه کارت، تنظیم اندازه پنجره کوچک، کنترل صدا و موارد دیگر وجود دارد.

۳- بهبودهایی نظیر چرخش پنجره و قابلیت جستجو از طریق رابطهای کاربری متعدد وجود دارد.

۴- نسخه هارمونی تنظیمات جدید دوربین و امکان پیش نمایش را اضافه می‌کند.

۵- از نظر روش‌های ورودی، یک روش ورودی جدید اضافه شده است.

در کل، این نسخه از هواوی تا حد زیادی تجربه کاربری را بهبود می‌دهد. سیستم پایدارتر است. با این حال، گزارش‌هایی وجود دارد که نسخه ۴ سیستم عامل هارمونی، شروعی جدید برای این برند چینی خواهد بود. در حال حاضر هواوی به‌روزرسانی‌های مهمی برای نسخه ۴ سیستم عامل هارمونی دارد.

سیستم عامل هارمونی، توسط هواوی برای ارائه یک پلتفرم یکپارچه برای دستگاه‌های مختلف شامل تلفن‌های همراه، تبلت‌ها، پوشیدنی‌ها، لوازم خانگی هوشمند و غیره طراحی شده است. این سیستم عامل، بر اساس معماری میکرو کرنل ساخته شده است که سطح بالایی از امنیت را فراهم می‌کند. همچنین به این سیستم عامل اجازه می‌دهد روی دستگاه‌های مختلف با قدرت محاسباتی و ظرفیت حافظه متفاوت، کار کند. این سیستم همچنین دارای فناوری توزیع شده است که به دستگاه‌ها اجازه می‌دهد به طور یکپارچه با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و یک شبکه توزیع شده ایجاد کنند.

یکی از مزایای اصلی سیستم عامل هارمونی، توانایی آن در فراهم کردن یک تجربه کاربری روان و یکدست در دستگاه‌های مختلف است. با سیستم عامل هارمونی، کاربران می‌توانند به راحتی فایل‌ها و داده‌ها را در دستگاه‌های مختلف به اشتراک بگذارند. این سیستم‌ عامل می‌تواند با اندازه‌ها و رزولوشن‌های مختلف صفحه نمایش سازگار شود و رابط کاربری ثابتی را ارائه دهد.

یکی دیگر از مزایای مهم هارمونی، تمرکز آن بر امنیت و حریم خصوصی است. معماری میکرو کرنل، سطح بالایی از امنیت را فراهم می‌کند. این امر، بهره برداری از آسیب پذیری‌ها را برای هکرها دشوار می‌کند. همچنین هارمونی یک ویژگی کنترل مجوز دارد که به کاربران امکان می‌دهد مجوزهای دسترسی اپلیکیشن‌ها را کنترل کرد و از حریم خصوصی بهتر محافظت کنند.

بر اساس گزارش وب سایت گیزچاینا، سیستم عامل هارمونی نخستین بار در سال ۲۰۱۹ راه اندازی شد. از آن زمان، هواوی به طور فعال آن را به عنوان جایگزینی برای اندروید تبلیغ می‌کند. در حالی که سیستم عامل هارمونی، در ابتدا برای جایگزینی اندروید در دستگاه‌های هواوی طراحی شده بود، این شرکت اعلام کرده است که آماده همکاری با سایر برندهای تلفن همراه است تا هارمونی را به یک جایگزین مناسب برای اندروید و iOS تبدیل کند.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا