هاست پرسرعت
خودرو

هاوال اِچ داگ ۲۰۲۳ معرفی شد؛ شاسی‌بلند پلاگین هیبرید با قابلیت‌ تمام برقی

هاوال اِچ داگ ۲۰۲۳ معرفی شد؛ شاسی‌بلند پلاگین هیبرید با قابلیت‌ تمام برقی

شاسی بلند پلاگین هیبرید هاوال اِچ داگ، امکان رانندگی تمام برقی تا شعاع ۱۵۰ کیلومتر دارد. این خودرو با قدرت ۳۲۶ اسب بخار به زودی در چین تولید می‌شود.

برند چینی هاوال از نسخه‌ی جدید شاسی‌بلند اِچ داگ رونمایی کرد. این مدل در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۲۳، یکی از جالب‌ترین خودروهای غرفه هاوال است. شاسی‌بلند جدید، برای مشتریان جوان چینی طراحی شده که در مناطق شهری زندگی می‌کنند اما دوست دارند به دل طبیعت زده و از هیاهو به دور باشند. ماهیت دوگانه هاوال اِچ داگ در طراحی آن نیز دیده می‌شود به گونه‌ای که شکل جعبه‌ای آن در بین آفرودرهای سنتی کاملاً مرسوم بوده و درعین‌حال سطوح نرم‌تر و ملایم‌تری هم در بدنه کار شده‌اند.

شاید طراحی منحصربه‌فرد این شاسی‌بلند را در مقایسه بخش‌های جلو و عقب اِچ داگ بهتر بتوان دید. در بخش جلو قوس چرخ های مربعی، خطوط طراحی مستقیم در راستای کاپوت، جلوپنجره چندضلعی و تریم مربعی اطراف چراغ‌های جلو جزو موارد شاخص هستند. در بخش عقب اما می‌توانیم طرح‌های ملایم‌تر همچون چراغ‌های گرد، شیشه عقب انحنادار و برخی خیزها و اشکال نرم را دید.

در کابین هاوال اِچ داگ یک نمایشگر مرکزی بزرگ، پشت آمپرهای دیجیتال، فرمان فربه و خوش‌دست، تریم فیبر کربن و طراحی صندلی‌های ۲+۳ دیده می‌شوند. این خودرو با دو پیشرانه در دسترس خواهد بود. مدل پایه از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۳۸ اسب بخار و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک سود خواهد برد و نیرو نیز به چرخ های جلو فرستاده خواهد شد. افرادی که خواهان مدل قوی‌تر هستند می‌توانند نسخه پلاگین هیبریدی اِچ داگ را انتخاب کنند که از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو و واحد برقی استفاده کرده و نیرو به تمامی چرخ ها می‌رسد. این مجموعه قدرت ۳۲۶ اسب بخار و گشتاور ۵۳۰ نیوتون متر تولید می‌کند و در حالت تمام برقی نیز شعاع حرکتی ۱۵۰ کیلومتری را در دسترس مالک قرار می‌دهد. هاوال هنوز زمان عرضه رسمی شاسی‌بلند جدید اِچ داگ را اعلام نکرده و همچنین مشخص نیست که آیا آن در بازارهای جهانی هم عرضه خواهد کرد یا خیر.

حتما بخوانید : قیمت روز خودرو

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا