هاست پرسرعت
خودرو

های‌فای Z، سدان برقی ساخت چین با قدرت ۶۰۰ اسب بخار!

های‌فای Z، سدان برقی ساخت چین با قدرت ۶۰۰ اسب بخار!

های‌فای Z یک سدان الکتریکی چینی با ویژگی‌های چشمگیر و طراحی عجیب است که ۷۰۵ کیلومتر برد دارد و با قیمت ۸۸ هزار دلار در بازار چین به فروش می‌رسد.

طی سال‌های اخیر، چینی‌ها خودروهای الکتریکی چشمگیر و جالبی را معرفی کرده‌اند که حتی برخی از آن‌ها بسیار پرفروش شده‌اند. برخی از خودروسازان چینی از لحاظ پیشرفت تکنولوژی و فروش جهان با تسلا قابل‌مقایسه هستند درحالی‌که بازار برخی دیگر از این شرکت‌های معمولاً نوپا فعلاً فقط محدود به خود چین است. به‌عنوان یک نمونهٔ بسیار خوب از این خودروها می‌توان به های‌فای Z اشاره کرد. این یک سدان تمام الکتریکی با توانایی‌های چشمگیر و ظاهر آینده‌نگر است.

های‌فای Z، سدان برقی ساخت چین با قدرت ۶۰۰ اسب بخار!

های‌فای Z شبیه سدانی از سال ۲۰۳۰ به نظر می‌رسد اما این یک کانسپت نیست بلکه خودرویی تولیدی بوده و هم‌اکنون می‌توان در چین آن را با قیمت حدود ۸۸ هزار دلار خرید. بخش بیرونی این سدان چینی علاوه بر طراحی علمی تخیلی، تکنولوژی‌های جالب و قابل‌توجهی هم دارد. یکی از این تکنولوژی‌ها چراغ‌های LED عقب است که می‌تواند هنگام پارک بودن خودرو پیام‌هایی را به نمایش درآورد. سیستم تعلیق بادی، سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب، درهای برقی و چرخش نمایشگر مرکزی روی داشبورد هم از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه این ماشین هستند.

های‌فای Z، سدان برقی ساخت چین با قدرت ۶۰۰ اسب بخار!

علاوه بر این، در بخش قوای محرکه هم های‌فای Z به دو موتور الکتریکی با مجموع خروجی ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۲۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. با وجود پکیج باطری عظیم ۱۲۰ کیلووات ساعتی که در کف خودرو نصب شده و وزن بالایی دارد، های‌فای ظرف تنها ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. برد این ماشین هم با هر بار شارژ کامل باطری‌ها طبق معیارهای NEDC (چرخهٔ رانندگی جدید اروپا) ۷۰۵ کیلومتر اعلام شده است. البته این معیار برد خودروها را به میزان قابل‌توجهی بیشتر از EPA و WLTP مشخص می‌کند.

های‌فای Z، سدان برقی ساخت چین با قدرت ۶۰۰ اسب بخار!

های‌فای Z اما علاوه بر اینکه خودروی بسیار سریعی است، به گفتهٔ کسانی که با آن رانندگی کرده‌اند، از پشت فرمان کاملاً جذاب و درگیر کننده است یعنی چیزی که معمولاً در مورد خودروهای چینی گفته نمی‌شود. این خودرو با فرمان دقیق و بدنهٔ مستحکم، خیلی خوب مهندسی شده و به نظر می‌رسد پشت توسعهٔ هر قسمت آن تفکر وجود داشته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۵ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا