هاست پرسرعت
خودرو

هزینه‌های نگهداری کمرشکن خودروهای چینی

هزینه‌های نگهداری کمرشکن خودروهای چینی

خودروهای اقتصادی چینی در شرایطی می‌توانند تبدیل به کابوسی بزرگ برای خریدارانشان شوند. کمبود یا نبود قطعات یدکی از یک‌سو و گرانی عجیب برخی قطعات از سوی دیگر باعث می‌شود تا فلسفه خرید این‌چنین خودروهایی زیر سؤال برود.

واردات محدود خودرو و قوانین فعلی باعث شده‌اند تا تنها شرکت‌های معدودی بتوانند در دایره عرضه‌کنندگان قرار گیرند. یکی از دلایل محدودیت واردات برای افراد حقیقی این بوده که شرکت‌هایی با عاملیت مجاز و نمایندگی رسمی بتوانند خدمات پس از فروش واقعی را به خریداران ارائه کنند. اما در دنیای واقعی، خدمات پس از فروش می‌تواند خود منبع بزرگی برای سودآوری شرکت‌ها تلقی شود. مخصوصاً زمانی که با خودروهای با کیفیت پایین‌تر مواجه باشیم.

هزینه‌های نگهداری کمرشکن خودروهای چینی

سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان در بسیاری از موارد پیگیری از مشتریان، گزارش‌های مختلف این نارضایتی‌ها و مشکلات را دریافت می‌کند اما تاکنون برخورد و واکنشی عملی از این سازمان مشاهده نشده است.

ظاهراً برخی شرکت‌ها تصور می‌کنند که ماجرای فروش تنها به همین مرحله محدود می‌شود. برخی با ادعای اینکه محصولات خود را تا سال آینده هم پیشاپیش فروخته‌اند، دیگر لزومی به تلاش برای رضایت مشتریان و خدمات مناسب نمی‌بینند. نمی‌توان انتظار داشت شرکت‌هایی که حتی از تعهدات خود در تحویل به موقع خودروها یا فروش با قیمت مصوب شانه خالی می‌کنند، خدمات پس از فروش مناسبی را ارائه کنند. شرکت‌ها ظاهراً به این امر واقف نیستند که ایجاد برند فرایندی سخت و طولانی مدت است و باید تمام تلاش خود را در جهت خوشنامی با کسب رضایت همه‌جانبه خریداران مصروف کنند نه اینکه با کمبودها و رفتارهای ناشیانه و غیرحرفه‌ای، بدنامی برای خود خریده و تنها به یک فروش فوری و سود آنی بسنده کنند.

قیمت لوازم بدنه و یدکی برخی خودروهای چینی از خودروهای معروف ژاپنی و کره‌ای هم بسیار گران‌تر است. بدین ترتیب این خودروها واقعاً در رده خودروهای اقتصادی جای نمی‌گیرند. بنابراین قانون‌گذار باید این موضوع را پیگیری نماید که خدمات پس از فروش مورد تعهد تولیدکنندگان، فروشندگان و واردکنندگان خودرو تا چه حدی تحقق می‌یابد.

هزینه‌های نگهداری کمرشکن خودروهای چینی

در اینجا فهرستی از تعدادی از قطعات خودروی FMC SX5 فرداموتورز را گرد آورده‌ایم.

نام قطعه قیمت تقریبی
سپر جلو ۲۰,۰۰۰,۰۰۰
چراغ جلو ۳۰,۰۰۰,۰۰۰
جلوپنجره ۱۵,۰۰۰,۰۰۰
شیشه جلو ۶,۰۰۰,۰۰۰
سرسیلندر نایاب
رادیاتور نایاب
فیلتر روغن ۲۷۷,۰۰۰

ممکن است برخی خودروهای چینی از کیفیت بهتر و یا خدمات ارزان‌تر و قطعات فراوانی هم برخوردار باشند و بنابراین نمی‌توان این موضوع را به همه محصولات چینی تعمیم داد. برخی از محصولات نیز ممکن است به‌طور مقطعی دچار کمبود لوازم شوند که البته این موضوع برای مصرف‌کنندگان فرقی نمی‌کند و هر خریدار خودرویی که محصولی از یک کمپانی با ادعای نمایندگی رسمی و گارانتی و خدمات پس آر فروش تحویل گرفته باید بدون دردسر و در کوتاه‌ترین زمان و با قیمتی معقول بتواند از این خدمات و قطعات بهره گیرد.

دیدگاه و تجربیات خود را در این زمینه با ما و سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۶ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا