هزینه و اجرت تعمیرات انواع ۲۰۷ – ۱۴۰۲
هزینه و اجرت تعمیرات انواع ۲۰۷ – ۱۴۰۲
در این مقاله هزینه و اجرت تعمیرات مدلهای مختلف پژو ۲۰۷ در سال ۱۴۰۲ بر اساس نرخهای اعلامی رسمی از سوی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران خدمت شما عزیزان تقدیم میشود.
آنچه در این مطلب میخوانید:
تولید پژو ۲۰۶ در کشور ما منشأ اتفاقات بسیاری شده است. این خودروی هاچبک که طرفداران زیادی دارد در ادامه تولید به شکل صندوقدار نیز ارائه شد و پس از آن نیز ایرانخودرو با ایجاد تغییراتی در بدنه و کابین آن را با نام ۲۰۷ عرضه نمود درحالیکه خودروی موردبحث در واقع نسخه فیس لیفت ۲۰۶ با نام اصلی ۲۰۶ پلاس است. پژو ۲۰۶ پلاس در سال ۱۳۸۹ شمسی وارد کشورمان شد و با نام پژو ۲۰۷i به بازار معرفی گردید. این خودرو تنها به مدت دو سال در خط تولید ایرانخودرو قرار داشت و کل مجموع تولید آن نیز کمی بیش از بیش بیست هزار دستگاه بود که با تشدید تحریمهای ظالمانه غرب، به این روند خاتمه داده شد هرچند ایرانخودرو دوباره عرضه آن را با برخی تغییرات از سر گرفته و نسخههای گوناگونی را روانه بازار کرده است. در ادامه هزینه و اجرت تعمیرات ۲۰۷ را خدمت شما عزیزان تقدیم میکنیم.
هزینه و اجرت تعمیرات ۲۰۷ در سال ۱۴۰۲
در جدول زیر هزینه و اجرت تعمیرات ۲۰۷ در سال ۱۴۰۲ بر اساس نرخهای اعلامی رسمی از سوی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران خدمت شما تقدیم شده است:
ردیف | شرح خدمات | پژو ۲۰۷ دندهای | پژو ۲۰۷ اتوماتیک |
۱ | تعمیر کامل موتور | ۴۶,۲۰۰,۰۰۰ | ۴۹,۵۰۰,۰۰۰ |
۲ | تعویض رینگ و یاتاقان و باز و بست سر سیلندر و کارتل | ۳۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۳ | پیاده و سوار کردن موتور و متعلقات جهت شاسی کشی | ۱۳,۲۰۰,۰۰۰ | ۱۴,۹۰۰,۰۰۰ |
۴ | تعمیر کامل سر سیلندر | ۱۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱۱,۹۰۰,۰۰۰ |
۵ | باز و بست منیفولد هوا | ۲,۶۰۰,۰۰۰ | ۲,۶۰۰,۰۰۰ |
۶ | باز و بست منیفولد دود | ۴,۳۵۰,۰۰۰ | ۴,۳۵۰,۰۰۰ |
۷ | تعویض واشر گلویی اگزوز | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ |
۸ | باز و بستن کارتل و تعویض اویل پمپ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ |
۹ | تعویض اورینگ های پایه فیلتر | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۱۰ | تعویض فشنگی روغن | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ |
۱۱ | تعویض شلنگ های بخار روغن | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ |
۱۲ | تعویض واشر درب سوپاپ دو طرف | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۱۳ | فیلرگیری یا شیم بندی سوپاپ | ۰ | ۰ |
۱۴ | تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ |
۱۵ | تعویض هوزینگ واتر پمپ | ۰ | ۰ |
۱۶ | تعویض تسمه تایمینگ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۱۷ | تعویض تسمه دینام | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۱۸ | تعویض فولی سر میلنگ و باز و بست تسمه دینام | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ |
۱۹ | تعویض تسمه سفت کن و غلتک ها | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ |
۲۰ | تعویض کاتالیست | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۲۱ | تعویض شمع | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ |
۲۲ | باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۲۳ | تعویض هوزینگ ترموستات | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ |
۲۴ | تعویض ترموستات | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۲۵ | تعویض رادیاتور آب | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ |
۲۶ | تعویض منبع انبساط | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ |
۲۷ | هواگیری و ریختن ضدیخ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ |
۲۸ | تعویض شلنگ از منبع به سه راهی | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ |
۲۹ | تعویض شلنگ از رادیاتور به منبع انبساط | ۴۵۰,۰۰۰ | ۴۵۰,۰۰۰ |
۳۰ | تعویض شیلنگ پلیمری | ۳,۸۰۰,۰۰۰ | ۳,۸۰۰,۰۰۰ |
۳۱ | تعویض شیلنگ بالای رادیاتور | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ |
۳۲ | تعویض شیلنگ پایین رادیاتور | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ |
۳۳ | تعویض شیلنگ بخاری کوتاه | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۳۴ | تعویض شینگ بخاری بلند | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ |
۳۵ | تعویض سه راهی آب پشت موتور | ۰ | ۰ |
۳۶ | تعویض فشنگی آب | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۳۷ | تعویض پایه دسته موتور راست | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ |
۳۸ | تعویض دسته موتور راست | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ |
۳۹ | تعویض دسته موتور چپ (زیر باتری) | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ |
۴۰ | تعویض دسته موتور پایین درجا | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ |
۴۱ | تعویض دسته موتور پایین و باز و بستن پلوس | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ |
۴۲ | تعویض باک بنزین | توافقی | توافقی |
۴۳ | تعویض پمپ بنزین | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ |
۴۴ | تعویض فیلتر بنزین | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ |
۴۵ | تعویض لوله رفت بنزین | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۴۶ | تعویض شلنگ برگشت بنزین | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۴۷ | تعویض منبع کنیستر | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ |
۴۸ | تعمیر کامل گیربکس | ۸,۳۰۰,۰۰۰ | ۲۵,۳۰۰,۰۰۰ |
۴۹ | تعویض دیسک و صفحه و بلبرینگ | ۵,۴۰۰,۰۰۰ | ۰ |
۵۰ | تعویض سیم کلاچ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۰ |
۵۱ | تعویض کائوچویی gsxr کلاچ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۰ |
۵۲ | تعویض بوش های دوشاخه کلاچ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۰ |
۵۳ | تعویض قیفی گیربکس و کیت کاسه نمدها | ۵۵۰,۰۰۰ | ۰ |
۵۴ | تعویض لیور دنده داخل اتاق | ۰ | ۰ |
۵۵ | تعویض ماهک تقسیم دنده روی رام | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۰ |
۵۶ | تعویض ماهک دنده هر کدام | ۵۵۰,۰۰۰ | ۰ |
۵۷ | تعویض سنسور کیلومتر | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ |
۵۸ | تعویض کاسه نمد ته میل لنگ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۵۹ | باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ |
۶۰ | باز و بستن پلوس راست و تعویض بلبرینگ پلوس | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۶۱ | باز و بستن پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۶۲ | تعویض سرپلوس یا گردگیر پلوس | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ |
۶۳ | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ |
۶۴ | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۶۵ | تعویض رام زیر موتور | ۵,۲۵۰,۰۰۰ | ۵,۲۵۰,۰۰۰ |
۶۶ | تعویض کمک های جلو هر عدد | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۶۷ | باز و بستن طبق و تعویض بوش هر طرف | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ |
۶۸ | تعویض میل موج گیر جلو هر طرف | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۶۹ | تعویض قرقری بازویی فرمان هر طرف | ۱,۰۵۰,۰۰۰ | ۱,۰۵۰,۰۰۰ |
۷۰ | تعویض سیبک فرمان هر طرف | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۷۱ | تعویض لاستیک های چاکدار موج گیر | ۱,۰۵۰,۰۰۰ | ۱,۰۵۰,۰۰۰ |
۷۲ | تعویض بلبرینگ چرخ جلو و باز و بستن سگدست هر طرف | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ |
۷۳ | باز و بستن ژامبون هر طرف | ۲,۶۵۰,۰۰۰ | ۲,۶۵۰,۰۰۰ |
۷۴ | تعمیر کامل اکسل | ۶,۷۵۰,۰۰۰ | ۶,۷۵۰,۰۰۰ |
۷۵ | باز و بست اکسل جهت تعمیرات | ۷,۲۵۰,۰۰۰ | ۷,۲۵۰,۰۰۰ |
۷۶ | میزان فرمان دستی | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ |
۷۷ | میزان فرمان با دستگاه | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ |
۷۸ | تعویض کمک عقب هر طرف | ۷۵۰,۰۰۰ | ۷۵۰,۰۰۰ |
۷۹ | تعویض توپی چرخ عقب و بلبرینگ هر طرف | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۸۰ | تعویض شفت بلبرینگ چرخ عقب هر طرف | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۸۱ | باز و بستن جعبه فرمان و تعمیر کامل جعبه فرمان | ۷,۲۵۰,۰۰۰ | ۷,۲۵۰,۰۰۰ |
۸۲ | تعویض پمپ هیدرولیک | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۸۳ | تعویض منبع هیدرولیک | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
۸۴ | تعویض شلنگ فشار قوی هیدرولیک | ۲,۶۵۰,۰۰۰ | ۲,۶۵۰,۰۰۰ |
۸۵ | تعویض شلنگ فشار ضعیف هیدرولیک | ۲,۶۵۰,۰۰۰ | ۲,۶۵۰,۰۰۰ |
۸۶ | تعویض پایه دینام | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ |
۸۷ | تعویض گردگیر فرمان چپ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۸۸ | تعویض گردگیر فرمان راست | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۸۹ | تعویض پولک بغل سیلندر و باز و بست اگزوز بغل و دینام و هیدرولیک | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ |
۹۰ | تنظیم غربیلک فرمان | ۹۰۰,۰۰۰ | ۹۰۰,۰۰۰ |
۹۱ | تعمیر کامل جلوبندی بدون کمک | ۳,۷۵۰,۰۰۰ | ۳,۷۵۰,۰۰۰ |
۹۲ | تعویض فشنگی هیدرولیک | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ |
۹۳ | تعویض چهارشاخه فرمان | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ |
۹۴ | باز و بستن تلسکوپی فرمان | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ |
۹۵ | تعویض بوستر و باز و بستن gsxr | ۲,۷۰۰,۰۰۰ | ۲,۷۰۰,۰۰۰ |
۹۶ | تعویض موتور ABS و کالیبراسیون | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ |
۹۷ | تعویض سنسور ABS چرخ جلو هر طرف | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ |
۹۸ | تعویض پمپ ترمز با هواگیری | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
۹۹ | تعویض کالیپر چرخ جلو هر طرف | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۱۰۰ | تعویض دیسک چرخ جلو دو طرف | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ |
۱۰۱ | تعویض شلنگ ترمز جلو هر طرف | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ |
۱۰۲ | تعویض لنت جلو دو طرف | ۷۵۰,۰۰۰ | ۷۵۰,۰۰۰ |
۱۰۳ | بازدید لنت چهار چرخ و رگلاژ ترمز دستی | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ |
۱۰۴ | تعویض سنسور ABS چرخ عقب | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ |
۱۰۵ | تعویض دیسک چرخ عقب دو طرف | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ |
۱۰۶ | تعویض کاسه چرخ عقب دو طرف | ۰ | ۰ |
۱۰۷ | تعویض سیلندر ترمز چرخ عقب هر طرف | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ |
۱۰۸ | تعویض شلنگ ترمز عقب هر طرف | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ |
۱۰۹ | تعویض لنت عقب کاسه ای دو طرف | ۰ | ۰ |
۱۱۰ | تعویض لنت عقب دیسکی دو طرف | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ |
۱۱۱ | تعویض سیم ترمز دستی راست | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ |
۱۱۲ | تعویض سیم ترمز دستی چپ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ |
۱۱۳ | تعویض تفنگی ترمز دستی | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ |
مشخصات فنی پژو ۲۰۷
در جدول زیر مشخصات فنی مدلهای مختلف پژو ۲۰۷ ذکر شده است:
پژو ۲۰۷ دندهای | پژو ۲۰۷ اتوماتیک | |
نوع موتور | ۴ سیلندر TU5 | ۴ سیلندر TU5 |
حجم موتور | ۱۵۸۷ | ۱۵۸۷ |
قدرت (اسب بخار) | ۱۰۵ | ۱۰۵ |
گشتاور (نیوتون متر) | ۱۴۲ | ۱۴۲ |
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) | ۱۹۰ | ۱۹۰ |
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) | ۱۱.۶ | ۱۲.۶ |
گیربکس | ۵ دنده دستی | اتوماتیک |
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) | ۸.۸/۵.۴/۶.۶ | ۹.۹/۵.۵/۷.۱ |
طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر) | ۳۸۷۲/۱۶۶۹/۱۴۴۱ | ۳۸۷۲/۱۶۶۹/۱۴۴۱ |
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (میلیمتر) | ۲۴۴۳ | ۲۴۴۳ |
وزن خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی (کیلوگرم) | ۱۰۸۷ | ۱۱۱۸ |
حجم فضای صندوقعقب (لیتر) | ۲۴۵ | ۲۴۵ |
گنجایش مخزن سوخت (لیتر) | ۵۰ | ۵۰ |
قیمت پژو ۲۰۷
در ادامه قیمت مدلهای گوناگون پژو ۲۰۷ ذکر شده است:
مدل | توضیحات | قیمت نمایندگی | قیمت بازار |
پژو ۲۰۷ | دستی با موتور TU3 | ۳۲۳,۸۰۰,۰۰۰ | ۵۱۶,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ تیپ ۵ | دستی | ۳۴۸,۸۰۰,۰۰۰ | ۵۱۳,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ | دستی فرمان هیدرولیک | ۳۳۴,۶۴۰,۰۰۰ | ۵۷۴,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ | دستی فرمان برقی | ۳۱۸,۶۰۰,۰۰۰ | ۶۰۳,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ | دستی پانوراما | ۳۴۳,۷۰۰,۰۰۰ | ۶۴۷,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ | دستی ۶ سرعته پانوراما | ۳۶۶,۱۸۰,۰۰۰ | — |
پژو ۲۰۷ اتوماتیک | پانوراما TU5P | ۴۲۶,۸۵۳,۰۰۰ | ۷۶۴,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ اتوماتیک | سقف فلزی | ۴۲۰,۳۹۰,۰۰۰ | ۷۶۴,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ اتوماتیک | سقف قرمز | ۴۱۸,۸۷۰,۰۰۰ | ۷۳۴,۰۰۰,۰۰۰ |
مزایا و معایب پژو ۲۰۷
همانطور که در ابتدا عرض شد پژو ۲۰۷ در واقع همان ۲۰۶ با برخی تغییرات ظاهری و داخلی است و بنابراین نقاط قوت و ضعف ۲۰۶ درباره این خودرو نیز صدق خواهد کرد. طراحی بهروزتر، بازار خریدوفروش مناسب، پشتیبانی گسترده خدمات پس از فروش و پیشرانه نسبتاً کممصرف در مقایسه با رقبا جزو موارد قوت ۲۰۷ هستند درحالیکه فضای کابین و بار کم، کیفیت نه چندان بالای کابین و قیمت گرانتر برخی قطعات در مقایسه با ۲۰۶ جزو نقاط ضعف آن خواهند بود. با این تفاسیر شاید انتخاب پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با قیمت کمتر نسبت به ۲۰۷ شاید معقولتر باشد هرچند که ۲۰۶ تیپ ۵ دیگر تولید نمیشود.