هاست پرسرعت
بازی

واکنش رامین جوادی به انتقادات از موسیقی متن سریال House of the Dragon

واکنش رامین جوادی به انتقادات از موسیقی متن سریال House of the Dragon

یکی از انتقاداتی که به House of the Dragon وارد شده است، تشابه موسیقی متن تیتراژ آغازین این سریال با Game of Thrones می‌باشد.

زمانی که نخستین قسمت از سریال مورد انتظار House of the Dragon روی آنتن رفت، از هیچ تیتراژ آغازینی برخوردار نبود و بینندگان را نگران کرد. زیرا یکی از مسائلی که جذابیت سریال Game of Thrones را افزایش داده بود؛ تیتراژ آغازین آن و موسیقی متن گوش‌نوازشی بود که طرفداران را هیجان‌زده می‌کرد. با اینکه پخش دومین قسمت از سریال خاندان اژدها از تیتراژی جدید برخودار بود که در کمال تعجب تشابه بسیاری با موسیقی متن سریال بازی تاج و تخت داشت و انتقاد برخی از طرفداران را برانگیخت.

رامین جوادی (Ramin Djawadi) که به عنوان آهنگساز این دو مجموعه شناخته می‌شود، با حضور در پادکست Game of Thrones به این مسئله واکنش نشان داد و از اهمیت استفاده این موسیقی در سریال House of the Dragon گفت.

بنا به گفته‌های رامین جوادی، زمانی که او مشغول ساخت آهنگ اصلی سریال بازی تاج و تخت بوده است، در نظر داشته تا موسیقی‌ای را طراحی کند که تمامی مکان‌ها و شخصیت‌های این فرنچایز را در بر گرفته و به نوعی نمایانگر حالت کلی سریال باشد. به همین منظور نیز او از ویولن‌سل به عنوان ساز اصلی را برای استفاده در این موسیقی ترجیح داده است.

او در ادامه اعلام نموده که:

تبلیغات

هدف از ساخت این موسیقی استفاده برای کل فرنچایز بوده است. مگر نه؟ این آهنگ برای نمایش کل این فرنچایز در نظر گرفته شده است. زمانی که ما چیز مهمی را خلق می‌کنیم و از آن رضایت داریم، می‌توانیم در باقی مسائل و موضوعات نیز از آن بهره بگیریم.

رامین جوادی همچنین از مفهوم داستان House of the Dragon برای خلق موسیقی این مجموعه گفت و این که او برای برجسته کردن لحظات مهم و کلیدی این سریال از موسیقی‌هایی بهره گرفته تا بتواند بیانگر حس درونی تک تک شخصیت‌ها باشد. این مسئله را خیلی واضح می‌توان در لحظه پایانی فصل نخست و زمانی که رینیرا غرق در خشم و کینه می‌باشد را تجربه کرد؛ جایی که رقق اژدهایان سرانجام آغاز شده و موسیقی بیانگر این موضوع می‌باشد.

طرفداران داستان‌های جرج آر. آر. مارتین (George R. R. Martin) می‌توانند فصل نخست سریال House of the Dragon را به صورت کامل از طریق سرویس استریم HBO Max با همراهی موسیقی حماسی و گوش‌نواز رامین جوادی مشاهده نمایند.

منبع: کولایدر

Dota2محمدامیر حسینBlackCityMsadeq361KratosM.Khمحمدرضا نوروزیFashanگیمر غمگین@AntiKuros

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا