هاست پرسرعت
خودرو

پایگاه داده NIO چین هک شد؛ هکر به دنبال باج گیری ۲.۲۵ میلیون دلاری!

پایگاه داده NIO چین هک شد؛ هکر به دنبال باج گیری ۲.۲۵ میلیون دلاری!

پایگاه داده شرکت NIO چین اخیراً توسط هکری ناشناس هک شد. این هکر درخواست بیتکوین به ارزش ۲.۲۵ میلیون دلار را کرده است. البته شرکت موردبحث می‌گوید تنها برخی اطلاعات ساده از فروش خودروها و کاربران مربوط به قبل از آگوست سال ۲۰۲۱ لو رفته‌اند.

بنا به گفته NIO چین، این شرکت ۱۱ دسامبر ایمیلی از یک هکر ناشناس دریافت کرده است. این هکر ادعا می‌کند به داده‌های شرکت دست پیدا کرده و درخواست بیتکوین به ارزش ۲.۲۵ میلیون دلار را دارد. NIO به عنوان سازنده خودروهای برقی در چین خاطرنشان ساخته سریعاً دست به کار شده تا ابعاد این ماجرا را کشف کند و موضوع را نیز به دولت گزارش کرده است.

این کمپانی پس از بررسی‌های خود فهمیده که اطلاعات مربوط به فروش خودروها و کاربران تا قبل از آگوست ۲۰۲۱ برای اهداف غیرقانونی به فروش رسیده‌اند. همچنین NIO یک خط اضطراری ویژه و ایمیل راه‌اندازی کرده تا به نگرانی‌های کاربران درباره افشای این اطلاعات پاسخ دهد. شرکت موردبحث همچنین با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این کار را بر عهده گرفته است. البته NIO تأکید دارد به این هکر باج نخواهد پرداخت و در ادامه نیز می‌گوید سرقت، خرید و فروش چنین داده‌هایی غیرقانونی است و به هیچ عنوان با مجرمان سایبری همکاری نخواهد کرد. در بیانیه NIO می‌خوانیم:

ما از این افشای اطلاعات درس‌های زیادی یاد خواهیم گرفت و بی‌وقفه به دنبال بهبود وضعیت امنیتی سیستم‌های اطلاعاتی خود خواهیم بود تا از اطلاعات کاربران محافظت کنیم

این اولین باری نیست که NIO چین درگیر رمز ارزها و امنیت داده‌ها می‌شود. چند ماه پیش بود که خودروساز یاد شده مدعی شد یک مدیر سرور در شرکت از سرورها برای به دست آوردن رمز ارز اتریوم در مدت بیش از یک سال استفاده کرده است. اسناد منتشر شده نشان می‌دهد این عمل نه تنها غیرقانونی بوده بلکه قوانین ممنوعیت استخراج رمز ارزها در کشور چین را نیز نقض کرده است. البته عمل این کارمند تأثیر منفی روی امنیت سیستم و اطلاعات تجاری NIO داشته است. مسئول این کار به جرم خود اعتراف کرده اما مشخص نشده که از کار خود اخراج شده یا خیر.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا