هاست پرسرعت
خودرو

پرداخت مالیات برای ۴۵۰ هزار خودروی لوکس اجباری است

پرداخت مالیات برای ۴۵۰ هزار خودروی لوکس اجباری است

رئیس سازمان امور مالیاتی اعلام کرد برای سال جاری اطلاعات ۴۵۰ هزار خودروی گران‌قیمت از پلیس راهور دریافت شده است تا تعیین مبلغ مالیات و اعلام به مؤدیان انجام شود.

پرداخت مالیات، یکی از مهم‌ترین منابع کسب درآمد دولت در کشورهای مختلف است. پول دریافتی از این منبع، معمولا صرف خدمات عمومی، مثل عمران شهری، احداث جاده‌ و نهادهای امدادی می‌شود؛ اما شهروندان جامعه انتظار اجرای عدالت در تعیین مالیات نیز دارند.

کارمندان و کارگران ایرانی، ماهانه قبل از دریافت حقوق، مالیات مصوب دولت را می‌پردازند؛ درحالی‌که طبقه‌ی متمول و دارای ثروت‌های عظیم، شامل مالکان اموال گران‌قیمت و بنگاه‌های اقتصادی خصوصی از راه‌های مختلف اقدام به فرار مالیاتی می‌کنند. هرسال با وجود تورم، ثروت ریالی افراد در گروه‌های مختلف جامعه افزایش می‌یابد؛ اما ظاهرا برنامه‌ی جامعی برای تعیین مالیات مخصوص طبقه‌ی ابرثروتمند جامعه وجود ندارد.

بی ام و سری 7 ایران

طی سال‌های اخیر، نهادهای مختلف برای دریافت مالیات از مالکان خودروهای لوکس و خانه‌های بلااستفاده، اقداماتی انجام دادند که در نهایت، به شکل گسترده و هدفمند، اجرا نشد. امروز ۱۶ بهمن ۱۴۰۱، داوود منظور، رئیس سازمان امور مالیاتی در مصاحبه با تسنیم گفته است:

 ما تا الان بالغ بر ۴۳۰ میلیارد تومان مالیات خودرو‌های گرانقیمت سال قبل را وصول کرده ایم مؤدیان همکاری خیلی خوبی را با ما انجام می‌دهند باقی مانده آن‌ها هم الان درحال وصول است برای سالجاری هم حدود ۴۵۰ هزار رکورد خودروی گرانقیمت ما از پلیس راهور دریافت کرده ایم که در حال حاضر مشغول رسیدگی به آن اطلاعات و تعیین مبلغ مالیات و اعلام به مؤدیان هستیم.

میانگین امتیازات ۴ از ۵

از مجموع ۵۵ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا