هاست پرسرعت
سيستم عامل

پیش‌بینی برخی ویژگی‌های جدید برای iOS 17

پیش‌بینی برخی ویژگی‌های جدید برای iOS 17

در حالی که کمتر از دو ماه تا کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان باقی مانده است، شایعات در مورد نسخه نسل بعدی iOS اپل در حال افزایش است.
 
به گزارش gsxr و به نقل از مک‌رومرز، مارک گورمن از خبرگزاری بلومبرگ، که غالباٌ جزئیات قابل اعتمادی از برنامه‌های اپل ارائه می‌دهد، می‌گوید که iOS 17 شامل «چند مورد از قابلیت‌های درخواستی کاربران» خواهد بود که بسیار جذاب به نظر می‌رسند.
 
نوطراحی مرکز کنترل
 
آیفون از زمان عرضه iOS 7 صاحب یک مرکز کنترل اختصاصی بوده است، اما از iOS 11 به‌روزرسانی‌های قابل‌توجهی در آن مشاهده نشده است. این وضعیت می‌تواند در iOS 17 تغییر کند، زیرا شایعه شده است اپل قصد دارد مرکز کنترل را بازسازی کند.
 
مرکز کنترل احتمالاٌ ظاهر جدیدی پیدا خواهد کرد و قابل تنظیم‌تر می‌شود، و کاربرانی می‌توانند محل قرارگیری کنترل‌ها را برای یک رابط کارآمد که متناسب با نیازهای خودشان تشخیص می‌دهند انتخاب کنند.
 
افزایش عملکردهای جزیره پویا

اپل «جزیره دینامیک» را با آیفون 14 پرو و پرو مکس معرفی کرد و انتظار می‌رود در سری آیفون 15 امسال، همه مدل‌ها به جای بریدگی (ناچ) از جزیره دینامیک (پویا) استفاده کنند.
 
در حال حاضر، جزیره پویا می‌تواند تایمر، نتیجه مسابقات ورزشی، تماس‌های تلفنی دریافتی، هشدار کمبود شارژ باتری، تأییدیه‌های Apple Pay، وضعیت شارژ، مسیرهای نقشه‌ها و موارد دیگر را نمایش دهد، اما هنوز در کارهایی که می‌تواند انجام دهد، به خصوص برای اپ‌های طرف ثالث محدود است.
 
گفته می‌شود که ظاهرا اپل در حال برنامه‌ریزی برای اضافه کردن قابلیت‌های بیشتری به جزیره پویا است تا آن را مفیدتر کند. به عنوان مثال، سیری ممکن است به جزیره پویا منتقل شود. وقتی سیری را فعال می‌کنید، نماد سیری می‌تواند به جای پایین صفحه نمایش در جزیره پویا داده شود، که باعث می‌شود نمایش سیری کمتر مزاحم دید باشد.
 

پیش‌بینی برخی ویژگی‌های جدید برای iOS 17

یک تجربه جدید CarPlay

در نمایشگاه WWDC 2022، اپل نسخه نسل بعدی CarPlay را که انتظار می‌رود در سال 2023 اجرایی شود به نمایش گذاشت. این شامل پشتیبانی از نمایشگرهای متعدد در یک وسیله نقلیه می‌شود، تا به ترتیب تجربه CarPlay را بتوان در سیستم اطلاعات سرگرمی، خوشه نشانگرها (داشبورد) و قسمت‌های دیگر پیاده‌سازی کرد.
 
یکپارچه‌سازی خوشه نشانگرها، ویژگی جدیدی است که به CarPlay کنترل بیشتری بر عملکرد خودرو می‌دهد و با سرعت‌سنج، کیلومترشمار، نشانگر سوخت و موارد دیگر ادغام می‌شود. کنترل‌های تهویه مطبوع خودرو مستقیماً از طریق CarPlay قابل دسترسی خواهند بود، بنابراین برای تنظیم گرما یا AC مجبور به خروج از سیستم CarPlay نخواهید بود و اپل همچنین قصد دارد مجموعه‌ای از ویجت‌های مفید را اضافه کند که اطلاعاتی مانند مدت زمان سفر، مصرف سوخت، آب و هوا، دستگاه‌های HomeKit و سایر جزئیاتی که ممکن است بخواهید هنگام رانندگی به آنها دسترسی داشته باشید را نمایش می‌دهد. 
 

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا