پیمان کارگر رئیس اینفینیتی ژاپن از سمت خود کناره گیری کرد
پیمان کارگر رئیس اینفینیتی ژاپن از سمت خود کناره گیری کرد
پیمان کارگر رئیس جهانی برند ژاپنی و در حال تقلای اینفینیتی تا چند روز دیگر از سمت خود بازنشسته خواهد شد و جای خود را به رئیس موقت خواهد داد.
کارگر که از ژوئن ۲۰۲۰ تاکنون مسئولیت هدایت اینفینیتی را بر عهده داشت و آماده بازنگری اساسی در محصولات برند لوکس نیسان میشد اما از ۳۰ مارس و پایان سال مالی نیسان جای خود را به فرد دیگری خواهد داد. یکی از منابع نزدیک به کمپانی اظهار داشته است کارگر دوباره به فرانسه بازخواهد گشت. پیمان کارگر ۵۵ ساله حدود ۲۰ سال در رنو به عنوان یکی از متحدان نیسان حضور داشت اما در سال ۲۰۱۷ به این خودروساز ژاپنی نقلمکان کرد. او مدیریت بخش آفریقا، خاورمیانه و هند نیسان را بر عهده داشت و پس از آن به اینفینیتی پیوست. کارگر در صنعت خودروی کشورمان نیز فردی شناخته شده به حساب میآید.
اولگا فیلیپووا مدیر فروش و بازاریابی اینفینیتی جایگزین کارگر خواهد بود. او از سال ۲۰۱۸ در اینفینیتی حضور دارد و در سال ۲۰۲۰ با حضور کارگر به سمت فعلی خود رسید. رئیس اینفینیتی سال پیش برنامههای خود برای ورود بازوی لوکس نیسان به عصر جدید و تولید محصولات برقی را اعلام کرد. نقشه راه این کمپانی شامل بازنگری در ساختار نمایندگیها، ارائه زبان طراحی جدید برای خودروها به منظور تحت تأثیر قرار دادن مشتریان و… بود. اعلام برنامههای بازسازی اینفینیتی با ارائه شاسیبلند پرچمدار QX80 مصادف شد. همچنین قرار است پروتوتایپ مونوگراف نزدیک به خط تولید نیز سال جاری میلادی معرفی شد. کارگر جای مایک کولران را گرفت، فردی که فقط سه ماه عهدهدار سمت ریاست اینفینیتی بود. کولران در سال ۲۰۱۹ و پس از خروج کریستین مونیر از این برند به عنوان رئیس موقت انتخاب شد و مونیر نیز به جیپ پیوست تا هدایت آن را بر عهده گیرد. قبل از مونیر هم رولند کروگر در این سمت انجاموظیفه میکرد.
فروش جهانی اینفینیتی در سال ۲۰۲۱ با افت ۵۵ درصدی به ۸۴,۸۳۰ دستگاه رسید درحالیکه شرکت یاد شده در سال ۲۰۱۹ و قبل از همهگیری کرونا تعداد ۱۸۸,۹۹۰ دستگاه خودرو را به فروش رسانده بود. فروش اینفینیتی در آمریکا نیز با افت ۲۰ درصدی در سال ۲۰۲۲ به ۴۶,۶۱۹ دستگاه رسیده است. کارلوس گوسن رئیس اسبق نیسان هدف کسب سهم ۱۰ درصدی از بازار خودروهای لوکس دنیا برای اینفینیتی را ترسیم کرده بود و به دنبال فروش سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو توسط این برند لوکس بود اما وضعیت کنونی شرکت اصلاً شباهتی به برنامههای گذشته ندارد. گوسن حتی در مقطعی گفته بود اینفینیتی پیشتاز تولید خودروهای برقی و لوکس خواهد بود هرچند چنین چیزی هرگز رخ نداد. تولید جدیدترین محصول شرکت یعنی QX60 میان سایز چندین ماه به تعویق افتاد و نهایتاً اواخر سال ۲۰۲۱ راهی بازار شد. اینفینیتی هنوز یک خودروی برقی عرضه نکرده است اما قرار است از سال ۲۰۲۵ به بعد دو محصول بدون آلایندگی در کارخانه نیسان تولید شوند.