هاست پرسرعت
ارتباطات

چگونه پیامک‌های تبلیغاتی را مسدود کنیم؟

چگونه پیامک‌های تبلیغاتی را مسدود کنیم؟

عیسی زارع پور در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی نوشت: حتماً شما هم گاهی از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی از شماره‌های شخصی کلافه می‌شوید. محتوای برخی از این پیامک‌ها، غیرمجاز و برخی هم کلاهبرداری است. این پیامک‌ها بیشتر از طریق سرشماره‌های پیامکی و گاهی هم از طریق سیم‌کارت‌های شخصی تلفن همراه یا خطوط تلفن ثابت ارسال می‌شوند.

به گزارش gsxr از مهر، وزیر ارتباطات ادامه داد: با شماره‌گیری کد #۸۰۰* یا تماس با واحد ارتباط با مشتریان اپراتورها می‌توانید مسدود یا فعال‌سازی دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را از سرشماره‌های پیامکی درخواست کنید.

وزیر ارتباطات گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای پیشگیری از ارسال انبوه پیامک‌ها مزاحم از ابتدای سال جاری اقداماتی را انجام داده است.

– شناسایی ۳۱۷۲۸ خط شخصی و سرشماره متخلف از طریق سامانه کشف تقلب و گزارش‌های مردمی به سامانه پیامکی ۱۹۵

– الزام اپراتورها و فعالان ارسال پیامک انبوه به تشدید نظارت، اصلاح قراردادها و درج جرایم بازدارنده و نیز احراز هویت دقیق متقاضیان ارسال پیامک انبوه

– شناسایی عوامل متخلف فروش سیم‌کارت‌های شخصی برای ارسال پیامک انبوه و قطع دسترسی آنها و طرح دعوی در محاکم قضایی

– اطلاع رسانی از طریق ارسال پیامک و درج در اخبار

زارع پور خطاب به کاربران افزود: در صورتیکه با وجود مسدودسازی دریافت پیامک‌های تبلیغاتی، همچنان پیامک‌هایی با محتوای نامناسب دریافت می‌کنید، این تخلف را با ارسال شماره خط ارسال‌کننده به سامانه پیامکی ۱۹۵ گزارش کنید. گزارش‌های ارسالی در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بررسی و در صورت احراز تخلف، سرشماره ارسال‌کننده مسدود یا قابلیت ارسال پیامک از شماره شخصی ارسال کننده، سلب می‌شود.

وی گفت: با توجه به مقررات جاری، ارسال هر نوع پیامک انبوه از خطوط شخصی ممنوع است و در صورت ارسال، خط تلفن ارسال‌کننده، مشمول قطع یک‌طرفه ارسال پیامک می‌شود. متقاضیان امور تبلیغاتی یا سایر امور نیازمند به ارسال پیامک انبوه، باید از پنل‌های دارای مجوز ارسال پیامک انبوه استفاده کنند.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا