هاست پرسرعت
خودرو

کادیلا نام تجاری برای سایپا P90 خواهد بود

کادیلا نام تجاری برای سایپا P90 خواهد بود

ظاهرا خودروی جدید سایپا که براساس پلتفرم تندر ۹۰ ساخته خواهد شد؛ کادیلا نام‌گذاری شده است. اسم این پروژه قبلا، P90 اعلام شده بود.

کادیلا هنوز به طور رسمی توسط سایپا اطلاع‌رسانی نشده است اما به احتمال فراوان، طی روزهای آینده معرفی خواهد شد. این نام‌گذاری  باتوجه به شباهت کادیلا و برند امریکایی کادیلاک، بحث برانگیز به نظر می‌رسد. سایپا در تلاش است با استفاده از پلتفرم تندر ۹۰ که حق بهره‌برداری قانونی آن‌ را دراختیار دارد، محصولی با ظاهر متفاوت از رنو L90 و داچیا لوگان تولید کند.

کادیلا سایپا

براساس اطلاعات قبلی، سایپا P۹۰  مجهز به پیشرانه M۱۵ توربو (پیشرانه نصب شده روی سایپا شاهین) تولید می‌شود تا قدرت ۱۱۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۶۵ نیوتن متر داشته باشد. این مدل از جعبه دنده ۵F۱۸ پنج سرعته دستی استفاده خواهد کرد.

پیشرانه‌ای که بیشترین احتمال استفاده برای کادیلا را دارد، نسخه‌ای مشابه موتور تندر ۹۰ اما تولید ایران است. این مدل به نام  ME16 با حجم ۱٫۶ لیتر ۱۶ سوپاپ تنفس طبیعی،  ۱۱۰  اسب بخار قدرت و  ۱۴۷ نیوتن‌متر گشتاور دارد.

سایپا P90 پی 90

تا زمان نگارش این مطلب، فقط دو تصویر گرافیکی از سایپا P۹۰ منتشر شده است و نمای داخلی این خودرو مشخص نیست. از دید رو‌به‌رو، سایپا برای اولین‌بار از ادوات کروم براق در نقش خط متصل‌کننده چراغ‌های جلو استفاده کرده است. این ترفند، در خودروهای چینی و خصوصا کراس‌اورهایی مثل چانگان CS۷۵ وجود دارد. در پیش‌نمایش سایپا P۹۰، چراغ‌های بزرگ با نوار LED روشنایی روز، جای‌گزین کاسه‌چراغ‌های نسبتا کوچک تندر ۹۰ شده‌اند. لوگو نارنجی رنگ سایپا در این طرح دیده نمی‌شود و در عوض، عبارت لاتین SAIPA در بالا وجود دارد. این مدل، از جلوپنجره ۶ ضلعی شبیه به نمونه‌های موجود در خودروهای قدیمی هیوندای استفاده می‌کند و مه‌شکن‌های لامپی (هالوژنی) در طرفین سپر دارد.

 

سایپا P90 پی 90

شاید بتوان با ارفاق، از طراحی نمای روبرو رضایت داشت؛ اما در عقب، چراغ‌های بزرگ و ناهماهنگ با سبک طراحی خودرو نصب شده‌اند که حالتی ناخوشایند دارند. پلاستیک سیاه در سپر، نشان تجاری سایپا در وسط کاپوت عقب و کشیدگی بی‌دلیل چراغ‌ها به طرفین بدنه، نکات منفی در طراحی پشت سایپا P90 هستند. از سویی دیگر، می‌توان امیدوار بود ناهماهنگی در طراحی ادوات عقب خودرو، برای مدل نهایی و تولید انبوه، اصلاح شود.

 

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا