هاست پرسرعت
بازی

کارگردان The Callisto Protocol از گفته‌های خود در مورد فرهنگ کاری تیم سازنده عقب نشینی کرد

کارگردان The Callisto Protocol از گفته‌های خود در مورد فرهنگ کاری تیم سازنده عقب نشینی کرد

مدیر استودیوی استرایکینگ دیستنس و کارگردان بازی The Callisto Protocol، آقای گلن اسکافیلد، به‌تازگی در توییتی جدید در خصوص توییت قبلی و پاک شده‌ی خود در مورد فرهنگ کاری تیم سازنده صحبت کرد و از گفته‌های قبلی‌اش عقب نشینی نمود.

گلن اسکافیلد (Glen Schofield) ابتدا در توییتی که مدتی پس از انتشار حذف گردید، در مورد روش کاری و میزان بالای ساعت کار اعضای استودیوی استرایکینگ دیستنس (Striking Distance) در توسعه‌ی بازی The Callisto Protocol توضیحاتی را ارائه داد. گفته‌های این کارگردان و افتخار وی به فرهنگ کرانچ در این استودیو، واکنش‌های منفی بسیاری را دربرداشت. این موضوع باعث شد تا وی در توییتی دیگر، از صحبت‌های قبلی خود عقب‌نشینی کند.

توییت اولیه و حذف شده‌ی کارگردان بازی The Callisto Protocol به شرح زیر است:

من در طول یک رویداد فقط در مورد بازی صحبت می‌کنم. ما 6 الی 7 روز در هفته و در روز بین 12 الی 15 ساعت کار می‌کنیم و کسی ما را مجبور به این کار نمی‌کند و با وجود خستگی و همچنین بیماری کرونا، به کار خود ادامه می‌دهیم. ساخت یک بازی چنین روندی را ایجاد می‌کند و باید به سختی کار کرد. ما این کار را انجام می‌دهیم چون بازی سازی را دوست داریم.

صحبت‌های گلن اسکافیلد با واکنش‌های منفی زیادی همراه شد و بسیاری از افراد، نظرات کارگردان عنوان Callisto Protocol را ترویج فرهنگ کرانچ دانستند و اشاره کردند توسعه‌دهندگانی که در این شرایط کار نمی‌کنند، آن پروژه را دوست ندارند. سپس گلن اسکوفیلد توییت جدیدی را در خصوص این موضوع منتشر نمود و اظهار داشت:

تبلیغات

هر کس که مرا می‌شناسد می‌داند که من چقدر نسبت به افرادی که با آن‌ها کار می‌کنم، اشتیاق دارم. توییت قبلی من در مورد افتخار به میزان تلاش و ساعات کاری تیم سازنده بود. این توییت اشتباه بود. ما برای اشتیاق و خلاقیت ارزش قائل هستیم، نه برای ساعات طولانی کار. من بابت این موضوع برای تیم سازنده متاسف هستم.

با این حال، توییت جدید کارگردان بازی The Callisto Protocol نیز باعث کاهش واکنش‌ها به توییت اول نشد. جیسون شرایر، خبرنگار مشهور بلومبرگ، در توییتی به انتقاد از صحبت‌های گلن اسکافیلد در توییت اولیه پرداخت. همچنین مت پیسکاتلا (Mat Piscatella)، تحلیل‌گر گروه NPD، در توییتی توضیح داد که کرانچ در استودیو چیزی نیست که به آن افتخار کرد. وی توضیح داد اگر کرانچ برنامه‌ریزی شده باشد، نشان‌دهنده مشکل در بخشی از مدیریت توسعه پروژه است و اگر برنامه‌ریزی شده نباشد، ظلم به تیم سازنده را نشان می‌دهد.

فرهنگ کرانچ در توسعه بازی‌های ویدیویی، در طی سال‌های گذشته مورد بحث بوده است. در حالی که این مشکل همچنان رایج است، بسیاری از استودیوها تمام تلاش خود را برای کاهش شرایط کاری سخت انجام داده‌اند. از جمله نمونه‌های مطرح می‌توان به شرکت راکستار گیمز (Rockstar Games) اشاره نمود که طبق گزارش‌ها، شیوه‌های کاری در استودیوهای خود را اصلاح کرده است. پیش‌تر نیز مت بوتی، مدیر استودیوهای ایکس باکس، اظهار داشت که آن‌ها قدم‌هایی را در این راستا برداشته‌اند تا استودیوهای بتسدا (Bethesda) با کرانچ در روند توسعه‌ی بازی‌ها روبه‌رو نشوند.

استودیوی استرایکینگ دیستنس اخیراً اعلام کرده است که بازی The Callisto Protocol به مدت 4 سال پشتیبانی خواهد شد. این بازی در تاریخ 11 آذر (2 دسامبر) در دسترس دارندگان کنسول‌های پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس/اس، ایکس باکس وان و همچنین پلتفرم PC قرار خواهد گرفت.

KurosDARKSIRENmeysamb❾❻︵✎﹏ȏṃıԀMehran.BaPlaystation TBehzaaad🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉77HunTeR007IrNM.MTامینInvisible bearded userعلیStar Fireکاکاسنگیgod of warمتین

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا