هاست پرسرعت
خودرو

کاهش ۱۰ کیلومتر برساعت برای سرعت مجاز در بزرگراه؛ محدودیت مخصوص نوروز

کاهش ۱۰ کیلومتر برساعت برای سرعت مجاز در بزرگراه؛ محدودیت مخصوص نوروز

در نشست کمیسیون ایمنی راه‌ها، کاهش ۱۰ کیلومتر بر ساعت برای سرعت مجاز وسایل نقلیه در آزادراه‌ها و بزرگراه‌های سطح کشور تصویب شد.

محدودیت سرعت مجاز، در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ اعمال می‌شود. هدف از اجرای این طرح، افزایش ایمنی تردد اعلام شده است. باتوجه به افزایش کیفیت جاده‌های بزرگراهی در سال‌های اخیر، ظاهرا  ضعف در ایمنی و تجهیزات فنی خودروها، دلایل تصمیم گیری برای کاهش سرعت مجاز هستند. امسال آمار تصادفات منجر به مرگ، ۱۴ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ بود.

از مصوبه‌ی اخیر می‌توان نتیجه گرفت، نهایت سرعت مجاز در اتوبان‌ها که معمولا با عدد ۱۱۰ کیلومتر برساعت برای خودروهای سواری تعیین شده است؛ در ایام نوروز محدود به ۱۰۰ کیلومتر برساعت خواهد بود. باتوجه به خطای دستگاه‌های اندازه‌گیری و امکان ثبت جریمه، ظاهرا رانندگان باید نهایت سرعت لحظه‌ای روی پنل پشت فرمان را، محدود به ۹۵ تا ۱۰۰ کیلومتر برساعت مد نظر قرار دهند. این موضوع برای خودروهای مجهز به کروز کنترل نیز، دارای اهمیت است. تجاوز از سرعت مجاز (تا ۳۰ کیلومتر بر ساعت)، جریمه ۶۳ هزار تومانی به دنبال دارد.

پلیس راهور

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در یکصد و بیست و هفتمین نشست کمیسیون ایمنی راه های کشور گزارش آماری از تصادفات و کشته‌شدگان تصادفات در ۱۰ ماه نخست ۱۴۰۱ ارایه و با توجه به رشد حدود ۱۴ درصد کشته‌شدگان تصادفات در این دوره، بر تحلیل دقیق با هدف ریشه‌یابی چرایی افزایش تصادفات تاکید شد.

شهریار افندی‌زاده، دبیر کمیسیون ایمنی راه‌ها به خبرنگاران گفت:

با توجه به در پیش بودن پایان سال ۱۴۰۱ و آغاز سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۲، تشکیل ستاد نوروزی برای هرچه ایمن بودن سفرها و تلاش همگانی برای کاهش تصادفات و مدیریت هرچه بهتر ترددها در این ایام تاکید کرد.
اطلاع رسانی مناسب صدا وسیما برای کاهش سرعت و افزایش ایمنی سفرها می تواند یکی از عوامل تاثیرگذار مهم در کاهش تصادفات و به تبع آن کاهش کشته شدگان ناشی از این تصادفات باشد.
با توجه به زمان اندک باقیمانده تا آغاز سفرهای نوروزی کلیه مدیران کل راه و شهرسازی استانها به عنوان روسای شورای هماهنگی راه و شهرسازی استانها و سایر مدیران کل که اعضای این شورا می باشند؛ بایستی از این ظرفیت بهره برده و در هماهنگی منظم و مستمر با صداو سیما از ظرفیتهای این سازمان برای ارائه راهکارهای افزایش ایمنی و کاهش سرعت رانندگان در سفرهای نوروزی استفاده کنند.
بنا به تاکید وزیر راه و شهرسازی،  مقرر شد توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای،  ۸۰۰۰ کیلومتر طول از محورهای مواصلاتی مهم کشور و ۲۰۰ نقطه پرتصادف در سطح کشور تا قبل از شروع طرح نوروزی ایمن سازی، آشکارسازی و اصلاح هندسی شود که این موضوع مهم  از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و با همکاری همه استانها در حال انجام است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۹ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا