هاست پرسرعت
بازی

کنسول‌های نسل بعد پلی استیشن و ایکس باکس حداقل تا سال 2028 عرضه نخواهند شد

کنسول‌های نسل بعد پلی استیشن و ایکس باکس حداقل تا سال 2028 عرضه نخواهند شد

اظهارات سونی و مایکروسافت برای پیش‌برد تحقیقات نهاد‌های نظارتی نشان از این دارند که کنسول‌های نسل بعد این دو شرکت حداقل تا سال 2028 روانه بازار نخواهند شد.

اسناد منتشر شده از بررسی‌های صورت گرفته حول پیشنهاد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت اطلاعات تازه‌ای را از تاریخ احتمالی عرضۀ کنسول‌های نسل بعد به اشتراک گذاشته‌اند.

گفته‌های سونی در اسناد مذکور بدین شرح است:

در 26 اکتبر (4 آبان)، مایکروسافت اعلام کرد که «تا زمان معقولی» بازی‌های Call of Duty را روی پلی استیشن عرضه خواهد کرد. بازه‌ زمانی تا سال 2027 یا بازۀ دیگری (احتمالاً کمتر) که تنها برای مایکروسافت «معقول» باشد، اصلاً کافی نیست.

تا زمانی که SIE نسل جدید کنسول‌های پلی استیشن را وارد بازار کند (که احتمالاً حول بازۀ [XX] خواهد بود)، پلی استیشن دسترسی خود به بازی Call of Duty و دیگر عناوین اکتیویژن را از دست خواهد داد که به‌شدت امکان مهاجرت کاربران پلی استیشن را بیشتر می‌کند و رقابت‌پذیری آن را در معرض خطر قرار می‌دهد.

این اسناد اشاره می‌کنند که سونی برنامه دارد تا پلی استیشن را بعد از سال 2027 عرضه کند.

تبلیغات

مایکروسافت در پاسخ به نگرانی‌های سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا گفت که با نسل بعدی کنسول‌ها بسیار فاصله داریم و تأثیرات احتمالی قرارداد اکتیویژن تنها ظن و گمان هستند.

دو طرف معامله (مایکروسافت و اکتیویژن) موافق هستند که با شروع نسل بعد بازی‌ها، احتمالاً بخشی از بازی‌بازان در انتخاب کنسول خود ارزیابی مجددی انجام خواهند داد.

مایکروسافت در ادامه می‌گوید:

در بهترین حالت ممکن انتظار نمی‌رود که کنسول‌های نسل بعدی تا پیش از بهار سال 2028 عرضه شوند.

اطلاع داریم که سونی در سال آینده مدل جدید کنسول پلی استیشن 5 که دیسک درایور آن قابل‌جداسازی است را روانه بازار خواهد کرد، اما هنوز اعلامیه‌ای برای پلی استیشن 5 پرو منتشر نشده است که به نزدیک بودن نسل جدید کنسول‌ها اشاره داشته باشد.

armanFernandoKinorasasaBehzaaadمیام رو خطتKratosHaj ClankKHEDER_Pro_GamerEzio Auditore da FirenzeGidoraEA GAMERPayaCastXgamer 2323da1200The Beast Mastermahdi12345M2CianMmfb🏴🏴🏴Max22Invisible bearded usermore

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا