هاست پرسرعت
خودرو

گزارش تمرین، تعیین خط و اسپرینت ریس فرمول یک باکو ۲۰۲۳

گزارش تمرین، تعیین خط و اسپرینت ریس فرمول یک باکو ۲۰۲۳

پس از یک وقفه‌ی طولانی در رقابت‌های فرمول یک فصل ۲۰۲۳ این هفته به سراغ مسابقه‌ی خیابانی باکو می‌رویم. جایی که تاکنون هرسال اتفاق‌های زیادی رخ داده است. در این مسابقه برای اولین بار در فصل ۲۰۲۳ تعیین خط اسپرینت برگزار می‌شود.
گزارش تمرین، تعیین خط و اسپرینت ریس فرمول یک باکو ۲۰۲۳
در ابتدا باید اعلام کنیم که با قرارداد جدیدی گرندپری آذربایجان تا سال ۲۰۲۶ در تقویم رقابت‌های فرمول یک باقی خواهد ماند.

باید اشاره کنیم که فرمت کلی مسابقه‌ی اسپرینت تغییر کرده است. بر اساس فرمت جدید روز جمعه شامل تمرین اول و تعیین خط است. روز شنبه تعیین خط اسپرینت و اسپرینت ریس برگزار می‌شوند.
گزارش تمرین، تعیین خط و اسپرینت ریس فرمول یک باکو ۲۰۲۳
تعیین خط اسپرینت نیز شامل سه مرحله است:
مرحله Q1: دوازده دقیقه با تایر مدیوم
مرحله Q2: ده دقیقه با تایر مدیوم
مرحله Q3: هشت دقیقه با تایر سافت

در تمرین اول با توجه به فرمت جدید تیم‌ها تلاش خود را کردند تا به بهترین ستاپ ها دست پیدا کنند. در این تمرین ماشین‌های استون مارتین قادر به استفاده از دی آر اس نبودند. رانندگان مرسدس نیز از وضعیت لاستیک‌های ناراضی بودند. در ابتدای تمرین چارلز لکلرک که همیشه عملکرد خوبی در باکو داشت با یک دور فوق‌العاده و ثبت زمان ۱.۴۵.۱۲۹ ثانیه خود را به صدر جدول می‌رساند. در این تمرین کوین مگنوسن دچار مشکل شد و خودروی وی متوقف شد. خودروی استبان اکون نیز مشکل پیدا کرد. در پایان این مکس ورستپن بود که با ثبت زمان ۱:۴۲.۳۱۵ در رده‌ی اول قرار گرفت.
گزارش تمرین، تعیین خط و اسپرینت ریس فرمول یک باکو ۲۰۲۳
مرحله‌ی تعیین خط گرندپری باکو ۲۰۲۳ با صدرنشینی چارلز لکلرک به پایان رسید و امید را در دل طرفداران فراری زنده کرد. در مرحله‌ی اول تعیین خط نیک د وریس برخورد سنگینی با دیوار در پیچ شماره سه داشته است. پس از اعلام پرچم سبز این بار نوبت پیر گسلی است که در پیچ سوم با دیوار برخورد می‌کند و وضعیت پرچم قرمز اعلام می‌شود. در پایان چارلز لکلرک در رادیوی خود اعلام می‌کند که از وضعیت خودروی خود بسیار راضی است و موفق به کسب پل پوزیشن در خیابان‌های باکو می‌شود.
گزارش تمرین، تعیین خط و اسپرینت ریس فرمول یک باکو ۲۰۲۳
اما در مسابقه‌ی اسپرینت شانس با لکلرک یار نبود و سرجیو پرز راننده‌ی ردبول با سبقت گرفتن از وی پیروز این مسابقه می‌شود. در دور ۱۴ مسابقه یوکی سونودا با دیواره‌ی پیست برخورد می‌کند و خودروی ایمنی وارد پیست می‌شود. پس از شروع دوباره‌ی مسابقه پرز در منطقه‌ی دی آر اس در دور هفتم از لکلرک سبقت می‌گیرد. مکس ورستپن که با جورج راسل نیز درگیری‌هایی در طی مسابقه داشت، موفق به سبقت‌گیری از لکلرک نشد و رده پایانی سکو را از آن خود کرد.

گزارش تمرین، تعیین خط و اسپرینت ریس فرمول یک باکو ۲۰۲۳
از حواشی این مسابقه می‌توان به برخورد جورج راسل با مکس ورستپن اشاره کرد که با حواشی زیادی همراه بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا