هاست پرسرعت
بازی

گزارش مالی سه‌ماهه ایکس باکس؛ افت نسبی ولی موفقیت کلی

گزارش مالی سه‌ماهه ایکس باکس؛ افت نسبی ولی موفقیت کلی

مایکروسافت اخیراً گزارش مالی سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ میلادی خود را منتشر کرده است که با استناد به آن، درآمد بخش بازی این شرکت، یعنی ایکس باکس ۲۵۹ میلیون دلار یا به عبارت دیگر، ۷ درصد نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته، کاهش یافته است.

به همین ترتیب، درآمد بخش سخت‌افزار ایکس باکس هم با افتی ۱۱ درصد مواجه بوده و سودآوری محتوا و سرویس‌های همین بخش ۶ درصد کاهش داشته است.

به گفته مایکروسافت دلیل اصلی این موضوع حاصل پایین آمدن سطح ساعات درگیری و درآمدزایی محتوای انحصاری و شخص ثالث، مخصوصاً روی سرویس اشتراکی ایکس‌باک گیم‌پس بوده است. شاید گفته‌های کندرا گودناف (Kendra Goodenough)، مدیر بخش رابط سرمایه‌گذاران بهتر این موضوع را شرح دهد:

افتی که در بخش سخت‌افزار ایکس باکس رویت می‌کنید، نسبتاً بازتاب دهنده حقیقتی است که ما حین عرضه، تقریباً دو سال پیش نیز با آن مواجه بودیم … با افزایش محدودیت‌های [زنجیره] تامینی که طی چند سال گذشته داشته‌ایم، به‌گونه‌ای آن بازه زمانی برای کنسول‌ها گسترش یافته است.

[البته] ما هنوز هم شاهد تقاضای قدرتمندی هستیم اما دیگر از آن تقاضای شدید که طی چند سال گذشته [حین] عرضه می‌دیدیم، خبری نیست.

تبلیغات

طبق گزارش تحلیلگر مستقل فعال در توییتر، DomsPlaying درآمد ۳.۴۵ میلیارد دلاری ایکس باکس در این سه‌ماهه نباید دست کم گرفته شود؛ با نگاهی جزئی به آمار می‌توان متوجه شد که عملکرد ایکس باکس در این بخش، نشانگر دومین سه‌ماهه برتر تاریخ این برند است.

تنها حدود سه ماه پیش، برند ایکس باکس به عنوان کسب و کار گیمینگ مایکروسافت موفق شد رکوردی جدید را در یک سه‌ماهه خارج از بازه زمانی تعطیلات برای این شرکت ثبت کند. ایکس باکس در انتهای سه‌ماهه مالی سوم خود با کسب ۳.۷۴ میلیارد دلار درآمد، عملکردی استثنائی داشت و موفق به ثبت ۶ درصد رشد سالانه شد.

جدای از این اگر تنها اندکی اخبار دنیای بازی‌های ویدیویی و تکنولوژی را دنبال کرده باشید، اطلاع دارید که در این سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲، برای اولین بار طی ۹ سال گذشته، سهم بازار رایانه‌های شخصی با افتی قابل ملاحظه همراه شد. گودناف با اشاره به همین موضوع، باور دارد که آن‌ها حتی در این بازار رو به نزولی، کاری خارق‌العاده انجام داده‌اند.

مایکروسافت اگرچه پیش‌تر تایید کرده بود که با عرضه ۵ بازی انحصاری در این سال مالی، بهترین عملکرد خود را از این حیث طی ۱۲ ماه گذشته به نمایش خواهد گذاشت اما اکنون به خوبی می‌دانیم که با تاخیر Redfall و Starfield به سال ۲۰۲۳، چنین چیزی محقق نخواهد شد.

تاد خالی بند (مطمئنم استارفیلد 2022 میاد)علیS.mآگان تارگارین(در حال رقص با اژدهایان)amir_hasanpoorDARKSIRENJin sakaiSami 227ETERNAL_MAN (از بن بازگشته)Ahmad_TRSUNSET OVERDRIVEاتزیو آدیتورهEmperor Nima Shams

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا