هاست پرسرعت
خودرو

گزارش پدال از نارضایتی مشتریان لاماری؛ آرین پارس موتور پاسخگو نیست

گزارش پدال از نارضایتی مشتریان لاماری؛ آرین پارس موتور پاسخگو نیست

به دنبال پیام‌های مخاطبین در خصوص رفتارهای اخیر شرکت آرین پارس موتور و برند لاماری در حوزه فروش، “gsxr” به بررسی مطالبات مشتریان این خودروسازی پرداخته است.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

به گزارش gsxr، چند وقتی است که شرکت لاماری حواشی زیادی را در حوزه فروش خودرو ایجاد کرده است. اعتراض مشتریان آرین پارس موتور حول ۳ موضوع بوده که با وجود پیگیری مشتریان، این مطالبات هنوز به نتیجه نرسیده‌ و شرکت حاضر به پاسخگویی نیست:

۱- گرانفروشی

موضوع نخست به گران فروشی لاماری برمی‌گردد؛ حواله داران معترض در چند نوبت با حضور در مقابل ساختمانهای شورای رقابت و وزارت صمت خواستار رسیدگی به مطالبه خود هستند. حواله داران عنوان می‌کنند: این شرکت خلاف مصوبه ۵۴۳ تاریخ ۱۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ حق فروش خودرو در سامانه یکپارچه خودرو قبل از تعیین قیمت توسط شورای رقابت را نداشته است و همه افرادی که در سامانه یکپارچه خودرو اقدام به واریز وجه کرده‌اند از ترس تضییع نوبت و از دست رفتن شانس خرید خودرو در سامانه یکپارچه این مبلغ را پرداخت کرده‌اند.

  • تعیین قیمت‌ برای همه افرادی که که در سامانه یکپارچه خودرو از شرکت آرین پارس موتور خودروی لاماری را پیش از تاریخ ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ به قیمت یک میلیارد و ۵۵۵ میلیون تومان خریداری کرده‌اند.
  • تعیین قیمت برای همه افرادی که در سامانه یکپارچه از شرکت آرین پارس موتور خودروی لاماری را بعد از تاریخ ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ به قیمت یک میلیارد و ۵۵۶ میلیون تومان خریداری کرده اند.

گزارش gsxr از نارضایتی مشتریان لاماری؛ آرین پارس موتور پاسخگو نیست

این افراد خواستار تعیین قیمت توسط شورای رقابت برای این دو بازه زمانی هستند و همچنین خواستار استرداد مازاد وجه دریافتی از شرکت آرین پارس موتور در اسرع وقت و بدون درگیر شدن در مراحل پیچیده قانونی هستند.

۲- عدم تعیین تکلیف حواله داران طرح اسقاط خودروهای فرسوده

اعتراض بعدی مربوط به حواله داران طرح جایگزینی خودروهای فرسوده است. این دسته از مشتریان که در برج ۸ سال ۱۴۰۱ اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند، طبق روال این شرایط فروش  در گام نخست می‌بایست اقدام به اسقاط خودروی خود ظرف ۲ ماه کرده سپس با ارائه اسناد اسقاط، واریز وجه خودروی جدید را طبق تعهد زمانی انجام دهند.

گزارش gsxr از نارضایتی مشتریان لاماری؛ آرین پارس موتور پاسخگو نیست

در طرح‌ جایگزینی خودروهای فرسوده شرکت لاماری قیمت خودرو ۱ میلیارد و ۹۴ میلیون بوده و فرآیند تحویل خودرو ۹۰ روز بعد از تحویل مدارک اسقاط عنوان شده است. متأسفانه بعد از گذشت بیش از دو ماه از نهایت مهلت تحویل خودرو هیچ فراخوانی از سوی آرین پارس موتور حتی برای واریز وجه اعلام نشده و متقاضیان بلاتکلیف مانده‌اند.

علاوه بر موضوع فوق ظاهرا شرکت تمایلی به تحویل خودروها با قیمت اعلامی نداشته و به دنبال فروش به قیمت جدید است!

۳- فروش سهمیه‌ای خارج از سیستم و بدون نوبت به نمایندگی‌ها

در روزهای گذشته اخباری بدست gsxr رسیده که با وجود تعهدات فروش خودرو به مشتریان سامانه یکپارچه، عدم اعلام فراخوان برای برندگان تابستان طرح یکپارچه و همچنین ادعای لاماری مبنی بر احتمال تأخیر در تحویل خودروها، این شرکت اقدام به تخصیص سهمیه حواله به نمایندگی‌های خود کرده است.

قیمت جدید و مصوب شورای رقابت برای لاماری ایما رقمی در حدود ۱ میلیارد و ۳۵۰ تا ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است. این امتیاز فروش که به ازای هر نمایندگی ۱ دستگاه بوده به نرخ ۱ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان به نمایندگان عرضه شده و به موجب اقدام شرکت، حواله‌های این سهمیه به مبلغ ۹۰ میلیون تومان و با قابلیت صلح در بازار در حال معامله است.

بنابر اظهارات فروشندگان این حواله‌ها، خودروها آماده تحویل بوده و به محض واریز وجه به حساب شرکت، خودرو فاکتور می‌شود.

 

این گزارش انعکاس اظهارات مشتریان لاماری بوده و gsxr در صورت پاسخگویی لاماری و آرین پارس موتور نسبت به انتشار جوابیه شرکت اقدام می‌کند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵

از مجموع ۵۸ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا