هاست پرسرعت
خودرو

کاربردهای اصلی کمک فنر را می‌توان در جذب ضربات و نرم‌تر کردن حرکت خودرو روی دست‌اندازها و جاده‌های ناهموار، کاهش نوسانات بدنه و جلوگیری از تکان‌های مداوم، پایداری در پیچ‌ها با کاهش حرکات جانبی بدنه و بهبود ایمنی دانست. کمک فنر به کوتاه‌تر شدن مسیر ترمزگیری و جلوگیری از سر خوردن خودرو کمک می‌کند.

دلایل سفتی یا کوبش کمک فنر

مهم‌ترین دلایل سفتی و کوبش کمک فنر خودرو شامل موارد زیر هستند:

کاهش سیال به دلیل نشتی یا کاویتاسیون

نشتی سیال (روغن یا گاز نیتروژن) از کمک ‌فنر به دلیل پارگی گردگیر یا کاویتاسیون (تشکیل حباب‌های هوا در روغن) که فشار داخلی را کاهش می‌دهد باعث عملکرد ناقص و سفتی یا کوبش آن در سرعت‌های متوسط و بالاتر می‌شود.

فرسودگی طبیعی لاستیک‌ها، بوش ها یا واشرها پس از ۳ تا ۵ سال به دلیل سایش مداوم منجر به کاهش جذب ضربه و ایجاد کوبش در ناهمواری‌ها می‌شود.

استفاده از کمک فنر غیراستاندارد

نصب کمک‌ فنرهای متفرقه با مقاومت ناسازگار که فاقد استانداردهای سازنده هستند، باعث سفتی غیرطبیعی یا ناتوانی در جذب ضربه می‌شوند و عمر سیستم تعلیق را کاهش می‌دهند.

تنظیم دستی یا کارخانه‌ای نادرست فشار داخلی یا سفتی بیش از حد، تعادل سیستم تعلیق را مختل کرده و باعث کوبش یا سفتی به ویژه در سرعت‌های پایین می‌شود.

حمل بار سنگین یا رانندگی مداوم در جاده‌های ناهموار با فشار زیاد، اجزای کمک فنر و سیستم تعلیق را فرسوده کرده و کوبش یا سفتی را در سرعت‌های بالا ایجاد می‌کند.

حتما بخوانید :

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا