
نسخه X33S AT این خودرو نیز به گیربکس اتوماتیک مجهز شده و وضعیت بهتری نسبت به گیربکس CVT دارد. اضافه شدن آپشن های جدید از جمله کنترل پایداری و کشش، کنترل حرکت در سربالایی، اتولایت، فرمان برقی و گرمکن صندلیهای جلو باعث شدهاند X33S خودرویی مجهزتر از همیشه باشد.
یکی از مشکلات این خودرو به کیفیت ساخت آن مربوط میشود که در حد متوسط است. همچنین عایقبندی کابین مدلهای اولیه خوب نبوده است؛ اما شاید اصلیترین مشکل به گیربکس CVT مربوط باشد که علاوه بر تجربه سواری نه چندان خوشایند با مشکلاتی مواجه شده و هزینه نسبتاً بالایی را به مالک تحمیل میکند.
نکات کلیدی برای خرید ام وی ام X33 کارکرده
کارشناسی فنی
با توجه به اینکه اکثر مدلهای X33 دست دوم به چندین سال قبل تعلق دارند بنابراین کارشناسی موتور، گیربکس دستی و CVT و سیستم تعلیق اهمیت ویژهای خواهد داشت. در این میان بررسی سلامت گیربکس CVT مهم است چراکه خرابی آن با هزینه زیادی همراه خواهد شد.
کارشناسی بدنه
مراجعه به متخصص رنگ خودرو و بررسی خودرو از نظر رنگشدگی و اطمینان از سلامت شاسیها تأثیر زیادی روی قیمت نهایی خودرو دارد. تصادفات سنگین علاوه بر افت قیمت باعث تأثیر منفی روی ایمنی خودرو نیز میشوند.
مدارک
در مرحله بعدی نوبت به بررسی مدارک خودرو از جمله اسناد هویتی، برگ سبز، بیمهنامه و معاینه فنی میرسد. همچنین باید از نبود جریمههای معوقه و پرداخت مالیات نقلوانتقال و عوارض آزادراهی توسط فروشنده نیز مطمئن شوید.
تست رانندگی
آخرین مرحله که جزو مهمترین مراحل خرید ام وی ام X33 دست دوم است به تست رانندگی مربوط میشود. در این مرحله باید صداهای غیرعادی موتور و گیربکس را تشخیص داده و به دقت عملکرد گیربکس از نظر تعویض دنده را زیر نظر بگیرید. به این لیست باید بررسی عملکرد سیستم تعلیق و ترمز نیز اضافه شود.