بازی

8 نکته‌ای که از تریلر رونمایی Forza Motorsport آموختیم

8 نکته‌ای که از تریلر رونمایی Forza Motorsport آموختیم

در این مطلب پیرامون توسعه‌ی بازی Forza Motorsport توسط استودیوی Turn 10 و بهبودهای مختلف آن در قیاس با نسخه‌های قبلی بحث می‌کنیم.

در صورتی که بازی فورتزا موتوراسپورت (Forza Motorsport) در بهار امسال برای PC و کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت عرضه شود، پنج سال و نیم از زمان انتشار آخرین عنوان از این مجموعه خواهد گذشت. اما براساس آن‌چه که تاکنون می‌دانیم، احتمالا نتیجه‌ی کار ارزش این صبر طولانی را دارد. همان‌طور که از نام این بازی به وضوح پیدا است، Forza Motorsport به نوعی یک عنوان ریبوت محسوب می‌شود که قرار است یک جهش بزرگ برای استودیوی ترن ۱۰ (Turn 10) و فرنچایز Motorsport محسوب شود. اخیراً در جریان کنفرانس مشترک ایکس باکس و بتسدا، شاهد پخش گیم‌پلی و تصاویر متعددی از این بازی بودیم و توانستیم اطلاعات بیش‌تری راجع به چند و چون این بازی کسب کنیم. در این مطلب نکات عمده‌ای را که تاکنون راجع به این بازی می‌دانیم به بحث خواهیم گرفت.

رِی تریسینگ (Ray-Tracing)

8 نکته‌ای که از تریلر رونمایی Forza Motorsport آموختیم

هر نسخه از فرنچایز Forza Motorsport از نظر بصری دارای پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ای بوده است و جدیدترین نسخه از این سری نیز از این قاعده مستثنا نیست. استودیوی ترن ۱۰ این بازی را از نظر پیشرفت‌های تکنیکی باکیفیت‌ترین بازی ریسینگ ساخته شده می‌داند. با این‌که راضی ساختن گیمرها بعد از چنین توصیفاتی طبیعتاً نمی‌تواند به سادگی صورت بگیرد، اما از شواهد و قرائن پیداست که این استودیوی خوش‌نام کار خود را تاکنون به بهترین نحو ممکن انجام داده است. طبق ویدیو گیم‌پلی‌ای که اخیراً انتشار یافت، در جدیدترین نسخه از بازی Forza Motorsport، ری تریسینگ به صورت Real Time در همه پیست‌های مسابقات وجود خواهد داشت. ترن ۱۰ پیرامون این موضوع در Forza Blog چنین می‌گوید:

شما خواهید دید که با استفاده از قدرت کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس/اس، چگونه Ray-Tracing به صورت Real Time باعث می‌شود تا همه‌ی اجزای بازی با یکدیگر در هارمونی قرار گرفته و یک تجربه‌ی طبیعی و واقعی را ایجاد خواهند نمود. انعکاس تصویر اتومبیل‌ها در بدنه‌ اتومبیل‌های دیگر و در آینه و بال و سایر اجزای ماشین خودتان همه‌ شما را به وجد خواهد آورد.

دیگر بهبودهای بصری

8 نکته‌ای که از تریلر رونمایی Forza Motorsport آموختیم

ری تریسینگ، تنها برتری جهش گرافیکی Forza Motorsport نسبت به دیگر عناوین این مجموعه نیست. شما ارتقاء بصری را در بسیاری دیگر از اجزای این بازی نیز خواهید دید. نورپردازی بازی به لطف استفاده از تکنولوژی +Forward و نورپردازی وابسته به فیزیک (Physically based lights) به مراتب بهتر از قبل شده است. از طرف دیگر میزان جزئیات محیط نیز به لطف استفاده از تکنولوژی فوتوگرامتری (Photogrammetry) و اسکن سه بعدی و نیز تکنیک‌های نوین رندرینگ دچار تحول شده است. بنا به گفته‌ی ترن ۱۰ ، همه‌ اجزای محیط بازی، از مسیر‌ها و پیست‌ها و تماشاگران و آسمان گرفته تا ابرها، صخره‌ها و خزه‌ها و صد البته اتومبیل‌ها، دارای جزئیاتی فوق‌العاده بالا خواهند بود.

چرخه‌ روز و شب

8 نکته‌ای که از تریلر رونمایی Forza Motorsport آموختیم

جهش کیفی Forza Motorsport در نکات گرافیکی خلاصه نمی‌شود. برای القاء حس واقعی رانندگی، گیم‌پلی و مکانیک‌های مختلف آن نیز دست‌خوش بهبودهای زیادی شده است. وجود چرخه‌ی شب و روز یکی از موارد مهمی است که گیم‌پلی بازی را یک قدم به سمت جلو برده است. آب‌ و هوا و چرخه‌ی شب و روز به صورت طبیعی در تغییر و تحول خواهند بود؛ موضوعی که کلیه‌ مسیرها و پیست‌ها را متاثر خواهد کرد و بر تجربه‌ شما از بازی تاثیر خواهد گذاشت. برای مثال تغییر درجه حرارت هوا بر روی دمای سطحی که شما بر روی آن مشغول رانندگی هستید، اثر گذار خواهد بود. این موضوع حتی بر روی سرعت تعویض تایرهای اتومبیل‌تان موثر است. در واقع چنین نکاتی هستند که نحوه رانندگی شما و نیز عملکرد اتومبیل‌تان را به صورت مستقیم در این بازی تحت‌الشعاع قرار می‌دهند. همچنین، نوع آب و هوا بر روی قدرت دید شما تاثیر خواهد گذاشت. طبق گفته‌ استودیوی ترن ۱۰، چرخه‌ی شب و روز باعث می‌شود تا تجربه‌ شما از مسابقات به مراتب دینامیک‌تر و متنوع‌تر از سابق باشد‌.

فیزیک متحول شده

8 نکته‌ای که از تریلر رونمایی Forza Motorsport آموختیم

استودیوی ترن ۱۰، ضمن بیان این‌که سخت‌افزار قدرتمند کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت باعث می‌شود تا تجربه کلی شما از بازی واقعی‌تر و دلچسب‌تر از همیشه باشد، همچنین تاکید می‌کند که موارد مهمی از گیم‌پلی مثل فیزیک بازی نیز دست‌خوش تغیبرات و بهبودهای گسترده خواهد شد. این استودیو تاکید می‌کند که هسته‌ی رانندگی در Forza Motorsport کاملا دگرگون شده است، که این خود به لطف بهبود فیزیک بازی بوده است. با اینکه ترن ۱۰ در این مورد اطلاعات بیشتری ارائه نکرده است، اما گفته شده که فیزیک بازی به اندازه ۴۸ برابر واقع‌گرایانه‌تر از نسخه‌ قبلی است.

صدمات اتومبیل

8 نکته‌ای که از تریلر رونمایی Forza Motorsport آموختیم

یکی از مواردی که در آن تاکنون Forza Motorsport موفق به برآورده کردن انتظارات مخاطبین نشده است، نشان دادن درست و اصولی صدمات و خسارات وارده به اتومبیل‌ها بوده است. اما آن‌طور که پیداست، نسخه جدید این فرنچایز در این زمینه نیز بهبودهایی را شاهد بوده است. بنا به گفته ترن ۱۰، صدمات اتومبیل در این نسخه ظرافت و دقت بیش‌تری خواهند داشت.
ترن‌ ۱۰ در این باره می‌گوید :

در Forza Motorsport، حتی به خش و خط‌خوردگی‌های بدنه اتومبیل‌ها نیز دقت شده است. این‌که صدمه از کدام جهت و با چه شدتی بر اتومبیل وارد شده است، رنگ بدنه چگونه در اثر صدمات در قسمت‌های مختلف خود را نمایان می‌کند، فرسایش تایرها و حتی تجمع آلودگی‌ها و کثافات در زیر سپر اتومبیل، هیچ‌کدام از چشم توسعه دهنده غافل نمانده‌اند. صدمات اتومبیل‌ها یکی از حقایق کلیه مسابقات اتومبیل‌رانی محسوب می‌شود، به همین دلیل ترن‌ ۱۰ تلاش کرده است تا این موضوع را به طبیعی‌ترین و واقعی‌ترین شکل ممکن در بازی خود پیاده کند.

تعویض تایر در طول مسیر

8 نکته‌ای که از تریلر رونمایی Forza Motorsport آموختیم

هنوز چندین ماه به انتشار بازی Forza Motorsport باقی مانده است، در نتیجه می‌توان انتظار داشت تا مایکروسافت و استودیوی ترن ۱۰ جزئیات بیشتری را در ماه‌های آتی پیرامون این بازی منتشر کنند. اما چندین نکته دیگر نیز تا به این لحظه راجع به گیمپلی بازی نمایان شده است؛ برای مثال مدیریت سوخت و تایرها که خود تغییری بزرگ محسوب می‌شود، موجودیت انواع و اقسام تایرها با ترکیبات متفاوت و نیز موجودیت سیستم پر جزئیات ساخت اتومبیل از دیگر نکاتی هستند که در این بازی شاهد آن‌ها خواهیم بود. کلیه این موارد در کنار ری‌ تریسینگ باعث خلق جزئیاتی خیره کننده در قسمت‌های مختلف موتور اتومبیل‌ شما در اثنای تغییر تایر و رفع اشکلات فنی آن در کنار جاده خواهد شد.

پیست‌ها و مسیرهای مسابقات

8 نکته‌ای که از تریلر رونمایی Forza Motorsport آموختیم

این‌که یک بازی ریسینگ در زمان انتشار دارای چه تعداد پیست است، هم ‌می‌تواند باعث موفقیت آن شود و هم به آن لطمه وارد کند (مثال‌های بسیاری در تایید این ادعا وجود دارد.)
با این‌که تاکنون راجع به تعداد دقیق پیست‌ها و مسیرها در فورتزا موتوراسپورت اطلاعاتی در دسترس نیست، اما تعدادی از این مسیرها تا به حال نمایان شده‌اند. برای مثال مسیر Maple Valley که گیمرها از زمان انتشار اولین نسخه فورتزا در سال ۲۰۰۵ با آن آشنایی دارند. دیگر مسیرهایی که بازیکنان نسبت به آن‌ها از گذشته شناخت دارند Circuit de Spa-Francorchamps و Laguna Seca Raceway هستند. برخی از مسیرهای حدیدی که تا به حال معرفی شده‌اند مسیر Kyalami در افریقای جنوبی و نیز Grand Prix Circuit، Circuit Hakone و در نهایت مسیر Japanese Grand Prix هستند که مورد آخر برای مسابقات با سرعت بالا اختصاص یافته است.

اتومبیل‌ها

8 نکته‌ای که از تریلر رونمایی Forza Motorsport آموختیم

فارغ از این‌که با چه نوع بازی ریسینگی مواجه هستیم، یکی از اجزای مهم یک بازی ریسینگ تعداد اتومبیل‌هایی است که در زمان انتشار در بازی موجود هستند. حال اگر صاحب فرنچایز بزرگی مثل Forza Motorsport باشید طبیعتا انتظارات از شما به مراتب بیشتر است. فهرست اتومبیل‌هایی که در این بازی وجود دارند به صورت کامل تاکنون اطلاع‌رسانی نشده است اما در فورتزا بلاگ (Forza blog) استودیوی ترن ۱۰ از وجود حداقل ۳۷ نوع اتومبیل در بازی سخن گفته است.
اتومبیل‌هایی از قبیل Porsche 911 GT3، اتومیبل محصول سال ۱۹۷۰ به نام Mercury Cougar Eliminator، لامبورگینی Huracan Evo محصول سال ۲۰۲۰، فورد موستانگ مدل Boss 302 محصول سال ۱۹۶۹، همچنین Dodge Challenger SRT Demon محصول سال ۲۰۱۸، استون‌ مارتین مدل V12 Ventage GT3 و بسیاری از اتومبیل‌های دیگر تاکنون‌ حضورشان در این بازی قطعی شده است.
با این‌که Forza Motorsport، سابقه ناامید کردن گیمرها با فهرست اتومبیل‌های خود در زمان عرضه را در نسخه‌های پیشین دارا است، اما امیدواریم نسخه سال آینده در این زمینه همه چیز را جبران کند.

Jin sakaiM.KhRaminMmfbSony corporationکاکاسنگی(𝘞𝘰𝘭𝘷𝘦𝘳𝘪𝘯𝘦) 𝘓𝘦𝘷𝘪Rebel2292فیل خالی بند شاگرد عمو جیمامیر حسینخلوتPlayground GamesmeysambعلیP.morganMETROID(ماریوی سابق)کاپتان استخونیwildhuntsorenaanti niggermore

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا