هاست پرسرعت
خودرو

درگ کوروت Z06 و نیسان GT-R با حضور GT-R قدیمی ۱۰۰۰ اسب بخاری

درگ کوروت Z06 و نیسان GT-R با حضور GT-R قدیمی ۱۰۰۰ اسب بخاری

کوروت Z06 پرفورمنس فوق‌العاده‌ای دارد و این را کاملاً اثبات کرده است اما آیا می‌تواند حریف نیسان GT-R نیسموی ۶۰۰ اسب بخاری شود؟

شورلت کوروت Z06 در پیست برای اکثر سوپرکارها رقیب سرسختی است و پرفورمنس شگفت‌انگیزی دارد که بسیاری از رقبای گران‌تر را شرمنده می‌کند اما آیا در خط مستقیم هم می‌تواند همین کار را انجام دهد؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، تراتل هاوس در دو مسابقهٔ درگ Z06 را در برابر نیسان GT-R نیسمو و یک GT-R نسل R34 تیونینگ شده قرار داده است. GT-R نیسمو از یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو استفاده می‌کند که ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۲ نیوتن متر گشتاور دارد. این ماشین با وزن ۱۷۵۴ کیلوگرمی، سنگین‌ترین عضو این جمع محسوب می‌شود اما در عوض از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره می‌برد.

درگ کوروت Z06 و نیسان GT-R با حضور GT-R قدیمی ۱۰۰۰ اسب بخاری

زیر کاپوت GT-R R34 یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو قرار گرفته است که با تیونینگ قدرت آن به رقم چشمگیر ۱۰۰۰ اسب بخار رسیده است. این خودرو در نسخهٔ استاندارد کارخانه‌ای ۱۵۶۰ کیلوگرم وزن دارد. در مقایسه با این R34 وحشی، کوروت Z06 کار بسیار دشواری خواهد داشت زیرا موتور ۵.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی آن تنها ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور را به چرخ‌های عقب تحویل می‌دهد درحالی‌که وزن ۱۵۵۸ کیلوگرمی آن فقط دو کیلوگرم از R34 کمتر است.

درگ کوروت Z06 و نیسان GT-R با حضور GT-R قدیمی ۱۰۰۰ اسب بخاری

در درگی که از حالت سکون آغاز شد، R34 در ابتدا برای دستیابی به کشش مناسب در تقلا بود و از R35 و Z06 عقب افتاد اما در ادامه قدرت عظیم آن خود را نشان داد و از هردو خودرو پیشی گرفت و پیروز شد. کوروت نیز تقلای زیادی برای کشش داشت و به همین دلیل آخر شد درحالی‌که GT-R به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک در جایگاه دوم قرار گرفت. مسابقهٔ رولینگ نیز تغییری در عملکرد R34 ایجاد نکرد و این کوپهٔ تیونینگ شدۀ ژاپنی بازهم پیروز شد اما کوروت که حالا با مشکل کشش درگیر نبود، توانست از تمام قدرت خود استفاده کند و نیسمو را شکست دهد. بدین ترتیب، Z06 رولینگ را به‌اندازهٔ نصف طول خودرو جلوتر از GT-R به پایان رساند.

درگ کوروت Z06 و نیسان GT-R با حضور GT-R قدیمی ۱۰۰۰ اسب بخاری

کوروت Z06 از قدرت زیادی برخوردار است اما انتقال این نیرو به زمین برای خودروهای محرک عقب یک چالش است. بااین‌حال، اگر مشکل کشش وجود نداشته باشد، موتور V8 کوروت به‌راحتی توان رقابت با موتور V6 توئین توربوی GT-R را خواهد داشت.

مشخصات فنی

 

شورلت کوروت Z06

نیسان GT-R نیسمو

پیشرانه ۵.۵ لیتری V8 ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۶۷۰ اسب بخار ۶۰۰ اسب بخار
گشتاور ۶۲۵ نیوتن متر ۶۵۲ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۶ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۵۵۸ کیلوگرم ۱۷۵۴ کیلوگرم
قیمت ۱۶۴,۵۰۵ دلار ۲۱۰,۷۴۰ دلار

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا