هاست پرسرعت
خودرو

قولِ ایلان ماسک برای سود بردن تسلا از ماجراجویی او در توییتر!

قولِ ایلان ماسک برای سود بردن تسلا از ماجراجویی او در توییتر!

همان‌طور که می‌دانید ایلان ماسک چند روز پیش ۳.۶ میلیارد دلار از سهام خود در تسلا را فروخت و همین موضوع نگرانی‌های زیادی را بین سرمایه‌گذاران به وجود آورد. برخی کارشناسان و منتقدان اظهار داشته‌اند ماسک از تسلا به عنوان دستگاه خودپرداز خود استفاده می‌کند تا توییتر را تأمین مالی کند!

تأثیر خرید توییتر روی تسلا روز به روز ترسناک‌تر می‌شود. برای سومین بار بود که او پس از اعلام عدم فروش سهامش در این شرکت بخش عظیمی از سهام خود به ارزش ۳.۶ میلیارد دلار را به فروش رساند. به این ترتیب از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ایلان ماسک ۲۳ میلیارد دلار از سهام خود در تسلا را فروخته است.

همین چند روز پیش بود که مرد شماره یک تسلا قول داد در درازمدت تسلا از ماجراجویی او در توییتر سود خواهد برد اما تحلیلگران با دیده تردید به این موضوع نگاه می‌کنند. یکی از تحلیلگران صنعت خودرو می‌گوید توییتر همچنان کابوس شبانه سرمایه‌گذاران تسلا خواهد بود زیرا ماسک از آن به عنوان دستگاه خودپرداز خود استفاده می‌کند تا همچنان شبکه اجتماعی جدیدش را تأمین مالی کند. کاهش فروش خودروهای برقی تسلا در کشورهایی که با رکورد اقتصادی مواجه می‌شوند و از با بیماری کرونا نیز دست‌وپنجه نرم می‌کنند لزوماً یک شوک نیست اما نشان دهنده وجود یک مشکل برای تسلا و ماسک است. نهایتاً ماسک به سرمایه‌گذاران و سهامداران این خودروساز قول داده از ماجراجویی‌اش در توییتر سود خواهند برد. او همچنین قول داده بود دیگر سهامی از تسلا را به فروش نخواهد رساند ولی این به سهامداران بستگی دارد که تصمیم بگیرند روی قول ماسک حساب کنند یا خیر. یکی از سهامداران بزرگ تسلا می‌گوید:

ایلان ماسک برند تسلاست. او باید خودش و تسلا را باهم بالا بکشد.

همچنین برخی سهامداران دیگر خواستار تغییر مدیرعامل تسلا شده‌اند. برخی رسانه‌ها نیز به مشکلات توییتر اشاره داشته‌اند. برای مثال تبلیغات برخی شرکت‌ها در این شبکه اجتماعی متوقف شده و ناکامی ایلان ماسک در اعطای تیک آبی به کاربران نیز کاملاً به چشم آمده است. توییت های سیاسی و حاشیه‌دار ماسک نیز باعث سردرگمی هرچه بیشتر سهامداران می‌شود. بازار تسلا نیز نگرانی سهامداران را در پی داشته است. سهام تسلا از زمان خریداری توییتر توسط ماسک تاکنون افت ۳۱ درصدی را ثبت کرده است. از زمانی که ماسک پیشنهاد خرید این شبکه اجتماعی را ارائه کرد سهام تسلا ۵۲ درصد کاهش یافت ولی باید به این نکته اشاره کرد که ارزش سهام شرکت‌های تکنولوژیک نیز به دلیل کاهش تقاضای مشتریان، تورم و تصحیح کلی بازار چندین تریلیون دلار افت کرد.

تسلا جدای از داستان ماسک و توییتر با مشکلات دیگری نیز مواجه است. این شرکت دیگر تنها برند تولید کننده خودروهای برقی در برخی کشورها نیست. از زمان ظهور تسلا تاکنون برخی برندها نیز خودروهای بدون آلایندگی را در آمریکا، چین و اروپا عرضه کرده‌اند و اتفاقاً برخی از آن‌ها عملکرد خوبی نیز دارند. همین چند هفته پیش بود که بلومبرگ گزارش کرد تسلا ظرفیت تولید خود در چین را بین ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش خواهد داد و این امر نشانه‌ای از کاهش تقاضاست. تسلا همچنین قیمت خودروهای خود در چین را کاهش داده تا بتواند میزان فروش بیشتری داشته باشد. این امر جواب داد اما در نهایت تسلا بازی را به رقیب چینی خود یعنی BYD واگذار کرد.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا