هاست پرسرعت
تکنولوژی

آنر اولین باتری سیلیکون-کربن را برای گوشی‌های هوشمند معرفی کرد

آنر اولین باتری سیلیکون-کربن را برای گوشی‌های هوشمند معرفی کرد

قطعات سخت افزاری و فناوری‌های به کار رفته در گوشی‌های هوشمند، از جمله تراشه‌های پردازشی، نمایشگرها، دوربین‌ها و غیره، با سرعت سرسام‌آوری در حال پیشرفت هستند. اما در این بین می‌توان گفت سرعت پیشرفت باتری بسیار کند بوده است. با اینکه روز به روز بر توان شارژ باتری‌ها افزوده می‌شود، اما ظرفیت آن‌ها در طی یک دهه گذشته کمابیش ثابت بوده و پیشرفت چندانی نداشته است. اما، آنر معتقد است راه حلی پیدا کرده که می‌توان به این معضل پایان دهد و آن هم استفاده از فناوری سیلیکون-کربن در تولید باتری است. با دیجی رو همراه باشید.

باتری سیلیکون-کربن

کمپانی چینی آنر اخیراً ادعا کرده که موفق شده اولین باتری سیلیکون-کربن در صنعت موبایل را تولید کند. به گفته مدیران این شرکت، باتری جدید می‌تواند 12.8 درصد تراکم انرژی بالاتری را در مقایسه با باتری‌های لیتیومی فعلی ارائه دهد که از گرافیت برای یکی از الکترودها (آند) استفاده می‌کنند. برای اینکه مسئله دقیق‌تر روشن شود، گفته شده که گوشی اخیر این شرکت یعنی آنر مجیک 5 پرو اگر فناوری سیلیکون-کربن استفاده می‌کرد، باتری آن به جای 5100 میلی آمپر ساعت می‌توانست ظرفیت 5450 میلی آمپر ساعتی داشته باشد.

باتری سیلیکون-کربن

مدیرعامل آنر، آقای جورج ژائو، در حاشیه برگزاری نمایشگاه MWC 2023 این باتری جدید را بسیار سریع و مختصر معرفی کرد. با این حال، او چند نمودار را نشان داد که توضیح می‌دادند چرا باتری جدید بهتر از نمونه‌های لیتیومی فعلی است. یک باتری لیتیومی استاندارد پس از کاهش ولتاژ به 3.5 ولت، تقریباً هیچ شارژی ندارد و این دقیقاً جایی است که فناوری سیلیکون-کربن می‌درخشد. زیرا در همین محدوده 3.5 ولت، می‌تواند 240 درصد ظرفیت بیشتری در مقایسه با باتری‌های استاندارد داشته باشد که به طور کلی منجر به بهبود 12.8 درصدی تراکم انرژی و ظرفیت شارژ می‌شود.

باتری سیلیکون-کربن

جالب اینجاست که گوشی مجیک 5 پرو در چین با باتری 5450 میلی آمپر ساعتی لیست شده و به نظر می‌رسد فناوری باتری جدید در حد یک تئوری نیست و به واقعیت تبدیل شده است. با این حال، مدل بین المللی از یک باتری استاندارد 5100 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند و خبری از فناوری سیلیکون-کربن در آن نیست. مطمئناً اگر آنر در نسخه‌های چینی مجیک 5 پرو از باتری سیلیکون-کربن استفاده کرده باشد، به زودی جزئیات بیشتری در مورد آن و تفاوتی که با نمونه لیتیومی دارد، منتشر خواهد شد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا