هاست پرسرعت
تکنولوژی

آنر مجیک 5 و مجیک 5 پرو معرفی شدند؛ دوربین سفارشی و نمایشگر حیرت انگیز

آنر مجیک 5 و مجیک 5 پرو معرفی شدند؛ دوربین سفارشی و نمایشگر حیرت انگیز

آنر امروز استراتژی جدید «دو پرچمدار در هر سال» خود را شرح داد که بر این اساس هر دو خط تولید پسوند «مجیک» را یدک خواهند کشید. با این تفاوت که یکی همان سری سنتی با شماره‌گذاری عددی بوده و دیگری هم به مدل‌های تاشو با عنوان مجیک V اختصاص دارد. گوشی تاشو مجیک Vs با ویژگی‌های جالب توجهی رونمایی شده اما ما در اینجا قصد داریم به پرچمدارهای سنتی آنر یعنی مجیک 5 و مجیک 5 پرو بپردازیم. در ادامه با دیجی رو همراه باشید.

آنر مجیک 5 پرو
(Honor Magic 5 Pro)

سری جدید از همان طراحی دوربین دایره‌ای سال گذشته استفاده می‌کند اما این بار لنزهای دوربین به شکلی مثلثی در داخل ماژول دایره‌ای قرار گرفته‌اند. به غیر از طراحی ظاهری، برخی تغییرات نیز در مشخصات سنسورهای دوربین اعمال شده و آنر در مجیک 5 پرو از سه سنسور 50 مگاپیکسلی استفاده کرده است.

آنر مجیک 5 پرو

دوربین اصلی دارای سنسور 50 مگاپیکسلی 1/1.12 اینچی سفارشی شده با دیافراگم f/1.6 است. در مقایسه با مجیک 4 پرو که از سنسور 1/1.56 اینچی و دیافراگم f/1.8 بهره می‌برد، این یک ارتقاء بزرگ در زمینه نوردهی به سنسور محسوب می‌شود. بهتر از آن هم اینکه آنر فناوری تثبیت کننده تصویر اپتیکال را برای دوربین اصلی فعال کرده است (مجیک 4 پرو فاقد قابلیت OIS بود). دوربین کمکی 50 مگاپیکسلی فوق عریض (زاویه دید 122 درجه) نیز در این مدل جدید دارای دیافراگم روشن‌تر f/2.0 (به جای f/2.2) است.

دوربین سوم که همان دوربین پریسکوپ است، بیشتری تغییرات را به خود اختصاص داده است. آنر این بار به جای سنسور 64 مگاپیکسلی، از یک سنسور 50 مگاپیکسلی به نام سونی IMX858 استفاده کرده که همچنان بزرگنمایی اپتیکال 3.5 برابری را ارائه می‌دهد (با لنز f/3.0 که روشن‌تر از لنز پریسکوپ سال گذشته با دیافراگم f/3.5 است). همچنین، یک سیستم بزرگنمایی جدید موسوم به Ultra Fusion Computational Optics نیز برای ارائه زوم دیجیتال با کیفیت بالا تا 100 برابر ارائه شده است.

آنر مجیک 5 پرو

سیستم دوربین علاوه بر لنزهای اصلی، از مجموعه‌ای از حسگرها نیز کمک می‌گیرد: یک حسگر لیزری 3D ToF برای فوکوس کردن، یک سنسور چند طیفی برای کنترل دمای رنگ و یک حسگر فلیکر (به علاوه ویژگی‌های نرم افزاری پیشرفته). علاوه بر همه این‌ها، قابلیت IMAX Enhanced Movie Master به کاربران این امکان را می‌دهد که تمامی مراحل فیلمبرداری و ویرایش فیلم را در داخل گوشی خود انجام دهند. در ضمن، صحبت از فیلمبرداری شد و باید اشاره کنیم که آنر مجیک 5 پرو می‌تواند ویدیوهای 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه را در قالب +HDR10 یا Magic-Log 10-bit ضبط کند.

با نگاهی به بدنه گوشی به راحتی می‌توان متوجه طراحی منحنی‌وار آن شد که ظاهراً از آثار معمار مشهور آنتونی گائودی الهام گرفته شده است؛ مردی که در پشت‌پرده طراحی بسیاری از ساختمان‌های شاهکار و غیرمعمول بارسلونا یعنی جایی که MWC هر ساله در آن برگزار می‌شود، قرار دارد.

آنر مجیک 5 پرو

صفحه نمایش 6.81 اینچی مجیک 5 پرو از هر چهار طرف خمیده است و پنل بزرگ LTPO آن می‌تواند با فرکانس حداکثر 120 هرتز تازه‌سازی شود. مانند مدل سال گذشته، وضوح تصویر برابر 1312 در 2848 پیکسل است که تراکم پیکسلی 461ppi را به ارمغان می‌آورد.

به واسطه بهبودهایی که در طراحی نمایشگر انجام شده، آنر مجیک 5 پرو می‌تواند به حداکثر روشنایی 1800 نیت در حالت HDR برسد (نزدیک به دو برابر روشنایی مجیک 4 پرو که حداکثر 1000 نیت بود). هر زمان هم نیاز به کم کردن روشنایی باشد، فناوری کاهش نور PWM با فرکانس 2160 هرتز وارد عمل می‌شود. صفحه نمایش این گوشی همچنین برای ارائه بهترین دقت رنگ در دو سطح روشنایی 120 نیت برای محیط‌های بسته و 800 نیت برای فضاهای باز کالیبره شده است. صفحه نمایش مجیک 5 پرو یک پنل 10 بیتی با پشتیبانی از +HDR10 است که توانسته گواهینامه IMAX Enhanced را نیز کسب کند. اما برای لذت بردن حداکثری از فیلم‌ها و بازی‌ها، علاوه بر تصویر باکیفیت باید صدای خوبی هم شنید و این مسئله نیز به واسطه وجود بلندگوهای استریو با فناوری DTS:X Ultra محقق شده است.

آنر مجیک 5 پرو

در قسمت جلویی، یک بریدگی کپسولی شکل در گوشه سمت چپ بالا وجود دارد که محل تعبیه دوربین سلفی دوگانه است. این دوربین شامل یک سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی (لنز f/2.4، فوکوس ثابت) و یک سنسور تشخیص عمق سه‌بعدی است که امکان تشخیص چهره سه‌بعدی را نیز فراهم می‌کند. همچنین اسکنر اثر انگشت نیز در زیر پنل نمایشگر تعبیه شده است.

وقت آن رسیده که به تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 2 اشاره کنیم که به عنوان قلب تپنده آنر مجیک 5 پرو در داخل بدنه آن قرار گرفته است. آنر این تراشه قدرتمند و پرچمدار را با 12 گیگابایت حافظه رم LPDDR5X و 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی از نوع UFS 4.0 همراه کرده است. این گوشی با سیستم عامل MagicUI 7.1 مبتنی بر اندروید 13 عرضه می‌شود.

آنر مجیک 5 پرو

علاوه بر قطعات سخت افزاری متداول، آنر از برخی چیپ‌ها و قطعات اختصاصی نیز برای ارائه بهترین تجربه کاربری کمک گرفته است. از جمله، تراشه موسوم به Discrete Display که می‌تواند به افزایش نرخ فریم در بازی‌ها کمک کند و همچنین دارای یک افکت HDR همیشه روشن برای بهبود نمایش ویدیوها است. تراشه Discrete Security هم که با همکاری کوالکام توسعه یافته، وظیفه تأمین امنیت اطلاعات را بر عهده دارد و مکانی است که در آن اطلاعات حساس مانند رمزهای عبور و داده‌های بیومتریک (شناسایی چهره و اثر انگشت) در آن ذخیره و پردازش می‌شوند.

در مورد اتصالات بی‌سیم هم باید گفت آنر ادعا کرده که اولین معماری آنتن مستقل وای-فای و بلوتوث را در صنعت به نام خود ثبت کرده که می‌تواند عملکرد وای-فای 6 را تا 200 درصد افزایش داده و تأخیر را نیز تا 30 درصد کاهش دهد.

در پایان باید اشاره کنیم که انرژی مورد نیاز مجیک 5 پرو توسط یک باتری 5100 میلی آمپر ساعتی تأمین می‌شود که از شارژ سیمی 66 وات و بی‌سیم 50 وات پشتیبانی می‌کند. در ضمن، برخلاف بسیاری از گوشی‌های پرچمدار امروزی، شارژر سیمی مناسب داخل جعبه آن قرار دارد.

آنر مجیک 5
(Honor Magic 5)

آنر مجیک 5

آنر مجیک 5 از لحاظ طراحی بسیار شبیه به همتای پرو خود است، اما سخت افزار ضعیف‌تری دارد. این ضعف از صفحه نمایش کوچک‌تر 6.73 اینچی شروع می‌شود که البته همچنان در مقایسه با بسیاری از گوشی‌های بازار، بزرگ است. حداکثر روشنایی HDR نیز به 1600 نیت کاهش یافته، با این حال هنوز هم بسیار فراتر از مجیک 4 پرو است.

یکی دیگر از تفاوت‌های مهم مجیک 5 با نسخه پرو، دوربین آن است. آنر در مدل استاندارد از سنسورهای 54 مگاپیکسلی اصلی (1/1.49 اینچ)، 50 مگاپیکسلی فوق عریض و 32 مگاپیکسلی تله فوتو استفاده کرده است.

آنر مجیک 5

آنر مجیک 5 از همان تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 2 بهره می‌برد، اما حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی داخلی آن به ترتیب برابر 8 و 256 گیگابایت است. همچنین، این گوشی یک میلی متر از نسخه پرو باریک‌تر است. با این حال، باتری همان ظرفیت 5100 میلی‌آمپر ساعتی را دارد و از شارژ سیمی 66 وات نیز پشتیبانی می‌کند (در اینجا خبری از شارژ بی‌سیم نیست).

قیمت و زمان عرضه سری آنر مجیک 5

سری آنر مجیک 5 قرار است در سه ماهه دوم سال 2023 (بهار 1402) روانه بازار شود. نسخه استاندارد در رنگ‌های آبی و مشکی و نسخه پرو در رنگ‌های آبی، سبز، بنفش، نارنجی و مشکی عرضه خواهد شد. آنر مجیک 5 پرو تنها در یک پیکربندی 12/512 گیگابایتی و با قیمت 1200 یورو (معادل 1270 دلار) در دسترس خواهد بود و نسخه استاندارد هم با پیکربندی حافظه 8/256 گیگابایتی، قیمتی برابر 900 یورو (950 دلار) داشته و پیشنهاد مقرون به صرفه‌تری است.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا