هاست پرسرعت
تکنولوژی

آپدیت تلگرام 9.2 منتشر شد؛ ثبت نام بدون سیم کارت و حذف خودکار همه پیام‌ها

آپدیت تلگرام 9.2 منتشر شد؛ ثبت نام بدون سیم کارت و حذف خودکار همه پیام‌ها

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

آپدیت جدید تلگرام منتشر شده و در این آپدیت می‌توانید بدون داشتن سیم کارت اقدام به ساخت اکانت تلگرام کرده و یک تایمر کلی برای حذف خودکار پیام‌ها در تمام چت‌های جدید خود تنظیم کنید. ویژگی موضوعات در گروه‌ها اکنون یپشرفته‌تر از قبل شده و برای گروه‌هایی با بیش از 100 عضو در دسترس می‌باشد. در ادامه با ما در دیجی رو همراه باشید تا نگاهی به تغییرات رخ داده در آپدیت تلگرام 9.2 داشته باشیم.

بدون سیم کارت ثبت نام کنید

در تلگرام، شماره تلفن شما برای افراد غریبه قابل مشاهده نیست و این خود شما هستید که کنترل می‌کنید چه کسی بتواند شماره‌تان را ببیند و چه کسی نه. و حتی تعیین اینکه آیا دیگران اجازه دارند شما را با شماره تلفن‌تان در تلگرام پیدا کنند یا خبر هم دست خودتان است.

ثبت نام بدون سیم کارت

اما در به‌روزرسانی جدید یک تحول بزرگ در زمینه حریم خصوصی ایجاد شده و از این پس می‌توانید بدون داشتن سیم کارت نیز یک حساب تلگرام داشته باشید و با استفاده از شماره‌های ناشناس مبتنی بر بلاک چین که در پلتفرم Fragment موجود هستند، وارد این شبکه اجتماعی شوید.

حذف خودکار همه پیام‌‌ها

تلگرام در سال 2013 پیام‌های “حذف شونده” را معرفی کرد. همچنین، کاربران می‌توانند هر پیامی را که ارسال یا دریافت می‌کنند، در هر دو سمت فرستنده و گیرنده حذف کنند بدون اینکه ردی از خود بر جای بگذارند. علاوه بر همه این‌ها، امکان تعیین تایمر برای حذف خودکار چت‌های شخصی پس از مدت زمان مشخص نیز وجود دارد.

امروز و در آپدیت جدید تلگرام یک پیشرفت دیگر در این زمینه حاصل شده تا بتوانید کنترل بیشتری بر ردپای دیجیتالی خود در فضای مجازی داشته باشید. شما اکنون می‌توانید یک تایمر حذف کلی را برای حذف خودکار تمامی پیام‌ها در همه چت‌های جدید تنظیم کنید.

حذف خودکار همه چت‌ها

چت‌هایی که در حال حاضر در لیست تلگرام‌تان وجود دارند، تحت تأثیر این تایمر قرار نمی‌گیرند، اما می‌توانید به راحتی تنظیمات حذف خودکار را از منوی جدیدی که ایجاد شده، به هر یک از آن‌ها نیز گسترش دهید. برای دسترسی به این منو ابتدا باید وارد بخش «تنظیمات» (Settings) برنامه شوید. سپس بر روی «حریم خصوصی و امنیت» (Privacy & Security) کلیک کرده و در نهایت «حذف خودکار پیام‌ها» (Auto-Delete Messages) را انتخاب کنید.

تایمر به طور خودکار برای همه چت‌های جدید شما با تمامی کاربران (صرف نظر از اینکه چه کسی چت را شروع کرده است) و برای همه گروه‌های جدیدی که ایجاد می‌کنید اعمال می‌شود.

همچنین راه‌اندازی قابلیت حذف خودکار در گروه‌های خصوصی کوچک نیز آسان‌تر شده و اکنون هر عضوی از گروه که مجاز به تغییر نام و تصویر نمایه گروه باشد، می‌تواند تایمر حذف خودکار را فعال کند.

حریم خصوصی بیشتر و بهتر

ترکیب ویژگی‌های منحصربه‌فرد تلگرام شامل حذف پیام‌ها برای همه مخاطبین بدون باقی گذاشتن ردپا، و کنترل چت‌های موجود و آینده با تایمر حذف خودکار، مالکیت کامل کل تاریخچه پیام‌ها را به خودتان می‌دهد. اگر قابلیت استفاده از تلگرام بدون نیاز به سیم کارت را هم به این موارد اضافه کنید، خواهید دید که بحث حریم خصوصی به شکلی بسیار بهتر از همیشه در تلگرام مد نظر قرار گرفته است.

نسخه دوم موضوعات یا تایپک‌ها

به‌روزرسانی قبلی تلگرام به مدیران گروه‌های بزرگ این امکان را داد که بحث‌های داخل گروه را در قالب موضوعات مختلف سازماندهی کنند و به این ترتیب، انجمن‌های اینترنتی کلاسیک در شکل و شمایلی مدرن‌تر احیاء شدند. البته، مطمئناً این ویژگی هنوز جای کار زیادی دارد و امروز در آپدیت جدید بسیار قدرتمندتر از گذشته شده است. اکنون برای گروه‌های دارای 100 عضو یا بیشتر، امکان تعیین موضوعات یا تاپیک‌ها مهیا شده است (تا پیش از این دسته‌بندی موضوعی برای گروه‌های حداقل 200 نفره در دسترس بود).

گروه‌های دارای دسته‌بندی موضوعی در حالت دو ستونی بسیار شیک باز می‌شوند، بنابراین می‌توانید مانند قبل و به سرعت به سایر چت‌های خود نیز دسترسی داشته باشید. برای رفتن به جدیدترین تاپیک داخل یک گروه نیز کافی است در لیست چت‌ها روی دکمه جدید در پیش‌نمایش ضربه بزنید.

تاپیک ها

گروه‌ها اکنون یک تاپیک پیش‌فرض به نام «عمومی» (General) دارند که پیام‌های خدمات گروه و سابقه پیام‌های قبل از دسته‌بندی موضوعی را در خود نگه می‌دارد. این تاپیک برای همه اعضای گروه در دسترس است تا بتوانند هر زمان که خواستند پیام‌های قدیمی‌تر را پیدا کنند، اما مدیران می‌توانند نام تاپیک را به دلخواه خود تغییر دهند یا به طور کلی آن را از فهرست اصلی پنهان کنند.

برای مشاهده سریع تمامی جدیدترین پیام‌ها در تمامی تاپیک‌ها نیز می‌توانید به حالت «مشاهده به‌عنوان پیام» (View as Messages) بروید. هر پیامی در این حالت یک دکمه در کنار خود دارد که نشان می‌دهد در کدام تاپیک پست شده است و با ضربه زدن روی آن می‌توانید به تاپیک مربوطه بروید.

برای کمک به پیمایش بهتر و سریع‌تر در فهرست تاپیک‌ها، شمارنده پیام‌ها برای آن دسته از تاپیک‌هایی که قبلاً از آن‌ها بازدید کرده‌اید، پررنگ‌تر هستند و به این ترتیب می‌توانید تاپیک‌هایی را که به آن‌ها سر زده‌اید، به راحتی از بقیه تشخیص دهید.

تاپیک ها

برای کسانی که به نظم اهمیت زیادی می‌دهند، گروه‌ها اکنون امکان پین کردن حداکثر 5 تاپیک را دارند و در داخل تاپیک‌ها هم می‌تواند به صورت نامحدود اقدام به پین کردن پیام‌ها کرد.

مالکان گروه می‌توانند تاپیک‌ها را در بخش «تنظیمات گروه» (Group Settings) فعال کنند، و در بخش Permissions نیز می‌توانند کنترل کنند که چه کسانی مجاز به ایجاد و مدیریت تاپیک هستند. اگر هم صاحب هیچ گروهی نیستید و یا دوست دارید قبل از هر کاری، ویژگی دسته‌بندی موضوعی و ایجاد تاپیک را امتحان کنید می‌توانید به این گروه عمومی که توسط خود تلگرام ایجاد شده، مراجعه کنید. در این گروه همه کاربران می‌توانند تاپیک ایجاد کنند.

همه می‌توانند موضوعات این گروه عمومی را امتحان کنند.

مبارزه شدیدتر با اسپم

تلگرام یکی از 5 برنامه برتر دنیا که در زمینه تعداد دانلود است و همین مسئله آن را به یکی از هدف‌های اصلی ارسال کنندگان هرزنامه یا اسپم تبدیل کرده است. گروه‌ها و کانال‌های بزرگ تلگرام گاهی اوقات به ربات‌های ضد اسپم شخص ثالث متکی هستند تا به ادمین‌ها کمک کنند تا همواره آن‌ها را از اسپم تمیز نگه دارند. چنین ربات‌هایی نسبت به سیستم‌های ضد اسپم داخلی تلگرام می‌توانند کارآمدتر باشند، چرا که محدودیت‌های کمتری را در زمینه حفظ حریم خصوصی کاربران، پیش روی خود می‌بینند.

ضد اسپم

اما در به‌روزرسانی جدید تلگرام، اکنون ادمین‌های گروه‌هایی با بیش از 200 عضو می‌توانند قدرت کامل الگوریتم‌های خود تلگرام را تجربه کرده و حالت جدید تهاجمی (Aggressive mode) را برای فیلتر کردن خودکار هرزنامه‌ها روشن کنند.

شما به عنوان ادمین یک گروه می‌توانید هرگونه مورد مشکوکی را از طریق «اقدامات اخیر» (Recent Actions) گزارش کنید و این به تلگرام کمک می‌کند تا الگوریتم‌های خود را بهبود داده و در آینده بهتر بتواند از گروه شما محافظت کند.

کدهای QR موقت

آن دسته از کاربران تلگرام که نام کاربری عمومی دارند، می‌توانند کدهای QR را برای ارتباط سریع با افراد اطراف خود ایجاد کنند. اما اگر نام کاربری عمومی ندارید و شماره تلفن‌تان را از همه پنهان کرده‌اید، در آپدیت جدید این امکان برایتان مهیا شده که یک کد QR موقت ایجاد کنید. اسکن کردن این کد به افراد امکان می‌دهد تا بدون دانستن شماره تلفن، فوراً شما را به عنوان یک مخاطب به لیست تلگرام‌شان اضافه کنند.

کدهای QR موقت

جستجوی ایموجی در iOS

اکنون، کاربران تلگرام در سیستم عامل iOS نیز می‌توانند همانند کاربران نسخه اندرویدی از جستجوی ایموجی لذت ببرند. این سیستم جستجو با استفاده از کلمات کلیدی و به چندین زبان زنده دنیا کار می‌کند و برای دسترسی سریع به تمامی ایموجی‌های خود، از جمله آن‌هایی که در پک‌های سفارشی هستند، بسیار کاربردی است.

برای باز کردن پنل ایموجی‌ها کافیست تا روی نماد شکلک خندان در قسمت ورودی متن کلیک کرده و در کادر مربوطه اقدام به جستجوی ایموجی دلخواه خود کنید. در ضمن، اگر یک کلمه کلیدی برای ایموجی مورد نظرتان به درستی کار نکرد، می‌توانید آن را از طریق Translation Platform به اطلاع مدیران تلگرام برسانید تا در آپدیت‌های بعدی اصلاح کنند. فقط توجه داشته باشید که حتماً زبان خود را از لیست سمت چپ انتخاب کنید.

جستجوی ایموجی

شما می‌توانید کلیدواژه‌هایی مانند «خوشحال» یا «لبخند» را در ابتدای پیام خود تایپ کنید تا پیشنهادات ایموجی را بر اساس آن کلمه کلیدی ببینید، یا اگر در میانه نوشتن یک پیام هستید، می‌توانید ابتدا یک علامت دونقطه (:) گذاشته و سپس کلمه کلیدی مورد نظر را وارد کنید.

جزئیات دقیق فضای ذخیره‌سازی و موارد دیگر در اندروید

در آپدیت جدید، صفحه نشان دهنده جزئیات استفاده از فضای ذخیره‌سازی در اندروید بازطراحی شده و شبیه به نسخه iOS شده است. این صفحه اکنون نشان می‌دهد که هر چت چقدر از فضای ذخیره‌سازی دستگاه شما را اشغال کرده است.

فایل‌های چند رسانه‌ای موجود در چت‌های شخصی اکنون می‌توانند از حافظه پنهان یا همان کش پاک شده و بر اساس نوع فایل، مانند عکس‌، ویدیو، موسیقی و فایل‌های متفرقه، فیلتر شوند.

جزئیات دقیق فضای ذخیره‌سازی

علاوه بر این، توسعه دهندگان نسخه اندروید تلگرام پشتیبانی از مکان‌های زنده (Live Locations) را در برنامه‌های نقشه شخص ثالث اضافه کرده‌اند و طراحی عناصر بارگیری مانند پیام‌های داخل چت، تصاویر نمایه و مکان‌های زنده را بهبود بخشیده‌اند.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا