هاست پرسرعت
تکنولوژی

آپدیت 22H2 آخرین به‌روزرسانی ویندوز 10 خواهد بود

آپدیت 22H2 آخرین به‌روزرسانی ویندوز 10 خواهد بود

به نظر می‌رسد عصر ویندوز 10 محبوب رو به پایان است، چرا که مایکروسافت اخیراً تأیید کرده که به‌روزرسانی نسخه 22H2 آخرین به‌روزرسانی بزرگ برای این سیستم عامل پرطرفدار خواهد بود. به گفته غول دنیای فناوری، پشتیبانی از تمام نسخه‌های ویندوز 10 22H2، از جمله Home ،Pro ،Enterprise، Education ،Pro Education ،Workstation Pro و IoT Enterprise، در روز 14 اکتبر 2025 (22 مهر 1404) به پایان خواهد رسید.

بیش از 73 درصد از رایانه‌های شخصی ویندوزی هنوز از ویندوز 10 استفاده می‌کنند

جیسون لزنک، مدیر اصلی بخش خدمات و پشتیبانی ویندوز در مایکروسافت، بر اهمیت مهاجرت به ویندوز 11 تأکید و اشاره کرده که این سیستم عامل جدید به صورت مداوم به‌روزرسانی‌های جدید را دریافت می‌کند. او به کاربران توصیه کرده که برای بهره‌مندی از جدیدترین ویژگی‌ها و به‌روزرسانی‌های امنیتی هر چه سریع‌تر این کار را انجام دهند. اما علیرغم این توصیه، نظرسنجی انجام شده توسط کمپانی Valve در ماه مارس 2023 و همچنین آمارهای رسمی StatCounter از سهم بازار ویندوز نشان می‌دهند که بیش از 73 درصد از رایانه‌های شخصی ویندوزی جهان هنوز از ویندوز 10 استفاده می‌کنند.

آپدیت 22H2 ویندوز 10

در حالی که ممکن است اتمام به‌روزرسانی ویژگی‌ها برای ویندوز 10 خبر بدی به نظر برسد، اما مایکروسافت به کاربران اطمینان داده که تمام نسخه‌های این سیستم عامل تا 14 اکتبر 2025 (22 مهر 1404) آپدیت‌های امنیتی ماهانه را دریافت خواهند کرد. علاوه بر این، نسخه‌های Long-Term Serviceing Channel (به اختصار LTSC) طول عمر خاص خود را داشته و همچنان به دریافت به‌روزرسانی‌ها ادامه خواهند داد. به عنوان مثال، پشتیبانی از ویندوز 10 LTSC در ژانویه 2027 به پایان خواهد رسید و نسخه IoT Enterprise هم تا ژانویه 2032 پشتیبانی خواهد شد.

در اطلاعیه‌ای جداگانه، مایکروسافت همچنین از برنامه‌های خود برای انتشار نسخه پشتیبانی بلند مدت ویندوز 11 در نیمه دوم سال 2024 پرده‌برداری کرد. بر این اساس، نسخه‌های جدید Windows 11 Enterprise Edition LTSC و Windows 11 Internet of Things Enterprise Edition LTSC، اولین نسخه‌های ویندوز 11 با پشتیبانی بلند مدت خواهند بود. گفته شده که نسخه LTSC ویندوز 11 دارای چرخه پشتیبانی 5 ساله خواهد بود.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا