هاست پرسرعت
تکنولوژی

آیفون اس ای 2024 مجهز به نمایشگر اولد و مودم فایو جی ساخت اپل خواهد بود

آیفون اس ای 2024 مجهز به نمایشگر اولد و مودم فایو جی ساخت اپل خواهد بود

حدود دو ماه پیش، مینگ چی کو، تحلیلگر مشهور اپل، ادعا کرد که این شرکت از برنامه‌های خود برای عرضه مدل جدید آیفون SE در سال 2024 صرف نظر کرده است. با این حال، این تحلیلگر سرشناس اکنون در یک سری توئیت فاش کرده که غول کوپرتینویی بار دیگر شروع به کار بر روی پروژه آیفون اس ای 2024 (معروف به آیفون اس ای 4) کرده است. او همچنین جزئیات کلیدی در مورد مشخصات این گوشی را نیز به اشتراک گذاشته است.

کو فاش کرده که آیفون اس ای 2024 مشابه آیفون 14 بوده و به پنل اولد 6.1 اینچی با بریدگی بزرگ مجهز خواهد بود. این بزرگترین تغییر نسبت به مدل قبلی محسوب می‌شود، چرا که آیفون اس ای 2022 از یک صفحه نمایش 4.7 اینچی LCD استفاده می‌کرد.

مینگ چی کو همچنین گفته است که آیفون اس ای 4 دارای تراشه باند پایه 5G اپل بوده و طبق برنامه‌ریزی‌های فعلی، احتمالاً فقط از شبکه‌های 5G زیر 6 گیگاهرتز پشتیبانی خواهد کرد. این ادعا با آنچه که کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام، اخیراً در مصاحبه با وال استریت ژورنال در مورد تراشه 5G اپل گفته بود، مطابقت دارد. او گفته بود: “ما انتظار داریم اپل در سال 2024 مودم مخصوص خود را بسازد، اما اگر آن‌ها به مودم ما نیاز داشته باشند، ما آماده همکاری هستیم.” شایان ذکر است که آیفون‌های فعلی همگی به تراشه 5G کوالکام مجهز هستند.

آیفون اس ای 2024
تصویر رندر شده غیررسمی از آیفون اس ای 2024

مینگ چی کو در ادامه گفته که هنوز مشخص نیست آیا سری آیفون 16 که اواخر سال 2024 وارد بازار خواهد شد، دارای تراشه باند پایه 5G اپل خواهد بود یا خیر. به نظر می‌رسد تنها در صورتی این کار امکان‌پذیر خواهد بود که شرکت بتواند بر مشکلات مربوط به شبکه‌های موج میلی‌متری و ارتباطات ماهواره‌ای غلبه کند.

به گفته کو، اتکای اپل به تراشه باند پایه کوالکام پس از آیفون اس ای 2024 بیش از پیش کاهش خواهد یافت و دستگاه‌هایی مانند آیپد و اپل واچ نیز ممکن است از تراشه باند پایه خود شرکت اپل استفاده کنند. وی اضافه کرده که این امر منجر به کاهش قابل توجه درآمد و کسب و کار کوالکام در دو یا سه سال آینده خواهد شد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا